Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosille nimiksi Sanna ja Minna, mitä mieltä?

Vierailija
21.03.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt. Nimissä sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta ne ovat superkuluneita korvissani. Eivät ole vauvojen vaan keski-ikäisten nimiä :)

Vierailija
2/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulahdus 70-luvun lopusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla syntyneet.

Erikseen nuo nimet kuulostaa yllättävän raikkailta, mutta yhdessä ei. Nimissä ei ole vikaa, mutta mielikuvat ei ole ihan tätä päivää.

Vierailija
4/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei tarpeeksi vanhoja...60- ja 70-luvuilla tosi suosittuja, eli tämänhetkisten äitien nimiä. Vähän sama kun laittaisit vielä pojan nimeksi Jari.

Vierailija
5/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivoja nimiä lapsille, koska ovat nyt äitien nimiä. Kuulostaa yhtä pöntöltä kuin omassa lapsuudessa Pirkko ja Sirpa ikätoverien niminä. Suoraan sanottuna vähän yksinkertaisemmat vanhemmat antoi noita oman lapsuutensa suosikkinimiä omille lapsilleen... Ei hyvä.

Vierailija
6/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta saakkaan kuin hyi ja yök on nimet mitkä tahansa.

Itselläni noin kaksikymppisiä kavereita, useampi sanna muutama minna, eli käyttöön vaan jos itseäsi miellyttää. Toiset ei muualla eläkkään kuin 70-luvulla, jolloin nimi oli minna ja sari ja jari ja 2000-luvulla missä nimien pitää olla joko mico tai kunnolla "vanha" kuten eelis. Muut on huorien ja äitien nimiä.

Vierailija
7/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tuhat kertaa sanottu, että Minna ja Sanna on vanhahtavia nimiä nykylapselle ja sitten joku älykkö tulee selittäämään, että 2-kymppisissä niitä on, joten ihan hyvin sopii vauvalle. Ne 2-kymppiset on 20 vuotta vanhempia kuin nämä vauvat... :D

Vierailija
8/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mistä ihmeestä tämän repäsit?

t. minna, siis huora

Vierailija
9/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisinä toki hyvät. Laita vaikka... :

Emma & Minna

Elli & Sanna

Oona & Minna

Moona & Sanna

Tiina & Minna

Leena & Sanna

Vierailija
10/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimissä ei sinänsä vikaa, mutta onko liian samanlaiset?

Itse vaihtaisin jomman kumman nimistä Tiinaan.

Vierailija
11/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni ja Minka

Vierailija
12/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoset siis _tämän päivän_ kontekstissa, 70-luvulla olivat kovinkin yleisiä. Itsekin olen 70-luvun sanna ja luokalla meitä oli 4 samannimistä. Mutta sitä vaaraa ei todellakaan ole sinun lapsillasi sillä nykypäivän nimiksi nuo ovat todella harvinaisia.

Itse olen antanut lapsilleni todella harvinaiset nimet, en kuitenkaan liian erikoiset tai "kiusattavan oloiset", ihan siksi koska itse suututti olla tusinanimi ja aina minut sekoitettiin niihin kolmeen muuhun samannimiseen luokkakaveriin. Anna siis ihmeessä nimet Sanna ja Minna, harvinaiset ovat, toisin kuin Venla, Aino, Helmi tms

Vierailija
13/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tule muotiin vielä pitkään aikaan.

Vierailija
14/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin persoonattomia kun ovat olleet NIIIIIIIIN yleisiä

Vierailija
15/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma nimi on tyyliä "pirkko" Mä olen aina kärsinyt mun nimestä. Mutta oli juurikin minnoja, sannoja, sareja jne. Mä olin ja olen "pirkko".

Mielummin joku ajan nimi. Onhan niitä vanhahtavia muotinimiä, emmaa ja ainoa, nekin on parempia kuin jotkut sannat ja minnat tähän maailman aikaan.

Ei noissa nimissä mitään vikaa ole sinänsä. Mutta jos mä ajattelen sitä lasta, niin hyvin todennäköisesti ei tule pitämään nimestään vaan ajattelee samoin kuin minä "miks en voinut saada jotain oman ajan nimeä"?

Vierailija
16/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvulla syntynyt enkä innostu sen ajan kaikista nimistä, jotkut kyllä kivoja.

Vierailija
17/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin monet hienostelevat muodikkaat nimet. Tunnen siskokset Sanna ja Minna, ja voisin aivan hyvin kuvitella sellaiset nimet ensi viikolla syntyville vauvoille.

Mieluummin Sanna ja Minna kuin Sanna ja Hanna ja parin vuoden päästä heidän siskonsa Anna.

Minusta nimissä Jari, Sari, Juha, Tiina, Jussi jne. ei ole mitään vikaa. Ovat sopivan normaaleja ja hyvältä kuulostavia. Nykyään kuulee usein sellaisia nimiä, että mieleen herää kysymys siitä, onko tuo oikeasti hänen nimensä.

Vierailija
18/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät perusnimet. Kiva että joku antaa muita kuin tämän päivän suosikkinimiä. Paljon tylsemmät vaihtoehdot nämä Minea ja Sani mitä joku ehdotti. itse olen 70-luvun lapsi ja tämän nimisiä oli paljon ystäväpiirissä. Nythän niitä ei näe kasteilmoituksissa lainkaan.

Vierailija
19/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät perusnimet. Kiva että joku antaa muita kuin tämän päivän suosikkinimiä. Paljon tylsemmät vaihtoehdot nämä Minea ja Sani mitä joku ehdotti. itse olen 70-luvun lapsi ja tämän nimisiä oli paljon ystäväpiirissä. Nythän niitä ei näe kasteilmoituksissa lainkaan.

Ajatelkaa nyt oikeesti niitä lapsiannekin.

Vierailija
20/40 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmetyttää tosissaan olevien vastaajien määrä. Mokkapalojen ohje?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän