Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitoluistelusta tietäviä?

Vierailija
04.03.2012 |

Tyttö 4.5v pyydettiin tänään ensi vuodeksi kilparyhmään. Nyt siis ollut vielä luistelukoulussa (aloitti 3-vuotiaana). Onko vielä liian pieni kilpailemaan, vai pitäisikö nyt lähteä mukaan, kun kerta pyydetään? Itse tyttö tietysti haluaa, muttei oikeasti tajua mitä on edessä. Nyt harkat 2-3krt/vko + tanssi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti teidän seurassa siirrytään kilparyhmään (ainakin kun kyseessä on noin nuori lapsi).

Meidän seurassa luistelukoulusta siirretään yksinluistelun valmennusryhmiin, joissa luistellaan yleensä 2-3 vuotta ennen kuin mitään varsinaista kilparyhmää edes harkitaan. Tämä on siis käytäntö ainakin tuonikäisillä lapsilla.

Mutta hieno suoritus teillä, jos lapsenne osaa tuonikäisenä jo kaikki vaadittavat hypyt jne. että voi kilpailla.

Vierailija
2/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi haluaa ja vanhemmat jaksaa kuljettaa/kustantaa niin miksi ei? Ainahan voi lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nuori on!Taitoluistelu on toki vaativa laji, kaksoishypytkin pitää osata nykyään tosi aikasin, eli onhan toi ikä hyvä aloittaa. Mitkä hypyt osaa jo?

Vierailija
4/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon luistelukoulun ja kilparyhmän/harrasteryhmän välillä. Minä en tajua luistelusta tuon taivaallista että voisin vastata mitä tyttö nyt osaa. Olisi ilmeisesti syytä vähän perehtyä. Aina olen katsomasa ja taitavastihan tuo pyörii ja hyppii mutta ei mitään tajua itsellä mitä siellä kilpailuissa jo pitäisi osata.

ap

Vierailija
5/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa harjoitella tosissaan ton ikäisenä ja jaksatteko te kuljettaa lisääntyvässä määrin harjoituksiin ja onko se kaikki vaivan arvoista?

Mua alettiin 4-vuotiaana valmentaa taitoluistelujaksi seuran puolesta. Tokalla luokalla koulussa lopetin kun ei mua kukaan olisi voinut keskellä päivää kuljettaa harjoituksiin viittä kertaa viikossa.

Mutta jos lapsi oikeasti haluaa ja jaksaa ja pääsette kuskaamaan niin voihan sitä kokeilla.

Vierailija
7/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö itse halusi jäälle tosi pienenä (oli veljen kiekkotreenejen jälkeen tai niitä ennen nähnyt taitoluistelua) ja tähän saakka harjoituksia on odotettu ja ne on olleet kivoja. Pelkään että harrastuksesta tulee liian totista ja ilo häviä kasvoilta =( Toisaalta mietin että pitäisikö tukea eikä jarrutella... Tosi hankala päätös.

Vierailija
8/8 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos lapsi alkaa olla väsynyt ja haluton, juttele valmentajan kanssa voisiko harjoituskertoja vähentää tai voiko siirtyä vaikka harrastusryhmään. Jotkut nauttivat niin luistelusta että jääaikaa ei ole koskaan tarpeeksi!

Kisaaminen ei ole kamalan totista vielä pienillä vaikka toki käy väsyttämään ja kukkaron päälle jos lähtee kovin pitkille kisamatkoille. Mutta jos käy vaan lähikaupungin kisoissa niin ovat mukavia kokemuksia pienille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi