Tämän takia vastustan eutanasiaa!
Tämän takia vastustan eutanasiaa. Uskon sinun ymmärtävän kun luet linkin; http://koti.phnet.fi/petripaavola/eutanasia.html
Kun luin ja tutkin eutanasiaa niin siksi vastustan sitä. En kannata murhaa.
Kommentit (47)
mutta minusta ei uskonto saa olla este maalliselle elämälle ja estää hyvän kuoleman ennenkö kituu pois.
Vaikka elämä on lahja niin kyllä ihminen saa itse päättää milloin kuolee. Vaikka se synti olisi, sillä silti Jumala voi armahtaa.
28
Että tietokoneet ovat syntiä!
Samoin, että kukaan ei saa enää syödä mitään klo 8-17 välisenä aikana!
Ja kukaan ei saa astua ulos ennen klo 11.
Saati jättää hampaitaan pesemättä!
Joten jokaisen on noudatettava tätä, tästä tulee tehdä yleinen laki ja kaikkien on toteltava hammaskeijun sanomaa! Jos olet hammaskeijuni kanssa eri mieltä, olet paha ja väärässä. Koska kukaan ei saa olla eri mieltä, hän on oikeassa.
Onneksi keskiaika meni jo....
Eläimillä ei ole moraalista vastuuta vastata teoistaan Jumalalle mutta ihmisellä on vastuu vastata synneistään Jumalalle! Siksi eläimen lopettamista ei voi verrata eutanasiaan!
Minun moraalinen vastuu kuvitellulle henkiolennolle, johon en muutenkaan usko? Miksi minulla ei siis ole oikeutta päättää omasta elämästäni? Sinä saat päättää omastasi, anna muiden päättää omastaan. Mitä muiden moraalinen vastuu jumalallesi sinulle kuuluu? Uskontosi mukaan jumalasi antoi ihmiselle vapaan tahdon. Mikä sinä olet ketään tuomitsemaan? Eikö se ole jumalasi tehtävä, ei sinun.
ihmisen, joka on maannut sairaalassa vihanneksena jo yli 10 vuotta koneissa. Eivät vaan päästä sitä raukkaa pois. Huoh.
Jos joku toteuttaa eutanasian, eikö se ole jumalanne tahto?
ilman lääketieteen sekaantumista asiaan kyseinen ihminen olisi varmasti kuollut jo ajat sitten sairauteensa. Eli mikä tässä nyt on se oikea jumalan tahto? Että kyseinen ihminen kuolisi? Miksi häntä sitten ylipäänsä hoidetaan? Vai että hän kuolisi mutta sitä pitkitettäisiin mahdollisimman pitkään eläimellisten tuskien kera? Vai se että hän sairastuisi, lääketiede auttaisi pidentämään elämää ja lopussa pidettäisiin huolta siitä että loppu on arvokas ja siedettävä?
on lääkärinvala kuin mikään kuvitteellinen henkiolento, jonka mukaan ei saisi tänäpäivänä mitään virallista päättää. Oma omatunto ja moraali on erikseen, mutta yhteiskunta ei saisi minkään yhden uskonnon mukaan pomppia.
Mutta lääkärinvalaa vastaan taistelee aborttikin ja sitäkin osa lääkäreistä tekee ilman tunnontuskia. Mielestäni eutanasian suorittamiseen ei ketään saa pakottaa, kuten ei pakoteta abortinkaan tekemiseen. Mutta löytyy lääkäreitä, jotka näkevät eutanasian yhtenä suurimpana armona, jota ihminen voi antaa pyydettäessä.
Kuolettavia lääkkeitä on. Jos ihminen on niin tajuissaan, että voi eutanasiaa pyytää (muutenhan sitä ei suoriteta) ja eutanasiaa parempia vaihtoehtoja ei ole, eikö ihminen voisi itse ottaa lääkkeitä? Tällöin lääkäri/hoitaja vain tarjoaa lääkkeet ja potilas itse saa päättää, syökö vai ei. Kukaan ei siis ole laittanut lääkettä kuolettavaa annosta, vaan valinta on aidosti potilaan. Olihan toisessa maailmansodassa sotilailla usein syanidikapseli hampaan välissä pahaa tilannetta varten. Ei kenekään pitäisi vain odottaa kuolemaa.
Mikään jumala ei nykymaailmassa saa ohjata yhteisiä päätöksiä, ellei jokainen päätöksestä osallinen usko. Jumalien aika on ohi.
Eläimillä ei ole moraalista vastuuta vastata teoistaan Jumalalle mutta ihmisellä on vastuu vastata synneistään Jumalalle! Siksi eläimen lopettamista ei voi verrata eutanasiaan!