Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkä ikäisen lapsen jättäisit viikoksi isän hoitoon lähteäksesi itse lomalle?

Vierailija
23.03.2012 |

Entä mummon ja papan hoitoon?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli isänsä kanssa reilun viikon kaksivuotiaana, kun olin työmatkalla. Eipä ollu kellään ongelmaa siitä. Mieheni osaa kyllä hoitaa omaa lastaan :)

Isovanhemmille viikoksi onkin toinen juttu. En usko, että osaisimme mieheni kanssa nauttia kaksistaan niin pitkästä lomasta ilman lasta.

Vierailija
22/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa voisi olla sellainen lapsi, jota ei enää imetetä. Lapsi on nyt 3-vuotias, mutta silti emme kumpikaan vielä lähtisi viikoksi pois.

Isovanhemmille jättäisin noin pitkäksi aikaa vasta ehkä lähemmäs 10-vuotiaan. Voisin toki luottaa isovanhempiin, mutta voihan pienelle koululaisellekin tulla ikävä, ja viikko on sen ikäiselle aika pitkä aika. Joten kun ei erityistä tarvetta tai pakkoa ole, niin miksi jättäisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläkin vaan vuorokauden..

Aika jännää lukea täältä,että noin moni jättäisi jo viikoksi kolmevuotiaan hoitoon..

Vierailija
24/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, mummo ja pappa ovat kaikki täysjärkisiä aikusia ihmisiä.

Vierailija
25/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voisin ehkä lähteä viikoksi eroon lapsista kun vanhinkin olis vaikka 10 v. (nyt lapset 9, 6 ja 3) :) Sit ei olis väliä kuka hoitaa. Suurin kynnys täs on etten mä vois olla viikkoa erossa vielä. Onneks ei oo työmatkoja tms. pakollista.

Ehkä voisin neljän päivän loman viettää miehen kaa erossa lapsista nyt jo mut viikon lomasta en nauttis.

Ihmiset on NIIN erilaisia :)

Vierailija
26/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi missään tapauksessa tuhlata lomaani ollakseni erillään sekä miehestä että lapsista. Aikasintaan siinä vaiheessa kun lapsia ei tarvitse hirveästi valvoa heidän kesälomallaan voisin kuvitella näin tekeväni, eli kun nuorin on yli 10 v, mielellään vanhempikin.

Viikon lomalle olisin voinut kuvitella lähteväni mieheni kanssa ja jättäväni lapset mummolaan kun nuorin oli 5 v. Mutta tuolloin ongelmana taas oli koululaisten pitkät lomat, joten jälleen tuollaista ei voinut kuvitellakaan, vaan piti pitää lomat lasten kanssa samaan aikaan.

Viikonloppumatkoja miehen kanssa on toki tehty kaksistaan.

Vierailija
27/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläkin vaan vuorokauden.. Aika jännää lukea täältä,että noin moni jättäisi jo viikoksi kolmevuotiaan hoitoon..

Isä on kuitenkin lapsen vanhempi, ei äidillä ole oikeutta omia lasta itselleen.

Vierailija
28/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku työmatka tulisi, niin se olisi tietysti vähän eri asia.

Isovanhemmille koululaisen.

Näin esikoisen kanssa, kakkosen kohdalla varmasti ikärajat muuttuu.

Vierailija
29/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän hoitoon ihan minkä ikäisen vaan, onpas jotenkin hassu ajatus, että minä äitinä olisin jotenkin ylivoimaisesti parempi lastemme hoitaja kuin lapsen oma isä... Tosin biologia tässä määrää sen verran, että viikon eroa minun ja vauvan välillä voisi estää imetys, varsinkin, jos vauva olisi täysimetyksellä, kuten kaksi nuorinta lastani ovat olleet 4-6 kk:n ikään asti.

Miehen puolen mummolle antaisin lapsen viikoksi hoitoon n. 3-vuotiaana, jos tarvetta tulisi, tosin ei käytännössä ole tullut. Omille vanhemmille en minkään ikäisenä.

Vierailija
30/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän perheessä isäkään halua jättää kolmevuotiasta pelkästään äidin hoitoon.

ööö

isälläkin vaan vuorokauden.. Aika jännää lukea täältä,että noin moni jättäisi jo viikoksi kolmevuotiaan hoitoon..

Isä on kuitenkin lapsen vanhempi, ei äidillä ole oikeutta omia lasta itselleen.

Vierailija
31/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys on loppunut. Ei sillä että välttämättä haluaisin itse kokonaista viikkoa lomailla erillään perheestä mutta kyllä voisin hyvinkin pienen jättää jos olisi sellainen tilanne. Ja ihan vain siksi, että isä on meillä ihan tasavertainen vanhempi.

Vierailija
32/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mykistävä kysymys....

Vierailija
33/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joka ei ollut ehdottoman pakollinen, muttei silti mikään lomamatkakaan) takia "jätin" lapseni miehelleni, viikoksi n. 2,5-vuotiaana.

Mummolle ja papalle jättäisin viikoksi ehkä suunnilleen kouluikäisen. Tai no, ehkä jo 5-6 -vuotiaan. Riippuu kyllä tilanteesta, eli jos lapsi on kokopäivähoidossa arkisin, en viettäisi viikon lomaa siten, ettei päiväkoti-ikäinen olisi mukana.

Vierailija
34/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni onkin kyllä vasta 13-vuotias.

Vierailija
35/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voisin jättää isälleen.Viikon pärjäävät jo varmaan ilman isovanhempia, kun eivät enää tahdo perheen kanssa matkustaa.

Vierailija
36/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 5 päivää erossa lapsesta. Lapsi oli sekä isän että mummon seurassa ja pärjäsi loistavasti, itse kärsin ikävästä!

Kuopus puolestaan oli 1v3kk viettäessään isän ja isomman sisaruksen (3v) kanssa mummolassa 5 vrk tissivieroituksessa. Meni kuten esikoisellakin, äiti ikävöi, lapsella ei ollut mitään hätää.

Vierailija
37/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt 2 viikon reissuja muksujen kanssa kun nuorinkin oli 2v, minä olin tuolloin töissä.

Isovanhemmille lapset jäivät viikoksi ekan kerran kun olivat 7v ja 8v, aikaisemmin ovat olleet joskus viikonlopun.

Vierailija
38/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imetys on loppunut, niin kai se nyt pitäisi olla selvää, että lapsen isä voi hoitaa lasta yksin vaikka kuinka pitkään?!?! Ihan kuten moni yh-isä tekeekin. Mikä ihmeen kysymys tuo oikein oli?

Kokonaan toinen juttu on sitten, että minkä ihmeen takia joku haluaisi yksin lähteä itsekseen lomalle? Tietty sitten joku kavereiden kanssa tehtävä tyttöjen reissu on erikseen.

Vierailija
39/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ikäisen ja isovanhemmille (olettaen että jaksavat pienten kanssa) 2 vuotiaan. Ja näin olen tehnytkin. En ole huono äiti, lapset eivät voi huonosti. Ehkä osittain sen takia että vanhemmat ja vanhempien liitto voi hyvin, mitä se ei ehkä tekisi jos ei saataisi koskaan omaa aikaa. Mutta kivittäkää toki silti...

Vierailija
40/40 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoviranomaisten ja päätöstentekijöiden pitäsi tarkastella ja puuttua tälläiseen rasismiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän