Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut perintöä? Tuntuu, että todella moni saanut

Vierailija
20.03.2012 |

ja olemme lähinnä poikkeuksia. Laita iät mukaan. Itse olemme päälle 40 ja miehen äiti kuollut, mutta mitään perintöä emme saaneet, kun ei ollut mitä jakaa. Mieheni isä yli 90 v. Omat vanhemmat n. 70 vuotiaita

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani juo kaikki rahat mitä tulee. Miehellä monta sisarusta ettei varmaan muutamaa tonnia enempää tule saamaan.

Tosin varmasti naapurit tms voi luulla että meillä mälläillään perintö tms rahoilla kun esim autot on omia ja aika ökyjä (50 000 ja 35 000) mutta me tehdään hulluna töitä ja pienet muut huvistuskulut, sillä pystytään nauttimaan joistakin pienistä kivoista jutuista...

Vierailija
22/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja vanhempani vain 20 ja 23 vuotta vanhempia. Äiti on siis työelämässä vielä ja hänenkin vanhempansa elelevät hyvävoimaisina omassa kodissaan. Isäni on perinyt pienen summan vanhemmiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varmasti naapurit tms voi luulla että meillä mälläillään perintö tms rahoilla kun esim autot on omia ja aika ökyjä (50 000 ja 35 000) mutta me tehdään hulluna töitä ja pienet muut huvistuskulut, sillä pystytään nauttimaan joistakin pienistä kivoista jutuista...

Vai oletteko pihalla kuuluttaneet, että ei ole työsuhdeauto vaan käteisellä ilman lainaa ostettiin? Ihan vain uteliaana kyselen.

Meillä ei ole perintöjä saatu. Olemme yli 40-v ja kaikki vanhemmat elossa ja 3/4 on alle 70-v ja kaikki kohtuu kunnossa eli toivottavasti ovat vielä pitkään elossa. Sinänsä perintöä kummankin puolelta tulossa, mutta kun se jaetaan useamman perijän kesken ja lähes kolmannes veroihin, niin ei sieltä lopulta paljon tule.

Vierailija
24/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kerran, olin 32v, sain mummoltani 20000 euroa.

Nyt olen 35v ja sain noin 100000 isäni kuoltua.

Myöhemmin tulossa itselle tai lapsilleni iso testamentattu perintö kaukaisemmalta sukulaiselta.

Vierailija
25/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perin isomummulta sokerisakset. Mummun perintönä sain kirjotun pöytäliinan ja muutaman muun pienen muistoesineen.

Muuten on vielä vanhemmat ja isovanhemmat elossa, eikä sieltä suuria perintöjä ole odotettavissakaan. Ikää on kohta 40 v.

Vierailija
26/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisterinumero lähetetään numeroon 16400.

Se kyllä kertoo onko auto firman nimissä, rahoitusyhtiön nimissä vai ihan omalla nimellä...

Nääs

Samalla ku kertoo kaiken muunkin tietämisen arvoisen ko autosta.

Vierailija
27/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä papalta 1000e. Se taisi olla ennakkoperintöä. Vitsit, tulipas ikävä pappaa :-(

Omat vanhempani ovat kyllä antaneet avokätisesti rahaa aina kun vähänkin on vaikuttanut tarpeelliselta. Onneksi ei ole perintöä tarvinut jaella, vanhempan ovat molemmat alle 60-vuotiaita. Itse olen 30-vuotias.

Vierailija
28/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä tulossa joku päivä 500000??? Tällä hetkellä arvo jotain 300000. Vanhemmat todella pihejä. Kaikki ostetaan kirpparilta ja tennissukatkin parsitaan. Minnekään eivät matkusta ja mitään eivät harrasta paitsi äiti kirkossa käyntiä.

Vierailija
29/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni äiti on kuollut, ja isäni luopui osuudestaan perintöön. Siskoni kanssa perittiin siis isän osuus puoliksi.

