Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jestas miten kalliiksi kotisynttärit tulee

Vierailija
19.03.2012 |

Olemme aiemmin järkänneet jossain muualla, ja luulin sen olevan kallista. Mutta ah, nyt on tulossa tytön 6-vee synttärit, ja rahaa mennyt jo näin paljon. 8 vierasta kutsuttu ja kaikki ovat tulossa

- Kutsukorttien askartelu ja tarvikkeet, postimerkit 35 e

- Ongintalahjat 31,5 e

- Koristeet, kertikset, ilmapallot, yms. 40 e

- Tarjoilut 120 euroa

yht 226,50 euroa. Puuttuuko tuosta vielä jotain?

Jestas.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarjoiluihin kuuluu? Mitä 9 kpl 6-vuotiaita tyttöjä syövät 120 euron arvosta? Minusta jokainen voi käyttää synttäreihin juuri sen verran rahaa kuin haluaa, kiinnostaa vaan tietää millaisia tarjoiluja tuolla rahalla saa :-)

Vierailija
2/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko olla kertikset, koska meillä ei ole muuten riittävästi astioita. Mutta ei kyllä synttäreihin silti mene kuin maksimissaan muutama kymppi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tarjoiluihin tosiaan menee tuo 120 e, olen tilannut cateringistä kaiken (hyihyi!), koska olen itse aivan tumpelo leipoja, mutta haluan tarjota kuitenkin myös lapsille hyvää enkä mitään valmisjuttuja.

Tarjolla mm. Suklaatyrffelikakku (sankarin toivomus), coktail-paloja lasten tyyliin, kana-vartaita ja nuudelisalaattia.

Nämä olivat siis sankarin toiveita. HInta oli vähän alle 14 euroa/hlö.

Kukin tyylillään, mutta aikas ilkeitä ja halventavia kommentteja olitte laittaneet. Mitäs se on keneltäkään pois, jos tykkäämme panostaa. EIkä hienot tarjoilut poista sitä, etteikö meille ole suunniteltu mukavaa ohjelmaa. HALOO.

Voin luvata, että on.

Vierailija
4/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tarjoiluihin tosiaan menee tuo 120 e, olen tilannut cateringistä kaiken (hyihyi!), koska olen itse aivan tumpelo leipoja, mutta haluan tarjota kuitenkin myös lapsille hyvää enkä mitään valmisjuttuja.

Tarjolla mm. Suklaatyrffelikakku (sankarin toivomus), coktail-paloja lasten tyyliin, kana-vartaita ja nuudelisalaattia.

Kukin tyylillään, mutta aikas ilkeitä ja halventavia kommentteja olitte laittaneet. Mitäs se on keneltäkään pois, jos tykkäämme panostaa. EIkä hienot tarjoilut poista sitä, etteikö meille ole suunniteltu mukavaa ohjelmaa. HALOO.

Voin luvata, että on.

Vierailija
5/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) Monet pitävät itseisarvona sitä, että juhlat ovat mahdollisimman halvat, yksinkertaiset ja vaivattomat, sillä "nehän on vain lastenjuhlat". Ilmeisesti on yksi pahimmista synneistä panostaa oman lapsensa juhliin ja jopa pitää niitä tärkeinä..? Lapsivieraiden huomioiminen on ihan vihoviimeistä! Olisi kiinnostavaa tietää suhtaudutteko te näin omiinkin juhliinne ja omiin vieraisiinne? Kyllä yhden popcornipussin ja siiderin on riitettävä illanistujaisiin, ei sitä ennenkään mässätty kuin linnanjuhlissa!

Se, että haluaa järjestää juhlat halvalla ei tarkoita, etteikö arvostaisi lapsia. En omiinkaan juhliin laita tolkuttomia summia. Minusta juhlissa ei TARVITSE olla mieletontä rahallista panostusta. Hyvät tarjoilut saa ihan kohtuullisellakin summalla, eikä sen enempää aikuisten kuin lastenkaan juhlissa tarvitse olla jotain KALLISTA ohjelmaa.

Meillä aikuisten juhlissa on hyvää ruokaa ja juhlaa, kynttilöitä, musiikkia ja mukava tunnelma, kivoja ihmisiä. Lapsi on vasta 3-vuotias, ja hänelle on riittänyt se, kun kourallinen vieraita tulee juhlimaan hänen juhlapäiväänsä. Kynttilät kakussa, onnittelulaulu, lahjojen avaaminen ja vapaa leikki ovat olleet riittävä ohjelmanumero.

