Tunnetko henk.koht. ketään, joka tienaa yli 100.000 e / vuosi?
Minä en, itse en pääse edes puoleen tuosta vuosiansiosta.
T. akateeminen köyhä?
Kommentit (91)
Ei ollut mikään pomo edes, vaan asiantuntijatehtävissä.
Erottiin koska mies ei osannut keskustella yhtään(tämä sille joka ihmetteli kenen kanssa miehet käy älyllistä keskustelua jos nainen on "vain" kotiäiti) :D
Itse en koskaan voi edes unelmoida tuollaisista tuloista.
t. toinen akateeminen köyhä
minä ainakin iloitsen, että tähän ketjuun ilmoittautui niin monta naista, joiden miehet pääsevät maksamaan solidaarisuusveroa. :)
Köyhä kiittää ja kumartaa.
On se kumma että täällä ne kaikkien rikkaiden akat roikkuu :D
En vaan käsitä...
rahoitusalalla tai osakkaana esim juristifirmassa. Sieltä löytyy.
Joko asiakkaille, firmalle tai firmalle ja sen osakkeenomistajille. Kun tuottaa paljon (siis todella paljon), voi saada oman osuutensa isoksi. Mutta harva tähän kykenee, ja siksi heille maksetaankin.
Ainakin oma mieheni joutuu käymään päivittäin niin älykkäitä keskusteluja naisten kanssa, että nauttii saadessaan nollata aivonsa minun kanssani..:-) Toisaalta minun aivotoimintanikaan tuskin riittäisi enää näiltä yövalvomisilta/imetystuokioilta kovin intellektuelliin ajatusten vaihtoon...
Tuota siis voiko miehen kiinnostus säilyä naista kohtaan, joka hoitaa vuosia lapsia kotona ja tekee vain kotitöitä eikä käy missään? Kenen kanssa mies käy älykkäitä keskusteluja tai käy ulkona syömässä? En vaan ymmärrä, miten kukaan jaksaa tuollaista elämää elellä....
Mullakin on yli 100t€ vuodessa tienaava mies (täällä tosiaan näyttää olevan aika monta "meikäläistä" ;D).
Ja joo, en todellakaan pidä meitä rikkaina! Eletään ihan tavallista elämää. Matkustetaan ehkä kerran vuodessa, usein ei sitäkään. Vaatteita ym. ostetaan todella harvoin ja vähän. Usein pyrin eka löytämään kirppiksiltä ja vasta sen jälkeen kaupoista. Kosmetiikkaa yms. ostan myös harvoin. Johtuu ehkä enemmän siitä, että en sitä paljoa käytä ;). Lainaton auto on mutta ei omaa asuntoa. 200t€:n arvoinen tontti meillä on mutta ei varaa eikä aikaa rakentaa. Ruokakauppa on ainut missä en suostu katsomaan hintoja. Sieltä haluan ostaa juuri sitä, mitä haluan ja mistä kaikki tykkää. Mutta sieltäkään ei kanneta kotiin mitään gourméta. Olen terveellisen ja tavallisen kotiruoan kannattaja :)!
Joo, ja varmaan sen noi miehen tulot on myös mahdollistaneet, että olen opiskellut päätoimisesti viimeiset 4vuotta. Nyt olen jo toinen jalka työelämässä, joten itselläkin tuloja on vähän ja toivottavasti tulevaisuudessa vähän enemmän :).
Omien kokemusteni ja mielipiteideni johdosta jaksan vaan ihmetellä niitä, joiden mielestä 100-200t€ vuodessa tienaavat ovat rikkaita. Omasta mielestäni ne ei vielä ole edes varakkaita. Varakas on ehkä sitten se yli 200t€ vuodessa tienaava ja rikas silloin, kun tulot ja verotettava varallisuus menee reippaasti yli miljoonasta!
Ei kuulu ketään tuttavapiiriin tai ehkä kuuluukin, mutta en tiedä. Ei ainakaan lähimmät tutut ansaitse.
Mietin vaan, että miten tiukkaa heillä elämä tulee olemaankaan, jos kohta joutuvat maksamaan parisataa euroa enemmän veroa kuukaudessa. Ehkä pienituloisimmilla heistä ei enää jää viittä tonnia verojen jälkeen käteen.
On se kumma että täällä ne kaikkien rikkaiden akat roikkuu :D
hyvätuloisten miesten kotiäitivaimoja:)
voin tehdä itse osa-aikaista työtä. säästän siinä kun siivoan itse enkä käytä siivojaa yms. ja voin roikkua vaikka vauvapalstalla välillä:D
Mutta perheessä ei ole noin isotuloisia. Minusta 100 000 euroa on tosi iso palkka/tulo vuodessa. Mieheni tienaa 5500 euroa kuussa, ja minusta sekin on paljon. Itse tienaan vajaat 3000 kuussa enkä pidä sitäkään huonona palkkana.
Minunkin puolisoni on erikoislääkäri, ja tulot ylittävät tuon rajan. Ystäväpiirimme koostuu, kas kummaa, monesta miehen entisestä opiskelukaverista ja puolisoistaan, jotka myös ovat kaikki samassa tuloluokassa. Itse ansaitsen vain vähän reilun puolet tuosta vuodessa, mutta toisaalta teen huomattavasti vähemmän haastavaa työtä ilman vuoroja.
Puolensa ja puolensa siis!