Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruumiista irtautuminen

Vierailija
20.08.2013 |

Onko kukaan täällä kokenut sitä? Millaista se oli? Missä tilanteessa?

Itselleni on käynyt niin monta kertaa ja aina unihalvauksen yhteydessä. Keho on halvaantunut, ja kun lähden liikkumaan, olenkin irtautunut. Nousen vain yleensä istumaan sängylle ja sitten nousen sängystä. Yleensä vain kävelen asunnossani sisällä ihmettelemässä. Keho makaa sängyssä. On samanlainen olo kuin valveilla. Tunnen myös aina jonkinlaista vetoa takaisin kehoa kohti. Sitä on vaikea kuvailla. Mulle on käynyt niin sen verran usein, että tiedän koko ajan, mitä tapahtuu. Olo on rauhallinen ja tyyni. Kerran lähdin ikkunan ja seinän läpi ulos vähäksi aikaa. Pystyn lentämäänkin, mutta se vaatii henkisiä ponnisteluja.

En tiedä, mitä uskoa asiaan liittyen, enkä halua väitellä, onko tuo kuviteltua vai totta. Haluaisin vain kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi sanottu, että "tiedät olevasi oman pääsi sisällä". Minä taas koen, että tietoisuus ei alkujaankaan ole pään sisällä vaan ympäriinsä, ja jaamme tietoisuutemme muiden kanssa. Sen takia mm. telepatia on mahdollista, koska ajatuksemme niin sanotusti leijailevat ympärillämme ja pystymme aistimaan myös muiden ajatuksia. Ja kehosta poistuessa (ja esim. unessa) jätämme fyysisen kehomme kokonaan ja tietoisuutemme lähtee siitä erilleen -ei suinkaan "syvemmälle" sen sisään.

En varsinaisesti suosittele laittomia päihteitä koskaan kenellekään, mutta ap vaikuttaa juttujensa perusteella siltä, että suosittelen edes teoriatasolla tutustumaan psykedeelisiin päihteisiin (LSD ja psilosybiinisienet). Ne liittyvät vahvasti mainitsemiesi kokemusten olemassaoloon ja tuovat niihin paljon järkeä ja selkeyttä. Lue aiheesta, ei ole pakko kokeilla :D Mutta sienestyskausi on nyt ennen pakkasia kuumimmillaan, jos innostutkin.

Vierailija
2/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli vaikeaa keksiä sopivia ilmaisuja, jotka kuvaisivat selkounikokemuksia jotenkin. Tiedän, että asiaa voi olla vaikea hahmottaa, jos ei ole niitä itse kokenut. En tiedä, missä tunnen lopulta olevani, kun niitä unia näen.

Mun elämä tuntuu kyllä joskus aivan tarpeeksi psykedeeliseltä ilman aineitakin. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:17"]

Jännästi sanottu, että "tiedät olevasi oman pääsi sisällä". Minä taas koen, että tietoisuus ei alkujaankaan ole pään sisällä vaan ympäriinsä, ja jaamme tietoisuutemme muiden kanssa. Sen takia mm. telepatia on mahdollista, koska ajatuksemme niin sanotusti leijailevat ympärillämme ja pystymme aistimaan myös muiden ajatuksia. Ja kehosta poistuessa (ja esim. unessa) jätämme fyysisen kehomme kokonaan ja tietoisuutemme lähtee siitä erilleen -ei suinkaan "syvemmälle" sen sisään.

En varsinaisesti suosittele laittomia päihteitä koskaan kenellekään, mutta ap vaikuttaa juttujensa perusteella siltä, että suosittelen edes teoriatasolla tutustumaan psykedeelisiin päihteisiin (LSD ja psilosybiinisienet). Ne liittyvät vahvasti mainitsemiesi kokemusten olemassaoloon ja tuovat niihin paljon järkeä ja selkeyttä. Lue aiheesta, ei ole pakko kokeilla :D Mutta sienestyskausi on nyt ennen pakkasia kuumimmillaan, jos innostutkin.

[/quote]

Näin niinkuin muistutuksena, että telepatia ei ole mahdollista. Se on humpuukia kuten homeopatia ja horoskoopit. Sinua on informoitu väärin.

