Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakasta

17.11.2005 |

Heippa!

Kävin lukemassa edellisiä juttuja, ja aika hurjaa tekstiä oli.

Itse yritän kovasti saada lasta.ja tupakoin tällähetkellä.olen yrittänyt ajatusta lopettaa, mutta ei se ole vaan niin helppoa..se on tapa..riippuvuus.

Mutta olen myös miettinyt sitä että ainut mikä voi mua motivoida lopettamaan on se että nään plussan raskaustestissä.Se mistä olen monta vuotta haaveillut =) olen myös miettinyt sitä että mitä jos tulee pahoja päiviä ja hermot menee..ehkä saatan sitten polttaa yhden tupakan..tai kaksi..mutta kyllä teen kaikkeni että lapseni saisi kasvaa savuttomassa ympäristössä.se on kumminkin viaton ja ei voi mahassa ollessaan vaikuttaa omiin asioihin.

Ja olen myös kuullut että neuvolassa on sanottu, että parempi että poltat muutaman päivässä etkä kärsi stressistä/nikotiinin vierotusoireista, koska myös silloin vauva kärsii.

En ole koskaan tuominnut äitejä jotka polttaa, koska kumminkin kaikki on aikuisia ja silloin niiden pitäisi tietää mitä ne tekee.

semmoiset asiat kumminkin laittaa herättämään kun kaveri poltti raskausaikana ja kun vauva synty niin sillä oli ihan hirveesti keuhkoputkentulehduksia ja myöskin astman oireita.Joutu ihan pienelle vauvalle syöttämään lääkettä, että hän sai henkeä.ja myöskin vauvalla oli koliikki.saman olen myös kuullut muutamalta muulta äidiltä ketkä on polttanut raskausaikana että on ollut koliikkivauva.silloin laittoi mietityttämään että haluisko minä että mun lapsi joutuu olemaan sairas oman riippuvuuden takia.Toki en sano että näin tapahtuisi joka lapsen kohdalla, kenen äiti on polttanut raskausaikana.kyllä on ihan varmasti myös niitä lapsia ketkä voi todella hyvin eikä sairastele ollenkaan.

Ja ehkä itse katson pahasti jos näen katukuvassa äitejä jolla on pieni vauva/lapsi sylissä/rattaissa ja siinä lähellä polttaa välittämättä siitä että lapsikin sitä hengittää.Itse pyrin polttamaan aina vaan niin ettei lapsia ole lähellä.esim.jos vaikka olen bussipysäkillä ja siinä on aiti lapsen kanssa, niin mielummin kävelen muutamia metrejä kauemmaksi lapsesta.ja myöskin yhden kaverin kanssa oltuani kävelemässä minä työnsin kaverin rattaita silläaikaa kun kaveri poltti tupakan vähän kauempana.Luulen että jokainen meistä pystyy vaikuttamaan lasten altistukseen tupakansavulle omilla tekemisillä.

Mutta niin kuin haluan viellä kerran sanoa etten tuomitse ketään raskaana olevaa tupakoivaa äitiä.

Tässä oli jotain ajatuksia asiasta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla