Tunnetko henk.koht. ketään, joka tienaa yli 100.000 e / vuosi?
Minä en, itse en pääse edes puoleen tuosta vuosiansiosta.
T. akateeminen köyhä?
Kommentit (91)
puhutaan kokonaisansioista niin kyllä tunnen.
Ihan peiliin katsomalla voidaan aloittaa.
Parikin varmaa: toinen on lentäjä (tais olla paikallislehdessä, että 180 000e) ja toinen on "iso kiho" ja liksa oli ennen ylennystä 250 000e siis per vuosi (sekin oli lehdessä). Parin ystävän miehet :)
esim. olen naimisissa sellaisin kanssa joka tienaa tuplasti tuon vuodessa.
Itse jään hiukan alle puoleen tuosta eikä ole solidaarisuusverosta pelkoa ;)
Joten ei mikään huisi summa 3lapsiselle asuntovelalliselle perheelle...solidaarisuusveroa ei kaivata. Ja vastaavia tapauksia lähipiirissä paljon..
Tosin ei ole tapana ihmisten palkkoja kysellä tai pohtia.
muutamia. Oma isä, siskon mies, jokunen ystävä. Itse voin vain haaveilla.
250 000 ja iso kiho? Mä tunnen kohtuullisessa asemassa olevan johtajan, jonka vuositienestit on n 400te enkä sitä kyllä pidä minään isona kihona..
Parikin varmaa: toinen on lentäjä (tais olla paikallislehdessä, että 180 000e) ja toinen on "iso kiho" ja liksa oli ennen ylennystä 250 000e siis per vuosi (sekin oli lehdessä). Parin ystävän miehet :)
ja isoäitini. Minä, suvun musta lammas, en pääse kuin vajaaseen puolikkaaseen tuosta. Mutta minulla on vielä aikaa, ja nyt olen alkanut skarpata opiskelussa ja aion edetä urallani. Seuraava etappi, johon pyrin, on palkattu aika hyvin. Tosin joudun luultavasti käyttämään hyväkseni isoäidin suhteita päästäkseni siihen projektiin.
Nykyinen iso kiho ja tuo oli liksa ennen ylennystä, tajusitko?
Ja toiseksi, kaikilla aloilla ei ns. huippupaikoilla makseta nallewahlroos-liksoja vrt. valtion virat, pressan toimi jne
Yksi kiinteistövälittäjä ja kaksi asianajajaa. Kiinteistövälittäjä toimii provikkapalkalla, asianajajilla on molemmilla omat firmat.
Akateemisuus itsessään on huono peruste yli 100K palkalle.
ja minusta perheemme on jo ihan tarpeeksi solidaarinen hänen veroprosentteineen, jotka kohta ovat jo 60 % palkasta. (Ja siihen vielä lisätään minun maksamani reilu 30 % veroa) Ei tosiaan Suomessa kannata liikaa työtä tehdä.
Jos tienaan 100 000e/vuosi niin saan käteen 40 000?
Jos tienaan 10 000e/kk käteen jää 4000?
Samanverran mitä joku toinen jolla on "huonompi" työ ja huonompi palkka, mutta maksaa vähemmän veroja koska tienää vähemmän?
Toisaalta...
En ymmärrä miksi rahan pitää jäädä jonnekin säästöön, isoja summia perinnöksi jne.
Käytettäväksihän ne on, ja mitö enemmän jotkut "jemmaavat" säästöön, sit vähemmän on käyttörahaa muualla, jos kuluttaa enemmän raha pyörii jne...
Nojoo, paskaks on menny jossain, onhan se kivaa huonompiosaisille ettei heti tartte pelätä kadulla-asumista, mutta....
Joo...
Voitais aloittaa siitä että poliitikot saisi siivojan palkan koko kauden, katsotaan miten sillä pärjäävät kun bensa ja ruoka on taas kalliimpaa, ja säästöt heidän palkasta sitten voisi tasoittaa solidaarisuusverin... =D
Siis mitä ne tekevät, jotka tienaavat jotain 250.000 e / vuodessa
En vaan käsitä...
siksi että et käsitä, et moisia summia tienaakaan.
Minä en, mutta he kyllä, koska omistavat firman keskenään.
Itse en tienaa lähellekään sitä.