Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset uskaltavat tehdä lapsia niin nopeasti?

Vierailija
21.03.2012 |

Eikö moni todella tiedä pikkulapsiajan olevan rankkaa? Että olisi hyvä tuntea se kumppani vaikeinakin aikoina ja jaksaa katsella sitä naamaa vaikkei aina olisi niin hyvä päivä. Miten tällaisen voi tietää jos on vielä rakkauden ensihuumassa?

Nykyään tuntuu olevan taas joku trendi tehdä lapset todella nopeasti seurustelun alettua. Monelle raskaus tulee "yllätyksenä", eli onko ehkäisy siis vain unohtunut ja lapsi päätetään pitää.

Harmittaa, että niin monet eroaa lapsen ollessa 1-2 -vuotias. Useammin varmaan ne, jotka eivät ole kovin kauaa ehtineet olla kaksinkaan.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua kyllä ihmettyttää, että ollaan pitkässä koeajossa huomattu vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka ja silti tehdään lapsia ja vedetään itkupotkuraivareita, kun mies ei esim. alakkaan tekemään kotitöitä lapsen myötä.

Vierailija
22/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väitän (ilman tutkimuslinkkejä) että jos on ollut pidempään yhdessä ja elänyt arkielämää kaikkine mausteineen, ei vauva-aikakaan aiheuta ihan niin isoja ylläreitä kuin jos olisi ekatapaamisesta samantein laittanut lapsen alulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Ero voi tulla milloin vaan. Ei ole häpeä olla yksinhuoltaja vaan ylpeyden aihe, johon harvat pystyvät.

[/quote]

Onko lapsistakin se ylpeyden aihe ettei ole isää siinä arjessa mukana tukemassa ja auttamassa?? Toki onhan nykylapsilla yksi ylpeydenaihe kun on sisko -ja velipuolia siellä ja täällä. On sitten vanhempien nyxää ja exää ja niitten nyxiä ja tässä aikuisten sotkussa lapsi kysyy kuka minä olen! Yes!

Vierailija
24/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Ero voi tulla milloin vaan. Ei ole häpeä olla yksinhuoltaja vaan ylpeyden aihe, johon harvat pystyvät.

Onko lapsistakin se ylpeyden aihe ettei ole isää siinä arjessa mukana tukemassa ja auttamassa?? Toki onhan nykylapsilla yksi ylpeydenaihe kun on sisko -ja velipuolia siellä ja täällä. On sitten vanhempien nyxää ja exää ja niitten nyxiä ja tässä aikuisten sotkussa lapsi kysyy kuka minä olen! Yes!

Vierailija
25/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi?

Vierailija
26/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva pari on loppuelämän yhdessä, oli lapsia tai ei.

Kai nyt päinvastoin suurin osa (ainakin enemmistö) pareista nimenomaan ei eroa. Siis aviopareista.

Vierailija
27/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 miten voi tulla vahingossa raskaaksi?

En kerro, se ei nimittäin ollut jutun pointti. Hihihihi. :D

Vierailija
28/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 miten voi tulla vahingossa raskaaksi?

En kerro, se ei nimittäin ollut jutun pointti. Hihihihi. :D

Tai voin mä kertookin. Pantiin ilman ehkäisyä, kun oltiin niin in luuv. :) Hih hih.

Vierailija
29/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätevä olet! Suu suorastaan pulppuaa viisautta!

Ensinnäkin olisiko se lapsestasi ihan sama kuka hänet on siittänyt?

Tiedätkö mitä arjessa on -Olisihan minna lapsi, joka olisi koko elämäni.

Kohtelet siis miehiä ja lapsesi isää asenteella -Miehiä tulee ja menee, mutta ne lapset ansaitsevat aidon rakkauden... miehistä viis.

Ja saanko kysyä mitä sinun mielestäsi on - aito rakkaus lapsia kohtaan jos sinulla on tuo asenne lapsesi isään??

Menisitkö kotiisi ja sanoisit äidillesi kasvata uusiksi!

Vierailija
30/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mieleesi juolahtanut ettei lapsia panna ne rakastellaan!

Vierailija
31/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tavatessamme mieheni kanssa 37-vuotias joten ei tässä kovin montaa vuotta parane alkaa jahkaamaan. Olen myös täysin valmis kasvattamaan lapsen yksinhuoltajana, en pidä mitenkään katastrofaalisena tilannetta jos mies vaikka vuoden päästä häipyy. Lapsen haluan joka tapauksessa.

Vierailija
32/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 Voi hurja miten pätevä olet! Suu suorastaan pulppuaa viisautta!

Ensinnäkin olisiko se lapsestasi ihan sama kuka hänet on siittänyt?

Tiedätkö mitä arjessa on -Olisihan minna lapsi, joka olisi koko elämäni.

Kohtelet siis miehiä ja lapsesi isää asenteella -Miehiä tulee ja menee, mutta ne lapset ansaitsevat aidon rakkauden... miehistä viis.

Ja saanko kysyä mitä sinun mielestäsi on - aito rakkaus lapsia kohtaan jos sinulla on tuo asenne lapsesi isään??

Menisitkö kotiisi ja sanoisit äidillesi kasvata uusiksi!

kyllä äiti rakastaa lastaan oli se isä kuka tahnsa. Jos nainen tulee raskaaksi, kun hänet raiskataan ja hän haluaa pitää lapsen, koska on väärin tappaa lapsi, niin varmasti hän rakastaa lastaan ylikaiken vaikka isä olikin täysi k**ipää!

Minä en ainkaan voi vakuuttaa, että rakastaisin lasteni isää vaikka kymmenen vuoden kuluttua. Aina voi sattua jotain jolloin pilvilinnat romahtavat. Ottakaa av-mamman ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltänne ja ajatelkaa omilla aivoillanne!

Vierailija
33/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tavatessamme mieheni kanssa 37-vuotias joten ei tässä kovin montaa vuotta parane alkaa jahkaamaan. Olen myös täysin valmis kasvattamaan lapsen yksinhuoltajana, en pidä mitenkään katastrofaalisena tilannetta jos mies vaikka vuoden päästä häipyy. Lapsen haluan joka tapauksessa.

jotkut eivät vain tätä näkemystä ymmärrä. Ainakaan se äsköinen skitsoilija, jolle en edes vaivaudu vastaamaan :)

17

Vierailija
34/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mieleesi juolahtanut ettei lapsia panna ne rakastellaan!

No ei ole juolahtanut. Hih!

Vierailija
35/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni myös sen isän. Ja ehjän perheen, jos vain mahdollista. Oma lapsuus tuntuu jopa aika "yksinkertaiselta" kun vanhemmat pysyi yhdessä ja sisaruksia on vain siitä yhdestä avioliitosta.

Perheen eheyden eteen pitäisi mielestäni tehdä nykyään enemmän töitä. Ehkä sitä erotaan niin hanakasti, koska koetaan ettei sillä parisuhteella ole mitään väliä, kun onhan aina ne lapset.

En minä lapsia tekisi kenelle tahansa, harmi että joillain naisilla rima on noin matalalla. Kuka tahansa kelpaa siittäjäksi, sitten voikin näyttää ovea.

Vierailija
36/61 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisten aikuisten kanssa he joutuvat kasvamaa aikuisuuteen.

Äiti päättä tehdä isättömän lapsen, hän tekee itsenäisen valinnan. Mies jättää lapsen, hän on sika.

Tässä tulee yksi syy ap. kuvaamaan tilanteeseen, yksinhuoltajaäitien lapset näkevät seksuaalista kanssakäymistä ei aviossa olevien ihmisten välillä ja yksinhuoltajaperheen rakenne rohkaisee seksiin, ilman parisuhdetta. Suhde vanhempiin saattaa olla epävakaa ja se miten tullaan raskaaksi saattaa tulla yllätyksenä.

Vierailija
37/61 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla onnistuu, toisilla ei.

Miksi muuten aina vedetään esiin ne ääripäät? Eli täällä moni nopeaa lastenhankintaa perustellut vertaa tilannettaan siihen että yhdessä olisi oltu 10 vuotta ja vasta sitten harkitaan lapsia? Useampi kuitenkin varmaan on yhdessä sen 3-5 vuotta ainakin ennen lastenhankintaa. Ihan normaali aika.

Silti tunuu että monilla on kiire lastentekoon. Tajuan jos ikää jo on, että se on vain pakko jos lapsia mielii. Mutta parikymppiset uudessa suhteessa kun itselläkin on vielä elämä hakusessa ja lapsi aluilleen vain. Olen nähnyt näitä omassa tuttavapiirissä niin paljon että surettaa. Miksi tehdä lapsia kun ei vielä osata sitoutua kumppaniin, saati sitten vuosikymmenten mittaiseen vastuuseen lapsesta.

Kukin tehköön miten mielii, mutta tuskin ihan sattumaa että lapsilla ja nuorilla niin huonot olot nyky-Suomessa.

Vierailija
38/61 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaverini meni salamana naimisiin ja tuli raskaaksi saman tien. Äitini sanoi, ettei kyse ole siitä kuinka kauan on ollut yhdessä, vaan kuinka lujasti on päättänyt sitoutua parisuhteeseen. Mietin tätä itsekseni ja tajusin, että äitini sanoissa on järkeä. Kaverini on onnellinen edelleen avioliitossaan ja mikäpä minä olen hänen ratkaisujaan arvostelemaan.

Vierailija
39/61 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alettiin tekee ekaa lasta. 3 lasta tuli alle 4 vuodessa. Oltiin nuoria, jaksettiin hyvin ja suhdekin hyvällä tolalla, vaikka oltiinkin seurusteltu tosi vähän aikaa. Nyt ollaan oltu yhdessä 16 vuotta ja toivottavasti ollaan loppuelämän.

Vierailija
40/61 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaverini meni salamana naimisiin ja tuli raskaaksi saman tien. Äitini sanoi, ettei kyse ole siitä kuinka kauan on ollut yhdessä, vaan kuinka lujasti on päättänyt sitoutua parisuhteeseen. Mietin tätä itsekseni ja tajusin, että äitini sanoissa on järkeä. Kaverini on onnellinen edelleen avioliitossaan ja mikäpä minä olen hänen ratkaisujaan arvostelemaan.

tekisivät päätöksen sitoutumisen merkkinä eikä esim. rakkauden ensihuumassa, niin luulis useamman perheen pysyvän kasassa? Silti samat ihmiset ovat yleensä niitä jotka ihan yhtä nopeasti päättävät viheltää pelin poikki kun perhe-elämä ei ollutkaan kivaa ja se kumppanikin parin vuoden kuluessa menettää hohtoaan niin kuin käy, oli lapsia tai ei.

Vaikka joku onnistuisi uhkapelissä, ei tarkoita että kaikkien kannattaisi kokeilla.