Koirankarvat jäävät kiinni sohvaan
Tuli valittua väärä materiaali sohvaan, siihen tarttuu karvat pahasti. Niitä ei saa imurillakaan pois, menevät puoliksi kankaan sisään. Mikä avuksi?
Kommentit (15)
Mulla nojatuolit plyysiä ja koira josta lähtee villapaidan ainekset päivittäin. Imuri on ihan turha vehje. Olen putsannut tuoleja karvasta kostealla kädellä ja joskus jopa märällä juuriharjalla. Toimii!
Jos karvat taas menevät kankaan sisään koska sinulla on lyhytkarvainen rotu, niin siitä minulla ei ole kokemusta. Meillä koiralla villamainen pitkä karva.
Harmittaa kovasti koska sohva oli tyyris
on opettaa sille koiralle, ettei saa sohvalle mennä.
Toiseksi, vaihda nahkasohvaan, eläinperheessä kankaiset on turhakkeita. Ne karvat kun menee sinne kankaan säikeisiin niin nyppimällä niistä ainoastaan pääsee eroon.
Asian sivusta kolmanneksi: kouluta se pikkuräksy kunnolla tavoille ettei se lenkillä haasta sotaan isompiaan ja sitten ihmetellään kun rotikka nielasee sen, että miten tässä ny näin kävi.
koirien vihaajia?
Koiran paikka voi olla sohvalla, jos niin haluataan, ap:n kyllä kannattaa opettaa koiransa sohvalta pois.
Ainoastaan noissa minirekkujen omistajissa olen heitä tavannut. Enkä omista rotikkaa vaan keskikokoisen koiran, mutta lähes päivittäin tulee vastaan noita minikoiria joilla ei mitään tapoja eikä omistajilla mitään käsitystä miten koiran ajatusmaailma toimii. Koirat pois moisilta!
Ap:llä on ollut jo aiemmin 2 rotikkaa :-)
Ei hauku pikkuinen toisille koirille. Ja tämä koira on tarkoitettu meille vanhuksille sylikoiraksi ja saa tulla sohvalle, nukkuu myös sängyssä saman peiton alla lämmittelemässä "emon" jalkoja.
Sohva on uusi eikä ole heti varaa ostaa toista. Täytyy kokeilla ilmastointiteippiä. Aiemmin sohviin ei ole tarttunut koirien karvat mutta nyt näytti menevän kankaan valinta täysin metsään.
että miksi pienten koirien omistajat kulkevat mykkänä ohi kun hihnan toinen pää haastaa isompaa koiraani niin että kaupunginosa raikaa?
Minun koira päästää yhdenkin ärrän niin komennan sen hiljaiseksi.
Pidän pienistä koirista mutta olen kyllästynyt niitä ottavien ihmisten asenteisiin. Kyseessä tuntuu olevan ennemminkin vauva kuin koira. "Ne nyt tottelee jos ne haluaa, ei sille mitään voi".
Mai äss. Moni pienikin rotu on jalostettu hyvin koulutettavaksi työkoiraksi, etenkin metsälle tai tuholaisten tappamiseen. Ne tottelee jos ne opettaa tottelemaan.
Ja tähän väliin ap:lle pahoittelut että menin aiheen vierestä. En usko että olet laiminlyönyt koirasi koulutuksen. Meilläkin koira saa tulla sohvalle mutta tietää tulla siltä alas komennuksella. Sohva on luojan kiitos koiran väristä nahkaa. ;)
Olen vain lopen poikki kun nää muotiin tulleet minirekut tulee flexi pitkällään oman koiran nenun eteen rähjäämään. En kohta jaksa enää vaatia omaltani tapoja kun ei kerran vastapuolellakaan niitä ole lainkaan. Tiedän, et omani, jos pinna oikeasti menee ja annan luvan niin rouskasee suupalana moisen pikkuräköttimen. Ja me kun vain haluttais talsia lenkimme kevättä haistellen ilman näitä räyhjääjiä.
olevia isoja koiria, niitä on kolme, eivätkä omaistajansa ole niitä kouluttaneet, tai jos ovat yrittäneet, niin eivät ole onnistuneet.
Mutta vaikka niillä jotkut kuonokopat ovatkin, niin pelkään, että jonain päivänä silti onnistuvat hyökkäämään kimppuumme..
Terkuin pikkurekun omistaja
vaikkei koira saisi sohvalle mennäkään. Kulkeutuvat näin karvanlähtöaikana vaatteissa. Nahkasohva on ihan ehdoton koiratalossa. Ei tartu karvat kiinni.
Meillä oli nahkasohvat 15 vuotta ja menivät rikki, niin oli pakko uuisa. Pitkään katselin uusia ja halusin saman tyyliset kuin ystävän perheessä Amerikassa. Löysinkin sitten sinne päin olevat. Ovat muhkeat, mokka jäljitelmää. Väriksi otin tumman ruskean. Mutta voi mikä työ pitää puhtaana. Kaikki pölyt ja roskat näkyy. Imuroin sohvat 2-3 kertaa viikossa ja aikaa kuluu kerrallaan puoli tuntia. Ja ihan tosissani saan imuroida. Kaikki takertuu pintaan kiinni.
Nahkasohvat pyyhkäsin kostealla kerran viikkoon, mutta oli nopea toimenpide. Nyt sitten 15 vuotta kestettävä nykyisiä sohvia. Itsepä valitsin. Olisi pitänyt ostaa nahkasohvat.
Meillä ei ole kyllä koiraa, mutta kissa löytyy. Yllättävää kyllä nämä kissan karvat lähtee ihan helpolla pinnasta.
Mutta on noita tullut vastaan isompiakin. Tässä taannoin eräs mies huusi minulle että minun mentävä toiselle puolelle tietä kun hänen koiransa voi hyökätä, kyseessä kultainen noutaja. Oma koirani ei edes huomioinut tätä koiraa kuten ei useimmiten muitakaan edes huomaa.
Eilen kävelyllä mies talutteli isoa karvaturria joka niin löysässä hihnassa että seilasi monta kertaa meidän edestämme. Mies antoi koiran päättää mihin mennään mutta sadatteli ja hymähteli. Mieheni meinasi kompastua koiraan kun koira yhtäkkiä meni henen jaloistaa ja hihna tuli jalkojen eteen. Ärsyttävää! Oma koira ei ollut mukana. Koirat eivät tykkää jostain syystä miehestäni.Meille käynyt niinkin et ohikulkiessa eräs koira puri yhtäkkiä häntä käteen ilman mitään syytä ja muutama muukin yrittänyt. Joku miehessä mättää koirien mielestä. Mietitty et olisko miehen pistävä katse, hänellä tummanruskeat silmät.
ei sopinut nahka sohva ollenkaan. kun kissat pari kertaa pomppas siitä niin oli jo kunnon naarmuilla. onneks se oli jo muutenkin vanha. kangas sohvasta lähtee ihan hyvin koiran karvat ja kissan karvat, mutta en kyllä kauheesti välitä, vaikka se onkin karvainen. kuhan imuroi sen silloin kun siivoaa muutenkin.
jonka helmat työnnät sinne sohvan rakoihin. Helpompi pestä se, kuin aina imuroida. Kuivausrummussa irtoaa sitten loput karvatkin.
Itse vetelin koirankarvat aina matoista kostealla nihkeällä rätillä. Lähti paremmin kuin imurilla. Nahkasohva ihan ehdoton.
Moikka,
ootkos kuullut tällaisesta.. http://www.koulutustarvike.fi/softcare-puhdistuskarvankerayssieni-p-52…