Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosille nimiksi Sanna ja Minna, mitä mieltä?

Vierailija
21.03.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nyt oikeesti niitä lapsiannekin.

ja välttäkää avaruusolentojen nimiä. :) Kyllä ne sieltä tulevat kohta, voivat olla jo täällä tarkkailemassa meitä. :) Invaasion jälkeen nimipolitiikka menee kuitenkin uusiksi.

Vierailija
22/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi lapsilla tuollaiset nimet. Itse en laittaisi, kun ei tunnu omilta, mutta en muiden lapsilla katsoisi pahalla vaan päin vastoin.

Kivan harvinaiset tässä ajassa. Enemmän on niitä Sanni, Saana jne. väännöksiä tosta Sannasta. Minna nykyään enemmän Minea, Vilhelmiina tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät perusnimet. Kiva että joku antaa muita kuin tämän päivän suosikkinimiä. Paljon tylsemmät vaihtoehdot nämä Minea ja Sani mitä joku ehdotti. itse olen 70-luvun lapsi ja tämän nimisiä oli paljon ystäväpiirissä. Nythän niitä ei näe kasteilmoituksissa lainkaan.

minä en nyt ymmärrä. Tarkoitatko tällä kommentillasi että Sanna ja Minna ovat sellaiset nimet että niistä olisi lapsille jotain kärsimystä, häpeää, haittaa? Nehän ovat mitä normaaleimmat perusnimet, tuskin herättävät intohimoja suuntaan tai toiseen. Anteeksi nyt vain mutta on myös meitä jotka arvostamme suomalalia perinteisiä nimiä emmekä halua nimetä lapsiamme Disneyn prinsessojen tai muiden satuhahmojen mukaan vrt Aurora, Jasmine, Adalmiina.

Go Minna ja Sanna, Mikko ja Pekka.

Vierailija
24/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "kalkkikset" .tänä vuonna syntyneet vauvat eivät varmasti pitäisi tyhmänä ikätovereidensa niminä Sannaa tai Minnaa.

Molemmat on kauniita perusnimiä.

Itse laittaisin kuitenkin hitusen lisää eroavaisuutta nimien ääniasuun. Minusta yhdistelmä on hassun kuuloinen.

Toisaalta jos vanhemmat nimistä nauttivat, niin eivät ne nyt mitenkään huono yhdistelmä ole :) Siitä vaan!!!

Minusta kuitenkin vähän tylsä yhdistelmä.

Mites jotain tällaista:

Sanna ja Siiri

Sanna ja Miia

Sanna ja Siina

Minna ja Annika

Anniina ja Sanna

Inna ja Anniina

Minna ja Susanna

Manna ja Miia

Siina ja Susanna

Miia ja Anniina

Vierailija
25/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tykkaan Minnasta.

Vierailija
26/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät perusnimet. Kiva että joku antaa muita kuin tämän päivän suosikkinimiä. Paljon tylsemmät vaihtoehdot nämä Minea ja Sani mitä joku ehdotti. itse olen 70-luvun lapsi ja tämän nimisiä oli paljon ystäväpiirissä. Nythän niitä ei näe kasteilmoituksissa lainkaan.

minä en nyt ymmärrä. Tarkoitatko tällä kommentillasi että Sanna ja Minna ovat sellaiset nimet että niistä olisi lapsille jotain kärsimystä, häpeää, haittaa? Nehän ovat mitä normaaleimmat perusnimet, tuskin herättävät intohimoja suuntaan tai toiseen. Anteeksi nyt vain mutta on myös meitä jotka arvostamme suomalalia perinteisiä nimiä emmekä halua nimetä lapsiamme Disneyn prinsessojen tai muiden satuhahmojen mukaan vrt Aurora, Jasmine, Adalmiina.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kuinka monta kertaa täällä pitää toistaa, että lapsille ei ole kovin kivaa kantaa nimeä, joka oli yleinen vanhempien ikäluokassa. Tilanne on sama kuin nyt 3-kymppisillä Pirjoilla ja Sepoilla lapsena, nimi ei ole oman ikäluokan nimi. Mikä tässä on vaikea tajuta? Sen voi ignoorata ja antaa lapselleen minkä nimen lystää, mutta miksi helvetissä perustelu pitää antaa uudestaan ja uudestaan, kun se on aika monen viestissä jo tuotu esiin.

Vierailija
27/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna ja Anniina

Inna ja Anniina

Minna ja Susanna

Miia ja Anniina

Vierailija
28/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kuinka monta kertaa täällä pitää toistaa, että lapsille ei ole kovin kivaa kantaa nimeä, joka oli yleinen vanhempien ikäluokassa. Tilanne on sama kuin nyt 3-kymppisillä Pirjoilla ja Sepoilla lapsena, nimi ei ole oman ikäluokan nimi. Mikä tässä on vaikea tajuta? Sen voi ignoorata ja antaa lapselleen minkä nimen lystää, mutta miksi helvetissä perustelu pitää antaa uudestaan ja uudestaan, kun se on aika monen viestissä jo tuotu esiin.