Erikoinen ajattelutapa on tuollainen, että vain rahallinen panostus merkitsee jotain. Varmaan lapsi nauttisi jostain mielettömästä ohjelmanumerosirkuksestakin, mutta en itse näe sellaista tarpeelliseksi. Minusta on hienoa, että osaa arvostaa yhdessäoloa, ihmisiä ja tunnelmaa.

Vierailija
6/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pitävät itseisarvona sitä, että juhlat ovat mahdollisimman halvat, yksinkertaiset ja vaivattomat, sillä "nehän on vain lastenjuhlat".

Meilla on ollut kolmet teemajuhlat tahan mennessa, viimeisimmat olivat lohikaarmekekkerit 6-vuotiaalle, ja koko talo oli koristeltu parveketta myoten linnaksi ja ruoat nimetty aiheen mukaan. Lapset metsastivat kanssamme puistoon piiloutunutta pinata-lohikaarmetta ja sisalla jarjestimme piirustuskilpailun, jossa paapalkinto oli puhallettava lohikaarme. Muuten lapset puuhailivat omiaan pienissa porukoissa, osa leikki piilosta ja osa rakensi junaratoja ja leikki legoilla tai playmobileilla.

Lapsia oli 25 ja aikuisia tusina, kylla siina jokunen ropo meni niin ruokaan kuin ruokailuvalineisiinkin. Suklaakakku 40 hengelle oli leipomosta, maksoi 55e ja tuli syotya paivan aikana. Muut ruoat olivat tuolla leipatikku-sipsi-popcorn-kasvistikut-dipit-hedelmapalat-linjalla, mutta nalkaisemmille oli tarjolla myos taytettyja voileipia ja minipitsoja. Meillapain on tapana antaa laksiaislahjaksi pienet kassit, joissa on noin 5e edesta pikkutavaraa.

Vierailija
7/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarkoittaa automaattisesti paskoja juhlia? koska ei ole tunnelmaa. voi herraisä.

ihme logiikka täällä.

Vierailija
8/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli aina kavereille kotisynttärit ja myös ruoka koska ajattelin että jos synttärit alkaa tyyliin viidelta niin vanhemmat ei ehsi tekemään ruokaa sitä ennen. Eli oli vaikkapa lihapullia ja perunamuussia ja sitten jäätelöä (päällystin sen usein lakritsikastikkeella ja karkeilla tai toffeekastikkeella ja karkeilla) ja keksejä ja sipsejä ja karkkia. Ei niihin kyllä kauheesti mennyt. Kutsut tehtiin aina itse (se oli must) ja ilmapalloja ostin. Onko nylyään pakko olla kaverilahjat? Nykyään onkin vaan sukulaissynttärit ja niihin kyllä uppoaa koska on ruuat(noin 25:lle) ja viiniä ja vissyä, kokista ym ja kakut.Mut ei varmaan paljon yli satasta...

Vierailija
9/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D Helpoin ja halvin kun ei useinkaan ole se paras!

Kyllä meillä vaan maistuu lapsille kaikki leipomukseni kakuista piiraisiin ja leivoksiin, mutta toki minä käytänkin hyviä raaka-aineita ja näen vaivaa leivonnaisten eteen.

yllättäen ei kelvannut juuri kellekään. Laitoin todella pieniä viipaleita niille jotka pyysivät ja suurin osa meni roskiin lautasilta :( Muut leivonnaiset jäivät myöskin suurin osa syömättä. Helppo ja nopea syöminen kelpasi parhaiten kuten keksit ja jäätelö (niitä söi jokainen). Lapsia ei vaan kiinnosta juhlissa syöminen kun on lauma kavereita koolla ja kaikkea kivaa tekemistä! Ainoastaan yksi poika jäi pöytään kun toiset leikkivät mutta hän olikin huomattavasti ylipainoinen.

Vierailija
10/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarkoittaa automaattisesti paskoja juhlia? koska ei ole tunnelmaa. voi herraisä.

ihme logiikka täällä.

Ainakaan minä en sanonut noin, vaikka painotinkin tunnelman ja yhdessäolon merkitystä. Sanoin, että varmasti lapsi tykkäisi niistä kalliistakin juhlista, mutta en itse näe sitä rahan palamista itseisarvona tai hyvien juhlien merkkinä.

Varmaan ihan hauskoja nuo, joissa koko koti on muutettu linnaksi tms. Mutta ihan yhtä hauskaa voi olla ilmankin. Mikä ei toki tarkoita, että olisi jotenkin paha asia tehdä oikein isot megajuhlat. Oikeasti: IHAN SAMA.

