Antaisitko sinä työhaastattelussa työnantajalle Facebook-salasanasi?
Kommentit (13)
en todellakaan halua työskennellä sellaiselle työnantajalle ja onneksi sentään on sen verran valinnanvaraa ettei tarvitse
tosin en ole Facebookissa, mutta eikö tuo mene kaiken tietosuojalain vastaisesti. Sama kuin vaatisi kuukauden postit nähtäväksi.
vaikka mulla ei sielä oo mitään sellasia tietoja joita hän ei saisi nähdä (esim kännäyskuvia jne koska en juo) mutta se kyllä mielestäni rikkoisi yksityisyyttäni. se on mielestäni aivan eri asia mitä teen vapaa-ajallani kuin työajallani. jos se fb-tili liittyisi jotenkin työhöni niin sitten saattaisin ymmärtää tuon mutta jos olen kaupan kassalla nii en kyllä todellakaan.
Käyn siellä harvoin, mutta silti! Seuraavaksi varmaan sitten verkkopankin tunnukset?
Toivottavasti tämä ei leviä Suomeen - tänne on jo tullut Jenkeistä muitakin typeriä käytäntöjä työnhakuprosessiin.
tällä koulutuksella pitäis ymmärtää, että salasanoja ei jaella kenellekään ja jos tuon tekeisin voisin myös jaella muitakin salasanoja.
En ainoastaan itseni vuoksi vaan myös siksi, että myös kavereillani on oikeus olettaa, että heidän asiansa näkyvät vain niille, joille ne on tarkoitettu.
En pidä Facebookia tietoturvaltaan niin hyvänä, että itse siellä kertoisin oikein mitään mitä ei voisi kertoa kenelle vaan, mutta kaikki eivät ole näin tarkkoja. Ei minulla ole mitään oikeutta levitellä minulle ei-julkisesti kerrottuja asioita. Väline, paikka tai tilanne ei asiaa muuta.
Itse suhtautuisin vähän epäillen työntekijään, joka ei osaa pitää mitään omia tai kavereidensa asioita salassa. Levitteleekö hän yhtä huolettomasti esim. yrityssalaisuuksia?
Sehän olisi työnantajalta vain testi. Ja jos antaisin salasanani, epäonnistuisin testissä pahasti...
Ei yksinkertaisesti tuollaista voi pyytää keneltäkään, etenkään työhaastattelussa...
Luulin ekaksi et on viime vuoden aprillipäivän juttu, mut ei ollu sekään... :D
Antaisin ihan sen takia että haluaisin nähdä ilmeen sen naamalla kun suostun, suorastaan tyrkyttäisin salasanaa. Kävi mielessä sellainenkin visio että antaisin väärän salasanan, ja sit jos meinasi paikan päällä kirjautua sisään, virheilmoituksen annettua, ottaisin näppiksen ja kirjautuisin hänen puolesta sillä oikealla salasanalla. Väärä salasana olisi siis hyvin samankaltainen oikean salasanan kanssa. Pääasia on että pääsee tiliin valvonnan alla, eikä koskaan selän takana. Silloin tällöin kysyisin onko tullut käyneeksi mun FB-tilillä, ja ehkä itsekin pyytäisin työnantajan omaa FB salasanaa vastineeksi :P
Lopulta kertoisin tälle mitä tulin tehneeksi jos tämä ei itse lopulta tajua että olin kussut linssiin.
En haluaisi sellaiseen firmaan töihin jossa tällaista edes kuviteltaisiin kysyvän.