Olin reilu 3-kymppinen tuolloin.

Vierailija
30/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuttavamme, jotka ovat ostaneet asunnon, ovat saaneet perinnön/ennakkoperinnön.

Äitini kuoli 10v sitten, samoin anoppi. Molempia kuolinpesiä hallinnoi isät (80v ja 77v). Anopin kuollessa appi meinasi vielä, että hautajaiskulut jaetaan hänen ja kahden poikansa kesken, koska kuolinpesällä ei ole varoja. Mieheni kieltäytyi, veljensä sitten maksoi koko potin ja siitä onkin kuultu. Perunkirjoituksessa paljastui, että varoja on....mutta ne on varattu keittiöremonttiin! Siis perinnön sijaan olisi tullut hautajaiskulujen maksamista. Appi sentään lopulta maksoi perintöverot perinnöstä, jota ei saatu (perintöverothan menevät heti maksuun vaikka leski istuisi perinnön päällä).

Vierailija
31/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli, kun olin 21. Tiedän ihmisiä, jotka ovat kateellisia toisille perinnön saamisesta. Itse olisin mieluummin pitänyt äitini.

Vierailija
32/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin isäni 6 kk sitten. Äitimme saaman tasingon jälkeen perimme veljeni kanssa molemmat varallisuutta lähemmäs 200.00 € per nuppi, mutta testamentin nojalla äidillämme on hallintaoikeus kaikkeen omaisuuteen. Iso osa omaisuudesta on kiinteistöissä, joten emme ole kostuneet penniäkään tästä perinnöstä ja äitimme oli ensin sitä mieltä, että perintöverot meidän on maksettava itse, mutta tuli sen verran vastaan että verot maksettiin lopulta pesän varoista kun tajusi ettei ole oikeutettu käyttämään sijoitetusta pääomasta kuin sen tuoton, ei itse pääomaa ja me taas olisimme joutuneet ottamaan lainaa verojen maksuun. Että periaatteessa olen ihan varakas nainen, käytännössä asuntovelallinen tyhjätasku ;) Mieluummin kyllä pitäisin isän elossa.

Miehen vanhemmat ovat elossa ja hyvissä voimissa ja sieltä on tulossa iso perintö sitten joskus, mutta jakajiakin on 4. Sekin perintö on aika pitkälle kiinteää omaisuutta, asuntoja ja metsää.

Olen 38 v, mies 39 v.

Vierailija
33/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä kertoo onko auto firman nimissä, rahoitusyhtiön nimissä vai ihan omalla nimellä...

Nääs

tosissaanko olet lähetellyt naapureiden (ja miksei muidenkin) autojen rekkareita ihan vaan selvittääkses onko oma? :D Ei hyvää päivää mikä kateellinen kyylä.

Vierailija
34/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääs

tosissaanko olet lähetellyt naapureiden (ja miksei muidenkin) autojen rekkareita ihan vaan selvittääkses onko oma? :D Ei hyvää päivää mikä kateellinen kyylä.

lähettänyt minäkin.

Mukava tietää asioista...

Vierailija
35/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 20.000 € jako-osuus meille lapsille. Ei iso mutta ei pahakaan. Isä oli yli 90-vuotias ja äitikin täyttä 87.

Vierailija
36/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletteko pihalla kuuluttaneet, että ei ole työsuhdeauto vaan käteisellä ilman lainaa ostettiin? Ihan vain uteliaana kyselen. Meillä ei ole perintöjä saatu. Olemme yli 40-v ja kaikki vanhemmat elossa ja 3/4 on alle 70-v ja kaikki kohtuu kunnossa eli toivottavasti ovat vielä pitkään elossa. Sinänsä perintöä kummankin puolelta tulossa, mutta kun se jaetaan useamman perijän kesken ja _lähes kolmannes veroihin:, niin ei sieltä lopulta paljon tule.

Lapsille perintövero maksimissaan 16%.