Vierailija
11/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen lisäksi kaikki vaiva. Se on niin huojentava tunne kun vikankin vieraan saa ovesta ulos :)

Vierailija
12/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut mitään kaverilahjoja. Oma lapsi sai kaverinsa synttäreiltä ilmapallon mukaan, minusta se oli ihan ok kaverilahja. Tuleepahan samalla koti siivottua synttärikoristeista ;) Ensi vuonna mekin ehkä teemme niin - viimeksi ei ollut ilmapalloja, mutta halvallahan ne saa, ja lapset tykkää niistä.

Vierailija
13/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sitten ne meni tällaseks kilpaverusteluks, niin enpä ole nuoremmille enää järkänny kutsuja.

Ennen tarjoilut lyötiin pöytään ja lapset kävi syömässä minkä kukin söi ja itse keksivät ohjelmaa ja tekemistä. Ja ihan kivat synttärit aina oli. (tästä nyt aikaa 12 vuotta)

Nyt pitäs olla vaikka mitä ohjelmaa ja teeman mukaista juhlaa. Kersat menny tosi nipoiks tarjottavien suhteen. On vaikka mitä ruoka-aine allergiaa. Ja sitten vielä lahjat kaikille vieraille.. Saahan noihin varmaan menemään rahaa vaikka kuin. Ja silti tuntuu, et kaikille ei osata olla mieliks.

Vierailija
14/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata, että on.

Vierailija
15/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sitten ne meni tällaseks kilpaverusteluks, niin enpä ole nuoremmille enää järkänny kutsuja.

Ennen tarjoilut lyötiin pöytään ja lapset kävi syömässä minkä kukin söi ja itse keksivät ohjelmaa ja tekemistä. Ja ihan kivat synttärit aina oli. (tästä nyt aikaa 12 vuotta)

Nyt pitäs olla vaikka mitä ohjelmaa ja teeman mukaista juhlaa. Kersat menny tosi nipoiks tarjottavien suhteen. On vaikka mitä ruoka-aine allergiaa. Ja sitten vielä lahjat kaikille vieraille.. Saahan noihin varmaan menemään rahaa vaikka kuin. Ja silti tuntuu, et kaikille ei osata olla mieliks.

Yksi mun lapsista oli viime kesänä kotisynttäreillä. Kotiin tullessa kysyin oliko kivat synttärit? lapsi vastasi "oli tosi kivat ihan tavalliset synttärit, leikittiin"

Mä sitten kerroin synttärisankarin äidille sen ja äiti oli tyytyväinen. Oli nimittäin vähän miettinyt että onko lapset tyytymättömiä kun ei ollut mitään varsinaista ohjelmaa? Ei ne olleet.

Ei lapset aina tartte jotain ohjelmaa, osaa ne järkätä sitä itsekin, ihan vaan just vaikka leikkimällä ja niitä herkkuja syömällä.

Vierailija
16/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan holtiton kun laittoi kuulemma 250e lapsen synttäreihin, mutta onhan näitä hulluja muitakin.

Miten saa edes tarjoiluihin noin paljon? Tekee itse kakun, ostaa pari sipsipussia/popcornia/karkkia ja jotain juotavaa. Eihän noihin saa millään upotettua yli pariakymppiä.

Ongintalahjoiksi kelpaa tyyliin sukulaku ja tarra, ei tarvi olla mitään superhienoa.

Ei mikään ihme, jos ei ihmisillä rahat riitä...

Vierailija
17/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata, että on.

Jos kerran hommaat syömiset jostain cateringista? Totta hitossa ne maksaa siellä paljon enemmän kuin jos tekisit itse ja ostaisit kaupasta herkkuja. Ei ole keneltäkään pois jos te tykkäätte panostaa, mutta sitten on turha vinkuakaan että onpas tyyristä.

Vierailija
18/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki tällä tavalla saa paljon paremmat tarjottavat kuin esim hoplop-synttäriellä, joissa tarjoilu on lähinnä vitsi.

lapsi halusi kotisynttärit, enkä tosiaan tajunnut, että niihinkin saa uppoamaan saman summan ;)

Vierailija
19/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaa ruoat eikä laita valmislihapullia ja kurkkupaloja tikun nokkaan.

mutta toki tällä tavalla saa paljon paremmat tarjottavat kuin esim hoplop-synttäriellä, joissa tarjoilu on lähinnä vitsi.

lapsi halusi kotisynttärit, enkä tosiaan tajunnut, että niihinkin saa uppoamaan saman summan ;)

Vierailija
20/56 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaa ruoat eikä laita valmislihapullia ja kurkkupaloja tikun nokkaan.

pienenä ihan järjettömästi noista lihapulla-juusto-nakki-mikälie-tikuista! Oli suunnilleen parempaa kuin kakku :D