Vierailija
4/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa mennä useimpien mielestä aika höpönlöpöksi ja new age -huuhaaksi, mutta omaan maailmankuvaani ja näihin omiin "yliluonnollisiin" kokemuksiini olen saanut paljon tukea ja selityksiä ykseyden kautta. Siis, että kaikki olemme yhtä ja samaa energiaa ja loppupeleissä emme ole mitenkään erillisiä toisistamme -tähän liittyy myös tuo kehon ja tietoisuuden erillisyys. Konseptia voi olla vaikea käsittää, mutta jos se kiinnostaa, niin suomeksi siitä voi lukea esim. tällä sivustolla: http://yhdenlaki.wordpress.com/ . Englanniksi The Law of One.

Täsmennän vielä, että omat kokemukseni ja maailmankuvani muodostuivat ennenkuin luin tästä Yhden laista -se vain täydensi ja selitti jo syntynyttä maailmankuvaani, tavallaan yhdisti kaiken ja naksautti puuttuvia palasia paikalleen.

Kirjoitin yliluonnollisen heittomerkkeihin tuossa aiemmin siksi, että mielestäni ei ole olemassa mitään yliluonnollista. Kaikki on luonnollista mitä tapahtuu, ja se, että jotain ei voida luonnontieteillä todistaa tai että valtaosa ei aisti ja koe samoja juttuja, ei kuitenkaan tee aiheesta mitenkään yliluonnollista tai luonnotonta. Se tekee aiheesta vain aiheen, jota ei tieteen keinoilla vielä voida todistaa.

Vierailija
5/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:30"]

Näin niinkuin muistutuksena, että telepatia ei ole mahdollista. Se on humpuukia kuten homeopatia ja horoskoopit. Sinua on informoitu väärin.

[/quote]Näin niinkuin muistutuksena, ensimmäisestä viestistäni ketjuun:

"toivon samaa kuin ap; jos et usko tähän, ei tarvitse tulla irvailemaan ja mollaamaan. Minä uskon siihen, mitä olen kokenut ja mitä monet muut ovat kokeneet."

Minä en usko siihen, miten minua on informoitu. Minä uskon siihen, mitä olen itse kokenut. Mielestäsi varmasti ruumiista poistuminenkaan ei ole mahdollista, mutta sen kokeneille se on kyllä täyttä totta.

Minä en mollaa sinun kokemuksiasi, vaikka en ole itse kokenut samanlaisia juttuja. Älä sinäkään mollaa minun kokemuksiani, vaikka ne eivät vastaakaan sinun kokemaasi.

Vierailija
7/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:30"]

[/quote]Näin niinkuin muistutuksena, ensimmäisestä viestistäni ketjuun:

"toivon samaa kuin ap; jos et usko tähän, ei tarvitse tulla irvailemaan ja mollaamaan. Minä uskon siihen, mitä olen kokenut ja mitä monet muut ovat kokeneet."

Minä en usko siihen, miten minua on informoitu. Minä uskon siihen, mitä olen itse kokenut. Mielestäsi varmasti ruumiista poistuminenkaan ei ole mahdollista, mutta sen kokeneille se on kyllä täyttä totta.

Minä en mollaa sinun kokemuksiasi, vaikka en ole itse kokenut samanlaisia juttuja. Älä sinäkään mollaa minun kokemuksiani, vaikka ne eivät vastaakaan sinun kokemaasi.

[/quote]

Kokeminen ja todellisuus ovat eri asioita. En epäile kokemaasi lainkaan, sehän on sinun aivojesi tuote. Se ei kuitenkaan tee ilmiöstä todellista.

Vierailija
8/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosin kerran ruumiistani hiljattain huumeiden vaikutuksen alaisena, mutta en kauas, eikä niin ole käynyt ennen sitä, eikä sen jälkeen. Pelästyin ihan helvetisti, koska luulin, että kuolen.

Vierailija
9/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että tässä on oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa: Joko tämä kaikki on totta tai sitten kyseessä on joku globaali yhteinen joukkopsykoosi, joka kattaa paljon ihmisiä ympäri maailman eri aikakausilta (koska mistään yksilöharhoista ei näissä voi olla kyse, jos useampi henkilö kokee samoja juttuja samanaikaisesti jne).

Kumpikin vaihtoehto on mielestäni erittäin mielenkiintoinen, ja olen valmis hyväksymään molemmat :)

Vierailija
10/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei edes omaa telepaattisia kykyjä, siihen en mäkään usko. Irtaantumista voi sen sijaan tapahtua. Olis hauska tietää koska sielu ja henki saavuttaa uuden elämän. Onko sekin asia joka kasvaa ruumiin mukana?

Vierailija
11/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei edes omaa telepaattisia kykyjä, siihen en mäkään usko. Irtaantumista voi sen sijaan tapahtua. Olis hauska tietää koska sielu ja henki saavuttaa uuden elämän. Onko sekin asia joka kasvaa ruumiin mukana?

Vierailija
12/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, olen niin kade teille. Ihanaa, että saatte kokea tollaisia.

Vierailija
13/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:48"]

Vau, olen niin kade teille. Ihanaa, että saatte kokea tollaisia.

[/quote]

Mulle nämä ovat vain aiheuttaneet sekaannusta, kun ei tiedä, mihin uskoisi. Mä olin täysi ateisti nuorempana. Lähipiirissä kaikki on ateisteja, eikä kenellekään voi oikein puhua näistä, eikä kukaan halua ajatella. Onneksi on internet. :D

ap

Vierailija
14/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kokemukset sotivat ateismia vastaan? Eihän noissa mitään jumalallista ole.

Vierailija
15/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kokemukset sotivat ateismia vastaan? Eihän noissa mitään jumalallista ole.

Vierailija
16/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 20:32"]

[/quote]

Kehotan katsomaan Faktalta tulevaa sarjaa Takaisin Elämään!

Vierailija
17/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ilmoittautuja samaan joukkoon. Sinänsä hassua lukea uutisista kuinka kehitetään virtuaalitodellisuutta tietokoneilla ja valtavilla kypärillä, kun meissä on paljon mahtavampi potentiaali jo sisään rakennettuna. Uskon että useampikin pystyisi tähän jos vain antaisi sille mahdollisuuden.

Vierailija
18/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo mahdollisuus siis käytännössä annetaan?

Vierailija
19/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kerran irronneeni ruumiistani. Olin juossut fyysisesti rankan juoksulenkin ja jossain vaiheessa yötä havaitsin käveleväni tai leijailevani makuuhuoneen viereisessä huoneessa. Oli yö, mutta valaisin ympäristöä hohtamalla valkoista valoa. Ajatukseni tuntuivat ihan lapsen tasoiselta tai sitten olin vain niin ihmeissäni ennenkokemattomassa olotilassani. Ihmettelin kovasti valkoista valoa, enkä oikein ymmärtänyt edes että mitä se oli kunnes palasin takaisin ruumiiseeni. Ruumis veti voimakkaasti puoleensa, en oikeastaan pystynyt itse määräämään liikkumistani lainkaan. Näin makuuhuoneen mustana laatikkona yläpuolelta ja hetken kuluttua musta laatikko imi minut sisäänsä. Tulin makuuhuoneeseen sängynpääty seinästä ja ruumiini pompsahti istumaan hyvin voimakkaasti. Olin ihan ällikällä, että missä olen. Heräsin ja kokeilin hämilläni käsilläni ympäristöä, kunnes ymmärsin olevani sängyssäni. Outo kokemus, johon en ole päässyt toistamiseen vaikka olen kuinka yrittänyt tehdä fyysisesti rankkoja juoksulenkkejä.

Tämän jälkeen olen kyllä nähnyt jotain enteellisiä unia, mutta niitäkin vain kerran tai pari.

Itse en oikein tiedä mihin uskoa. Kirkosta olen eronnut, koska en usko sellaiseen mitä kirkko paasaa. Luulen, että Jeesus on korkeintaan voinut olla humanoidi. Uskon kai vaan jonkinlaiseen maan ulkopuoliseen elämään. Olen koko lapsuuteni nähnyt unta ufoista ja humanoideista, jotka näyttävät ihmisiltä, ja jotka mm. vierailivat unessa kotonani. Ehkä uskon myös tuohon ihmisen henkiolentoon (sielu) kun sen olen itse nähnyt, mutta ihmettelen, että miksi ajatukseni olivat silloin niin lapsen ajatuksen oloisia, ehkä olen henkisen kehityksen alkupäässä elämäni kiertokulussa.

Vierailija
20/121 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lukuisia unihalvauksia; näitä on ihan laidasta laitaan monenlaisia. Mm. olen ollut ilmassa ruumiini yläpuolella ja nähnyt sieltä huoneen ja olen tuntenut "vetoa" seinää kohti/palannut kuitenkin omaan vartalooni. Kerran unihalvauksessa tunsin kuinka onnistuin kääntymään toiselle kyljelleni ja puristin/yritin puristaa vieressäni nukkuvaa täysillä käsivarteen avunpyynnöksi. samalla heräsin, mutta olinkin oikeasti kääntynyt toiseen suuntaan kyljelleni, eli puristuskin oli kuviteltua. Aamulla taas selvisi, että vieressäni nukkunut oli yöllä kanssa tuntenut outoa puristusta käsivarressaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä