Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulusta soitettiin, että teini on ylipainoinen

Vierailija
20.03.2012 |

Terveystarkastuksessa tytölle sanottiin, että hän on ylipainoinen. Painaa 59 kg ja on noin 161 cm eikä TODELLAKAAN ole lihava! Kun tyttö lähti terkkarilta, niin hän soitti minulle. Tyttö oli huutanut terkalle sitten "Saatanan läski lehmä! Kato nyt itse peiliin, niin sit vasta huomaat, mitä on ylipaino!" Tuli nyt kotiin, kun ei loppupäivää voinut olla koulussa, kun kova päänsärky iski. Soitanko terkalle?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jumalavita periyttäkö omaa sairasta ruumiinkuvaanne seuraavalle sukupolvelle!

Vierailija
62/66 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä missä vaiheessa puberteetti on? tai onko ohitettu jo ajat sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo paljon. Voisi olettaa, ettei terveydenhoitaja mene kertomaan tuommoista jos rakenne näyttää "normaalilta" vaikka paino ei kuulosta pahalta lainkaan!! Joillain on pitkään lapsen pyöreyttä, joillain geeneissä pyöreyttä, jokainen meistä on yksilö ja eiköhän hänen äitinsä tiedä parhaiten miten voi ja miltä näyttää. (jos tyttäresi on noin sanonut, niin mitä siinä muutakaan voi,jos terkkari itse on pullea.Hauskaa kun painovalistuksia pitävät terkat jotka todella voisivat itse katsoa sinne peiliin, toki heidän tehtävänään on ottaa asia puheeksi jos paino mättää, mutta saisivat olla itse sitten myös normaalissa painossa, että kuin teki itse mieli sanoa juuri samoin nuorena pullealle terkalle)

Vierailija
64/66 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan tässä hieman kantaani:

minun tyttäreni on 162 cm ja painaa n53kg ja hänellä on HIEMAN vatsaa, ja on ruumiinrakenteeltaan samanlainen kuin minä eli että jalkoihin ja perään kerääntyy rasva, joten normaalin näköinen on. Jos painoa olisi tytölläni(16) 59 kg niin pitäisin kyllä hänelle jo hieman luentoa ruoka-asioista, ja kehottaisin liikkumaan.Nytkin joskus juttelen herkkujen syömisestä ja patistan lenkille, mutta terveyden vuoksi, en laihtumisen.

Mutta jos ap: tytär liikkuu tosi paljon ja lihasta on kovasti niin silloin en olisi huolissani.

t 15

Vierailija
65/66 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini on saanut jonkin verran positiivistä ja jonkin verran negatiivistä palautetta. Monet sanovat, että ruumiinrakenne sanoo paljon, ja niin se on. Teinillä on suht koht isot luut ja lihasta aika paljon. Meillä suvussa on taipumusta, että jonkin verran kertyy myös vatsalle, mutta niin kuin jo sanoin, teinini on lihaksikas. Käy salilla kaksi kertaa viikossa isänsä kanssa. Harrastaa myös sulkapalloa. Terveydenhoitaja oli vain sanonut tytölle tyttäreni mukaan: "Nyt tästä selvästikin huomaa, että sinulle on kertynyt todella paljon ylimääräistä painoa. Tiedätkö kuinka vaarallista se on? Et todellakaan mikään normaalipainoinen ole!" Tyttöni on pahoittanut mielensä tästä, mutta ei sen kummemmin enää ajattele sitä. Syy, miksi tyttöni alkoi huutamaan oli se, että hän on hieman sosiaalisesti rajoittunut, ja hänen on vaikea ilmaista itseään. Sanoo yleensä asiat, niin kuin ne ovat. Teini kärsii Asperger syndroomasta jonkin verran.

Sosiaalisen rajoittumisen takia teinilläni ei oikeastaan ole juurikaan ystäviä. On kiusattu koulussa ja häntä on myös lyönyt. Yleensä on vastannut lyömiseen ja muuhun fyysiseen väkivaltaan lyömällä takaisin ja huutamalla oikein kunnolla, ettei häneen saa koskea. Opettajat nostavat tästä usein metelin ja syyttävät omaa tytärtäni pahoinpitelystä. Monesti saan selittää vanhempainillassa, miten asiat oikeasti ovat, mutta yleensä opettajat jostain syystä puolustelevat näissä tapauksissa niitä kiusaajia. Tyttöni kuitenkin loppuen lopuksi on itsevarma ja hyväksyy itsensä sellaisena, kuin on. Olen ylpeä hänestä jokatapauksessa. :)

Vierailija
66/66 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ihmessä taitaa olla väärä ammatti sillä ei tuon kokoinen tyttö mikään ylipainoinen ole aivan naurettavaa tuollainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi