Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsatautiset oli taas tulossa vierailulle

Vierailija
19.03.2012 |

Sattuipa viikonloppuna. Melkein koko perhe sairastaneet rajun oksennustaudin. Oliko siinä ollut 3 "tervettä" päivää välissä ja heti tulossa lapsiperheeseen kyläilemään.

Olisitteko ottaneet vieraiksi tai itse kehdanneet mennä vierailulle?

Eniten vielä suututtaa, etteivät olisi kertoneet taudista ellen olisi sitä tivannut juuri ennen tuloa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ottas vastaan. Miten voi olla noin kova into lähteä levittämään tauteja tuttaville? Itse sairastan oksennustautia vielä tosi rajuna, eli alle 10 tunnin jatkuvan oksentelun en siitä ole koskaan selvinnyt, tekipä mitä tahansa.

Vierailija
2/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitaako siis, että esim. tiistaina oksentanut viimeisen kerran, ja lauantaina olisivat olleet tulossa?

Tervetuloa, olisin sanonut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsilla ei ole koskaan oksennustautia ollut, joten en tiedä siitä mitään. Luultavasti olisin (tyhmyyttäni) ottanut vieraat vastaan, sillä kolme tervettä päivää taudin jälkeen kuulostaa äkkiseltään ihan ok:lta.

Vierailija
4/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitaako siis, että esim. tiistaina oksentanut viimeisen kerran, ja lauantaina olisivat olleet tulossa?

Tervetuloa, olisin sanonut!

Ei meille ainakaan ikinä ole tarttunut tauti sen jälkeen kun se on sairastettu.

Vierailija
5/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin 3 tervettä päivää kuulostaa ihan hyvältä. Vai kuinka kauan tautien jälkeen pitäisi olla karanteenissa?

Vierailija
6/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, jos teillä nuoleskellaan samoja tavaroita niin pieni riski tarttumiseen on.

Vierailija
7/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että jopa parin viikon ajan vatsatautia potenut voi erittää viruksia, riippuen mikä virus on ollut kyseessä. Vatsatauteja on kovin erilaisia virustyypiltään.

ap

Vierailija
8/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoonkin parin päivän päästä taudista. Mutta jos ei ole pakko ottaa sairastumisen riskiä, niin en sitä ota.

ap

Vierailija
9/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta tietoa. Ei ihme, että taudit leviää. Eihän kukaan voi olla esim. töistä pois kahta viikkoa sairauden jälkeen :O

Mullakaan ei ole koskaan ollut. Joihinkin ei vaan tartu.

Vierailija
10/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivottaisi tervetulleeksi, enkä menisi kenenkään luo vierailulle jos oltais vasta sairastettu vatsatautia.

Töihin ja hotoon on pakko mennä aiemmin, mutta hupivierailut on asia erikseen. Melestäni on turha riskeerata, ainakin kun on vauva ja parivuotias, jotka menevät vatsataudista helposti huonoon kuntoon.

Vierailija
11/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöri hetki sitten raju tauti joka todella tarttui vielä viikko tervehtymisen jälkeen... tavattiin muutamia ihmisiä jotka tiesi että ollaan sairastettu ja ottivat tietoisen riskin. Tiedän että ainakin yksi sai taudin meiltä koska oli sairaslomalla muutenkin ja oman kotinsa vankina. Mä en ehkä ottaisi kylään, alle vuoden ikäinen vatsataudissa ei ole mitään herkkua kun itsekin oksentaa.

Vierailija
12/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä perheessämme koskaan mahatauteja, mutta olen kuullut liikkeelläolevan taudin olevan nyt hyvin raju. Siksi olin nyt niin tarkkana.

ap

Vierailija
13/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairasti juuri koko perhe kohtuullisen rajun mahataudin. Ilmeisesti koululainen sai sen luokkakaveriltaan joka oli sairastanut kolme päivää ja yhden terveen päivän jälkeen tuli kouluun ja sitten taas seuraavana päivänä jatkoi oksentamista ym.

Meilläkin kaikilla meni niin että oli jo välissä parempia päiviä ja sitten uusi taas. No lapset oli kavereiden kanssa pihalla kun heillä oli viikonverran sairastamisesta. Mutta kun minulla oli vasta pari päivää menny niin en päästänyt lasten kavereita sisään koska silloinhan tartunnan saamisen riski olisi ollut paljon suurempi.

Minä kyllä sanoin kaikille aikuisille kylään tulijoille ym. että on ollut mahatautia ja saa tulla jos uskaltaa kunnes viimeinenkin sairastaja oli ollut viikon terveenä. Sen jälkeen en varo enkä kerro enää.

AP:n tapauksessa en olisi missään nimessä mennyt kylään (pinnoilta voi saada tartunnan myös ja pitkään) ja olisin kyllä harkinnut huolinko kyläänkään. Varsinkaan jos asenne on tuo ettei edes oma-aloitteisesti kerrottu niin saattavat tulla vaikka joku olisi vielä vähän sairaskin.

Vierailija
14/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin pitää koululaisen kaksi viikoa kotona, kun eilen lopetti oksentelun. Ja taidan itekin vaatia kahden viikon toipumissaikun.

Vierailija
15/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän osaltaan, että toipilaana ollaan tulossa kylään. Pari kertaa ovat siinä onnistuneetkin. Mutta nyt olen ottanut asiassa tarkan linjan. Saa nähdä ovatko ottaneet ns. herneen nenäänsä nipoilustani.

ap

Vierailija
16/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin pitää koululaisen kaksi viikoa kotona, kun eilen lopetti oksentelun. Ja taidan itekin vaatia kahden viikon toipumissaikun.

Tässähän oli jo aiemmin mainittu, että yleensä koulut ja päiväkodit ovat asia erikseen. Mutta tällaiset vierailut, joihin ei ole niin pakko mennä ja tai ottaa vieraita, miksi ottaa riskiä?

Vierailija
17/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa paikka missä oli ollut oksennustautia silloin, joten tiedämmekin mistä tarttui.

Vierailija
18/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro elää pinnoilla (esim. ovenkahvoissa) pari viikkoa.

Mun käsittääkseni juuri noro on sellainen virus, joka voi uusia jopa saman perheen sisällä, koska siihen ei tulee mitään immuniteettiä vaikka olisi juuri sairastanut ja tosiaan, koska se elelee pitkään kahvoissa, valonkatkaisimissa jne.

Vierailija
19/19 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se nyt noro joka tarttuu vielä neljä päivää taudin jälkeenkin ja on raju. Ainakin meillä tuttu tuli kylään ja vasta silloin sanoi olleensa kipeä pari päivää aikasemmin. Ei mennyt kauaa kun ensin oksensi lapsi ja sitten minä. Hyvä ettei taju lähtenyt useaan otteeseen kivuista ja sitten vielä ripuloivaa vauvaa piti hoitaa ja käyttää lääkärissä vaikka hyvä että jaloillani pysyin.

Että jos voi välttää niin mielummin niin.