Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen lähihoitaja, minulla on lupa pistää lihakseen

Vierailija
21.03.2012 |

halusin jakaa tämän tiedon kanssanne

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laboratoriohoitaja ja saan pistää laskimoon. Tietyssä tilanteessa jopa valtimoon. Ja siinä hommassa me laboratorion ihmiset olemme ammattitaitoisimpia ja koulutetumpia kuin yksikään sh tai lh :D

Vierailija
42/49 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä toivot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoitajat ovat ihan eri kuin lähihoitajan koulutuksen käyneet.

Vierailija
44/49 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaampien niskoille.

Vierailija
45/49 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2013 klo 22:24"]

Eihän täällä näy yhtään sairaanhoitajaa (koska ovat fiksumpia)kehuskelemassa iv-lupaansa. Kaikella kunnioituksella lähärit, te teette perushoitoa, joka on kunnioitettavaa.Näin teidän koulutuksen opetussuunnitelmassa on mainittu. Erikois sairaanhoito kuuluu sairaanhoitajille.

[/quote]

Tämä lähäri työskentelee trakeostomiapotilaiden parissa kotihoidossa, joten melkoinen osaaminen pitää olla hallusssa. Sitä ennen olin saattohoityksikössä ja pistelin MO s.c päivät pitkät. Talokohtaisesti pitää antaa pistosnäyte ja sen jälkeen saat luvan pistellä. 1ml ruisku meillä käytössä. Oxanestiäkin pistelin vähän väliä. Mitä ihmeellistä näissä nyt on? Se kipu ei katso aikaa..pistettävä on. Kun hoidetaan, niin hoidetaan kokonaisvaltaisesti. Aika monesti on ollut niin, että sh on ollut riippuvainen lh:n tiedoista potilaan hoitoon liittyvistä asioista. Jos lähtee tuolla periaatteella liikkeelle, että lähärit eivät ole juurikaan mitään, niin se yhteistyö ei vaan toimi. Siellä ollaan osana moniammatillista kokonaisuutta, ei yksilöinä. Lääkärikierroillakin lääkäri kysyy hoitajilta potilaan asioista. Kaikkea ei Efficasta näe, eikä lääkärit niitä edes khtotsilta juurikaan lue. Loppupelissä on niin, että se lähäri sen suunniteltun hoidon toteuttaa ja raportoi eteenpäin. 

Vierailija
46/49 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri olen seurannut sivusta sh:den suhtautumista lähäreihin. Välillä hirvittää, semmoista kyykyttämistä ja käytävillä ei edes tervehtiä. Haukutaan, että he himoitsevat sh:den työtä. Samaan aikaan itketään, etteivät lääkärit ole kuulemma tarpeeksi tasa-arvoisia kanssa ja himoitaan lääkärien töitä. Koulutus kuitenkin kaksi kertaa pidempi, sh ja lh vain puoli vuotta eroa. Itse olen ystävällinen kaikille ja tervehdin lähes kaikki, paskantärkeästi ja ilkeästi käyttäytyviä en.

Vierailija
47/49 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2013 klo 00:16"]
[/quote] [quote author="Vierailija" time="13.01.2013 klo 00:18"]
[/quote] lähihoitaja voi valita ensihoidon koulutusohjelman = lähäri = ensihoitaja

Vierailija
48/49 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2013 klo 00:29"]

laboratoriohoitaja ja saan pistää laskimoon. Tietyssä tilanteessa jopa valtimoon. Ja siinä hommassa me laboratorion ihmiset olemme ammattitaitoisimpia ja koulutetumpia kuin yksikään sh tai lh :D

[/quote]

Ei kyllä hirveen ammattitaitoista väkeä tunnu labroissa olevan kun esim. multa saavat otettua 1/3 käyntikerroista verikokeen, 2/3 kertaa saa lähteä kädet kipeenä kotiin ilman että tippaakaan ois ulos tullut..

Vierailija
49/49 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2012 klo 19:27"]Mulla lääkkeenjakolupa, oikeus pistää morfiinia tms, iv-lupa ja laitan kestokatetreja päivittäin.

Saanks mä pillimehun?

[/quote]

Voin antaa muumitikkarin. Ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi