Onko normaalia että 6-vuotias märisee esim. koko aamupäivän kotona ollessaan?
Ei ole kivoja vaatteita (muka) hänellä, ei kivaa tekemistä (huone ja piha pursuaa leluja, sisaruksia pyörii ympärillä), kaikki menee pieleen (muka) ja elämä on typerää. Suu koko ajan mutkalla ja ääni vinkuu.
Itselläni menee hermo ja pistän tytön välistä jäähylle huoneeseensa. Mikään mitä itse yritän kehitellä ei kelpaa. Kavereita näkee liki päivittäin, sisarusten 5v ja 2v lisäksi. Kavereiden kanssa on yleensä ok. Mutta kotona rasittava. Lisäksi härnää tahallaan etenkin 5v:tä ym.
Reissussakin käytiin, tultiin eilen. Sielläkin tiheästi monkui miten tylsää hänen elämänsä on. Yövyttiin kylpylässä, jopa uima-altaassa mourusi ettei ole hauskaa.
Ja kesälomaa vielä 3 viikkoa jäljellä!
Kommentit (4)
Huokaus. Mulla on viisi- ja puolivuotias helposti kitisevä itkuiita. Tämä on se ikä, kun vanhempien arvostelu opitaan, ja sen kyllä huomaa. Muutenkin ollaan aika eksyksissä. Mitä tapahtuu, jos aikuinen viettää tytön kanssa aikaa ihan kahdestaan? Voisiko se auttaa?
Aina kun vinkuu ettei ole tekemistä niin sano että mulla onkin sulle yksi juttu. Esim tiskikoneen tyhjennys. Ja oikeasti vaadit että tekee sen myös. Meillä toimi, kummasti alkoi löytyä sitä kivaa tekemistä kun tiesi että tuosta vinkunasta on vaarassa joutua keittiöhommiin.
Poikani on 6v7kk ja on tän kevään ollut välillä just samanlainen. Naama mutrussa, on tylsää, ei ole mitään tekemistä. Vaikka teemme jatkuvasti kaikenlaista! Puhuu joskus kuinka kamalaa elämä on, miksi täällä pitää elää jne. Itkee joskus ihan "syyttä". Syyttää meitä vanhempia siitä, ettemme ikinä tee hänen kanssaan mitään, vaikka just olisimme pelanneet jotain hänen kanssaan tai lukeneet jotain suosikkikirjaa.
Taitaa olla kehitysvaihe sitten varmaan?