että me kaikki emme ajattele samoin kuin sinä ja saatamme hyvinkin pitää em. kaltaisista nimistä. itse pidän pikkulapsille epäsopivina omien vanhempieni ikäluokan nimiä mutta 70-luvun nimet toimivat mielestäni hyvin. En itse laittaisi nimiä kuten Pirkko, Raija, Tuula mutta ymmärrän toki että joku pitää niistäkin. Katsos kun meitä on erilaisia.

t: se joka ei antaisi lapselle nimeksi Minea tai Sani

Vierailija
29/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en nyt ymmärrä. Tarkoitatko tällä kommentillasi että Sanna ja Minna ovat sellaiset nimet että niistä olisi lapsille jotain kärsimystä, häpeää, haittaa? Nehän ovat mitä normaaleimmat perusnimet, tuskin herättävät intohimoja suuntaan tai toiseen. Anteeksi nyt vain mutta on myös meitä jotka arvostamme suomalalia perinteisiä nimiä emmekä halua nimetä lapsiamme Disneyn prinsessojen tai muiden satuhahmojen mukaan vrt Aurora, Jasmine, Adalmiina. Go Minna ja Sanna, Mikko ja Pekka.

että me kaikki emme ajattele samoin kuin sinä ja saatamme hyvinkin pitää em. kaltaisista nimistä. itse pidän pikkulapsille epäsopivina omien vanhempieni ikäluokan nimiä mutta 70-luvun nimet toimivat mielestäni hyvin. En itse laittaisi nimiä kuten Pirkko, Raija, Tuula mutta ymmärrän toki että joku pitää niistäkin. Katsos kun meitä on erilaisia. t: se joka ei antaisi lapselle nimeksi Minea tai Sani

Lapsi hyvinkin ehkä haluaisi olla se Minea mielummin kuin Sari tai Minna.

Vierailija
30/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en nyt ymmärrä. Tarkoitatko tällä kommentillasi että Sanna ja Minna ovat sellaiset nimet että niistä olisi lapsille jotain kärsimystä, häpeää, haittaa? Nehän ovat mitä normaaleimmat perusnimet, tuskin herättävät intohimoja suuntaan tai toiseen. Anteeksi nyt vain mutta on myös meitä jotka arvostamme suomalalia perinteisiä nimiä emmekä halua nimetä lapsiamme Disneyn prinsessojen tai muiden satuhahmojen mukaan vrt Aurora, Jasmine, Adalmiina. Go Minna ja Sanna, Mikko ja Pekka.

että me kaikki emme ajattele samoin kuin sinä ja saatamme hyvinkin pitää em. kaltaisista nimistä. itse pidän pikkulapsille epäsopivina omien vanhempieni ikäluokan nimiä mutta 70-luvun nimet toimivat mielestäni hyvin. En itse laittaisi nimiä kuten Pirkko, Raija, Tuula mutta ymmärrän toki että joku pitää niistäkin. Katsos kun meitä on erilaisia. t: se joka ei antaisi lapselle nimeksi Minea tai Sani

Lapsi hyvinkin ehkä haluaisi olla se Minea mielummin kuin Sari tai Minna.

mutta ihan yhtä lailla se voi olla myös toisinpäin. Miksi luulet että lapsi olisi mielummin Minea kuin Minna?

Vierailija
31/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimet. Itselläni nimi, joita ei ikäluokassani ole paljoa. Yhden saman nimisen ikäluokastani tavannut. Minusta se oli tavallaan mukavaa, että esim. luokassa ei ollut saman nimistä. Sisko joutui vaihtamaan nimeä kun oli kaksi samannimistä koululuokassa. Itse en ollenkaan mieti millon nimeä on käytetty vaan valitsen puolison kanssa nimen joka sopii juuri meidän vauvalle.

Vierailija
32/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyaikaisempaa Minni ja Sanni?

Vierailija
33/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin että laita just ne nimet mitkä ovat sinun mielestäsi sopivimmat.

Oli se sitten Alexcandra tai Minna.

Vierailija
34/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Jessica ja Ninica.

Mä taidan kuulua vähemmistöön mut Sanna ja Minna on hyvät nimet. Molempia väestörekisterin mukaan annetaan tasaisesti.

Vierailija
35/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vois olla Marko ja Petri tai Mika ja Jani :)

Vierailija
36/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaa samanlaisuutta nimissä, mut minna!? se on niin tylsä nimi :(

Vierailija
37/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä on kaks siskoa, joiden nimet on Sanna ja Minna.

Vierailija
38/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vois olla Marko ja Petri tai Mika ja Jani :)

Sami, Tomi, Tommi ja niin edelleen. Tai kaksoset Sisko ja Veli.

Vierailija
39/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri pituiset nimet. Ajatelkaa nyt miltä esim. Innasta tuntuu kun siskolla on hienompi nimi Anniina. Minna ja Sanna on paljon paremmat ja tasapuolisemmat.

Vierailija
40/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Minna on kyllä sata kertaa parempi vaihtoehto kuin joku Sani ja Minea. Tuo Minea on muutenkin ihan hirvittävä nimi, tulee mieleen joku minotaurus tai muu möllikkä.

Ehkä annan omallekin lapselle jonkin 70-luvun nimen, eipähän tule samannimisiä vastaan kun kaikki on nykyään Veetejä, Elieleitä ja Adoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän