Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on sitä mieltä että kun minulla on lapsi

Vierailija
20.03.2012 |

päivähoidossa niin kun teen 2 vuorotyötä niin minun kuulemma pitää viedä lapsi kun menen iltavuoroon niin kuulemma joskus 11 aikaa,kun iltavuoro klo 13,mun mielestä' aika naurettavaa viedä niin myöhään lasta päiväkotiin,kun hoitoaika on 7-17 välillä. Mitä mieltä mammat on? Meillä siis mies hoitaa hakemiset jos minä iltavuorossa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

""[ Ap vie itse lapsensa iltavuorossa esim yhdeksäksi tarhaan,jotta ennättää itse viel tehä askareita ennen iltatyötä.""

että päivähoito ei ole sitä varten, että ennättää tehdä askareita ennen iltatyötä. Päivähoito on sitä varten, että lapset ovat turvallisessa hoidossa silloin, kun vanhemmat ovat töissä.

Tiedän kyllä että monet vievät lapsen hoitoon aamulla, vaikka menisivät iltavuoroon. Jotkut vievät lapsen hoitoon vapaapäivänään, ja jotkut jopa lomilla. Sellaisia vanhempia vaan on, ja ihan samaa jatkumoa on tuo kaikki.

Miksi iltavuoroon mennessä pitäisi saada rauhassa tehdä kotitöitä? Eihän niitä lapsia muutenkaan mihinkään "siivota", kun pitää tyhjätä tiskikone tai pestä pyykkiä. Mitäs luulette katsottaisiinko hyvällä, jos vanhemmat tulisivat normipäivän jälkeen kaupan kautta kotiin, söisivät rauhassa päivällisen, tekisivät kotihommia, joisivat kahvit päälle ja lähtisivät sitten hakemaan lasta hoidosta?

Vierailija
2/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin kuin 11, syömään siis vasta. Kai lapsi haluaa olla äidin kanssa, ja äiti lapsen kanssa, jos ei muuten nähdä koko päivänä. Jos ei(vät) halua, niin jotain vikaa kyllä perhesuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tosi moni päiväkoti painostaa viemään aina samaan aikaan. Naapurille esimerkiksi oli sanottu, että 1- ja 3-vuotiaat pitää AINA viedä aamulla kahdeksalta. Muuten eivät kuulemma pääse ryhmiensä toimintaan mukaan.

Äidillä vuorotyö, jossa osa päivistä alkoi kello 12 ja hän olisi halunnut viedä ulkoiluun kello 11. Ei käynyt. Ei millään.

Vierailija
4/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ehkä kerran viikkoon iltavuoron, ja kyllä lapset menee silloinkin aamulla päiväkotiin. Syynä se, että päiväkodin ohjelma alkaa klo 9 ja on toivottavaa, että lapset ovat silloin paikalla. Olisihan sen nyt naurettavaa, että lapselta jää esim. uinti väliin vain äidin iltavuoron takia, kaverit kuitenkin menee.

Vierailija
5/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi emme ole lastensuojelua asiakkaita.

Toiseksi ap on viel kotiäiti mutta palaa töihin elokuussa jolloin lapsi on 3v(päiväkoti paikka on vireillä ja hoitoaika on määritelty 7-17 välille.)

Kolmanneksi ap:n vuorot on aamuvuoro 7-15 ja 13-21 Ap:n mies vie aamusin ennen ysiä lapsenhoitoon kun ap:lla on aamuvuoro. Ap vie itse lapsensa iltavuorossa esim yhdeksäksi tarhaan,jotta ennättää itse viel tehä askareita ennen iltatyötä.

Tässä nyt vastauksiaheille joita niitä kysyi,niin ja siskoni on sitä mieltä 2 vuorotyöläisenä että hän vie lapsensa sitten vaikak 11 aikaan jos hänellä itavuoro,mun mielestä se vaan sekkoittaa lapsen päätä jos vie eri aikaa,kun pitää saman tahdin ei onglmia ole.

T. Ap

Ainakin aluksi noin! Että lapsi pääsee ryhmään ja sen toimintaan mukaan hyvin. Sitte myöhemmin voi joskus pitää niitä vetelehtimis-aamuja ja mennä myöhempään. Mutta päiväkodin "järkevä" toiminta on aamupäivisin ja silloin on hyvä lapsen olla paikalla.

Tuon 1-v kanssa ehkä vähän kyseenalaista... mutta myös aluksi hänelle myös hyvä.

On olemassa lapsia, jotka ovat aina mahdollisimman vähän päiväkodissa. Eli vaikka 11-17, johtuen vanhempien työvuoroista. Arvatkaapa nauttivatko nämä lapset päivähoidosta! He eivät ikinä ole mukana missään kivassa toiminnassa vaan tulevat lounaalle ja päivälevolle ja ulkoilemaan...

Vierailija
6/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla aikataululla ja nautti todellakin päivähoidosta!

Samaten nautti rennoista aamuista kotona, kun ei ollut kiire mihinkään. Monesti nyt koululaisenakin muistelee sitä.

Vierailija
7/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mielestäni PITÄÄ hakea lapsi aikaisemmin ko pääsee aamuvuoroina aikaisemmin. Sieltä päästä lyhentää päivää. Ei aamusta

Vierailija
8/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me veimme ennen kohta 6 v. lapsemme iltavuoron aikaan joskus ehkä klo 10 aikoihin ja toinen vanhempi haki klo 15. Huomasimme, että lapsemme kärsi siitä, koska kaikki toiminta alkoi jo klo 9 ja hän ei oikein päässyt enää sisään, kun tuli "myöhässä." Keskustelimme päiväkodin kanssa ja he olivat samaa mieltä. Aloimme viemään häntä iltavuorojen aikaan, klo 9 tai aiemmin (ei kuitenkaan aiemmin kuin klo 8) ja pidemmän päälle tilanne muuttui. Lapsemme sai pari omaa kaveria, kun oli ajoissa paikalla kun leikkejä jaettiin yms. Meillä kuitenkin haetaan aina viimeistään klo 15, joten hoitopäivät eivät ole pitkät sekä meillä 10-15 päivän sopimus.

Tänään vein lapseni jo klo 8 aamupalalle, koska hän söisi aamupalan jokatapauksessa samaan aikaan päiväkodissa. Hän on tietysti jo iso lapsi, menee esikouluun syksyllä ja nykyään jo vapaapäivinä kaipaa päiväkodin kavereita. Loppujen lopuksi se päiväkodin arjen rytmi on aika tärkeä asia tiedostaa.

Vierailija
9/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään aamuisin uimassa, ja siis niin että se ei ole tiedossa jo lasta hoitoon viedessä? Toki jos päiväkodissa on uintipäivä, niin siitä tiedotetaan ajoissa, ja silloin voi viedä lapsen aiemmin hoitoon.

Oikeesti naurettavaa vedota johonkin mahdolliseen uintipäivään, jonka takia pitäisi viedä lapsi joka kerta suoraan aamusta hoitoon.

Ja muistutuksena, että ap aloitti keskustelun kertomalla, että aikoo viedä lapsen seitsemäksi hoitoon, vaikka menee itse yhdeksi töihin. Siskon ehdotus oli aivan naurettava hänen mielestään. No hänen ajatuksensa ei ollut minusta naurettava, vaan surullinen. Miksi äiti haluaa lapsen pois jaloista, että saa tehdä kotitöitä, vaikka ei näe häntä koko päivänä?

Vierailija
10/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtoehtoisesti aamupalalle heti kahdeksan jälkeen.

Pk-täti

Vierailija
11/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman aikaisin, koska on maksanut koko päivästä... Kiva syy olla olematta oman lapsen kanssa. Eikö lapsen läsnä ollessa voi tehdä normaaleja kotihommia? Kahden äitinä (joista toinen erityislapsi) ihmettelen.

Vierailija
12/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman aikaisin, koska on maksanut koko päivästä... Kiva syy olla olematta oman lapsen kanssa. Eikö lapsen läsnä ollessa voi tehdä normaaleja kotihommia? Kahden äitinä (joista toinen erityislapsi) ihmettelen.

mutta oikeasti tuo järjestely olis ihan hyvä lapsen kannalta. 9 maissa aamuisin ei ole erityisen aikaisin eikä lapselle tulisi järjettömän pitkiä päiviä. Ja lapsi pääsis niihin päiväkodin hommiin alusta asti mukaan eikä tulis kesken touhujen aina paikaille.

Varsinkin erityislapsilla tämä pysyvä rytmi on tärkeää, mutta sehän sinä erityislapsen äitinä tiedätkin ;)

Vierailija
13/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Siis ap vie lapsen klo 7 aamulla hoitoon kun itse mee töihin yhdeksi?! Miksi ihmeessä??? Missä on lapsen aika äidin kanssa, miksei lapsi saa nauttia rauhallisista aamuista kotona? Tuossa tapauksessa veisin itse lapsen vasta suoraan syömään, tai korkeintaan ulkoilemaan n. 10 maissa.

Mutta eiköhän tuokin asia muutu jos subjektiivinen päivähoito-oikeus muuttuu, eikös sitten lapsi saa olla vain sen ajan kun oikeasti tarvitsee.

Vierailija
14/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Siis ap vie lapsen klo 7 aamulla hoitoon kun itse mee töihin yhdeksi?! Miksi ihmeessä??? Missä on lapsen aika äidin kanssa, miksei lapsi saa nauttia rauhallisista aamuista kotona? Tuossa tapauksessa veisin itse lapsen vasta suoraan syömään, tai korkeintaan ulkoilemaan n. 10 maissa.

Mutta eiköhän tuokin asia muutu jos subjektiivinen päivähoito-oikeus muuttuu, eikös sitten lapsi saa olla vain sen ajan kun oikeasti tarvitsee.

Vierailija
15/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään järkeä riepotella lasta hoitoon seitsemäksi. Miksi ihmeessä ap haluat raahautua sängystä ylös ennen kuutta, kun kerran on iltavuoro??

Nukutte aamulla lapsen kanssa pitkään, sit syötte aamupalan yhdessä ja viet lapsen hoitoon siinä 9 pintaan, että kerkeää askarteluihin ja leikkeihin mukaan. Tuo ruokailuun vieminen ei ole oikein kivaa.. jää leikit välistä ja heti pitäis olla nukkumaan menossa.

Vierailija
16/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mielestäni PITÄÄ hakea lapsi aikaisemmin ko pääsee aamuvuoroina aikaisemmin. Sieltä päästä lyhentää päivää. Ei aamusta

Siis että ap ei hakisi lastaan töistä päästyään.

Edelleen voisin sanoa, että meidän lapset eivät kärsineet mitenkään epäsäännöllisistä hoitoajoistaan.

Menivät siis isän iltavuoropäivinä 10.30 hoitoon, olivat vapaapäivinä vapaalla, ja isän aamuvuoropäivinä minä vein kahdeksaksi. Lapset hoidossa 3-4 päivää viikossa.

Varsinkin ujon esikoisen kohdalla kaveritilannetta seurattiin tarkkaan, mutta ei vaikuttanut hänen kaverinsaantiinsa mitenkään. Samat kaverit pyörivät mukana nyt kouluikäisinä kuin silloin päiväkodissa.

Eskarissa esikoinen kävi säännöllisesti, oli pois vain muutamia yksittäisiä päiviä. Isän työvuoroista riippumatta.

Minusta lapselle riittää ihan hyvin, jos pääsee ohjattuihin tuokioihin mukaan vaikka muutaman kerrna viikossa, tai joka toinen viikko. Ainakin vielä kolmi-nelivuotiaana. Viisivuotiaana voi alkaa miettiä, olisiko aikaisempi hoitoonmenoaika parempi.

Näin voimakkaasti kommentoin omalla kahden lapsen kokemuksellani ;)

Vierailija
17/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai haettu poikkeukselliseen aikaan. Nyt 5v. tyttö välillä kyselee, että voisinko millään hakea välipalan jälkeen tai onko pakko mennä heti aamupalalle. Ei siis ole mennyt sekaisin. Kyllä lapsikin nauttii kotiaamuista ja mun mielestä kotiaamu ei ole sellainen, että viedään klo 9.

Itse veisin klo 11, niin lapsi ehtisi lounaalle ja päivälevolle. Tulisi ihanan lyhyt hoitopäivä, mutta ehtisi silti ulkoilla iltapäivällä ja saisi leikkiseuraa. Samoin itse ehtisin saada itseni hyvin valmiiksi työvuoroa varten. Ruoanlaitot ja imuroinnit onnistuu normaalilta ihmiseltä myös lapsen kotona ollessa, ei meillä muillakaan työssäkäyvillä ole lapset silloin hoidossa.

Vai pitäiskö mun ruveta menemään jo klo 7 töihin, lähtisin klo 15 ja ehtisin siivota ja laittaa ruokaa ja hakisin lapsen sitten vasta juuri paria minuuttia vaille 17 hoidosta...Tosi hyvä idea! Onhan se lapselle kivempi leikkiä se aika päiväkodissa, kun minä olen kotona. Not.

Vierailija
18/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lapselle on parasta, mutta minä varmaan tuossa tilanteessa ottaisin aamun leppoisasti ja veisin sitten johonkin sopivaan "saumaan". 11 voi ehkä olla vähän myöhään. Meidän pk:ssa lapset tulevat aamu-ulkoilulta sisään n. klo 10, joten siihen aikaan voisin viedä (usein vienkin kun mulla on vapaat työajat ja mies hakee lapsen). Leikkikuviot menee kuitenkin uusiksi kun siirtyvät ulkoa sisään.

Yleensä ihmiset vaikuttavat kiroavan kiireisiä aamuja lasten kanssa, joten käyttäisin kyllä sinuna hyväkseni mahdollisuuden syödä lapsen kanssa aamupalaa, jutella ja vähän leikkiä ennen tarhaan vientiä.

Vierailija
19/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä se meidänkin lapsi enemmän nauttii kiireettömästä kotiaamusta kuin 10 tunnin hoitopäivästä, jotta "rytmi ei menisi sekaisin""....

Vierailija
20/62 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä se meidänkin lapsi enemmän nauttii kiireettömästä kotiaamusta kuin 10 tunnin hoitopäivästä, jotta "rytmi ei menisi sekaisin""....

uskompa että näin on melkein kaikkien lasten kohdalla.

t. 62

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi