Onko nämä ihan huonot 40-vuotissynttäritarjottavat?
Vieraita tulossa n. 25.
-texmex voileipäkakku
-graavilohta
-kinkku-juustopastasalaatti
-rucolapohjainen vihersalaatti
-kasvispiirakka
-pekonipiirakka
- täytekakku, mangojuustokakku ja vaahtokarkkeja lapsille
Kommentit (53)
Mutta totuus nyt vain on, että lasten maku on erilainen ja useimmat lapset eivät myös nautaa, simpukoita ja muita aikuisten herkkuja. Lapset arvostavat lihapullia ja nakkeja, olivatpa ne juhlaruokaa tai eivät. Mutta ne ovat lasten makuun hyviä. Kumpi parempi: hienot tarjottavat ja nälkäiset lapset vai arkiset tarjottavat ja tyytyväiset, kylläiset lapset?Ja kohta joku säntää kertomaan, kuinka meidän Nico-Petteri ahmii hullun lailla simpukoita ja pikkusisko Jessica vetää etanoita napa soikeena, niin sanoin USEIMMAT lapset.
Totuus? Minun kokemuksen (minun kokemus ei tietenkään ole totuus) mukaan meidän lähipiirin muksuille on tarjottavat kelvanneet, eivät ole nälkäisinä lähteneet vaikka koskaan ei ole lihapullia tai nakkeja ollut =) Se on ihan kiinni siitä mihin lapset totuttaa, ei ne lapset luonnostaan lihapullien tai nakkien syöjiä ole.
<a href="http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25327-texmex-voileipakakku" alt="http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25327-texmex-voileipakakku">http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25327-texmex-voileipakakku</a>
Aika ällöttävä. Muuten hyvät tarjoilut ap:lla. Mutta meidän lapset tuskin söis noista mitään vaikkeivat ihan nirsoimmasta päästä ole.
Jep, tuo =) Mitä muuta teidän muksut syö kuin lihapullia ja nakkeja? ( anteeksi yleistykseni :D) Arvasinkin että nousee melu tuosta mitä sanoin muksuista.
mutta sitten sitä mielipidettä ei haluta kuulla ;)
Ap:lle kysymys - kuinka paljon niitä lapsia on tulossa ja kuinka pitkään juhlat kestävät? Jos on paljon pieniä lapsia ja tarkoitus olla pitkään, niin pääset itse ja lapselliset vieraasi helpommalla, jos lisäät jotain lastenpöytä-ruokia lisäksi. Pastasalaatti kuulostaa niin perusmeinigiltä, että suurin osa lapsista syö varmaan sitä, mutta tosiaan esim. leipä ja levite auttaisivat siihen, että nirsoinkin mukula saadaan ravituksi ja nälkäkiukkukohtauksilta vältytään. Tällä hetkellä mun 2v ei söisi mitään pöydästä, paitsi pastasalaatista pastat mikäli niitä ei ole kieritelty esim. pestossa. Kakuista ei tykkää ja karkkeja ei ole tottunut syömään. No, mulla on aina muutama pala ruisleipää ja hyla-maito tetra laukussa näitä tilanteita varten. Toivottavasti tämä epäluulo kaikkea mahdollista syötävää kohtaan jo pian lakkaa. Joka tapauksessa olisi karmeaa olla nalkissa pitkään jossain juhlissa nälkäisen taaperon kanssa.
Toi ap:n asenne ei ole kovin huomaavainen; syökää tai olkaa syömättä. Lapset tykkäävät yleensä selkeistä jutuista, ei sörsseleistä, se nyt vain on niin.
Juhlien emäntänä olo on väärä paikka ruveta kasvattamaan vieraita. Emännän tehtävä on saada kaikki vieraat viihtymään ja nauttimaan juhlasta. Miten ne vanhemmatkaan nauttii, jos lapset ei viihdy graavilohen ääressä.
ainakin aikuisille. Lapsillekin riippuen heidän iästään. Tietenkin 2v lapsi syö erilaista ruokaa mitä nyt sitten vaikka 5v lapsi. Nakkien ja lihapullien lisäksi lapsille voisi tehdä vaikka kurkku- ja porkkanatikkuja, jos nyt jotain pitäisi ehdottaa.
ap:n tarjoilut kuulostavat oikein hyvältä ja jos joku nirso lapsi ei noista mitään syötävää kelpuuta niin olkoon nälissään, vanhempien ongelma jos lapsi on totutettu kalapuikko-nauravat nakit - linjalle.
Ymmärtäisin kritiikin "ei lapsille mitään" jos tarjottavat olivata tyyliä "hanhenmaksapallerot, valkoviinissä höyrytetyt sinisimpukat" jne. mutta jos lapsi nirsoilee normaalista buffet-tarjonnasta niin turha syyttää emäntää - syytä olisi katsoa sen sijaan peiliin.
Toi ap:n asenne ei ole kovin huomaavainen; syökää tai olkaa syömättä. Lapset tykkäävät yleensä selkeistä jutuista, ei sörsseleistä, se nyt vain on niin.
Juhlien emäntänä olo on väärä paikka ruveta kasvattamaan vieraita. Emännän tehtävä on saada kaikki vieraat viihtymään ja nauttimaan juhlasta. Miten ne vanhemmatkaan nauttii, jos lapset ei viihdy graavilohen ääressä.
toisaalta olen myös sitä mieltä, ettei ihmisten tarvitse erikseen huomioida sitä, ettei joku ole osannut kasvattaa lapsiaan. Eli jos joku on opettanut lapsensa nakki-linjalle niin tuskin siitä voi juhlien emäntää syyttää, ettei lapsi syö?
Ta no joo, niinhan voi mukavasti kääntää syyn taas syyn johonkin muuhun kuin itseensä.
tarjottavasi kuulostavat oikein hyviltä. älä muuta menuasi.
täällä esitetyt ehdotukset "nakkia ja muusia"-linja lapsille kannattaa unohtaa. lasten kuuluu oppia maistamaan erilaisia makuja. jos juhlien tarjottavat järjestää sillä ajatuksella että kuka syö mitäkin ja mitä ei syö, niin koko menu repeää käsistä.
mukava, että satsaat suolaisiin tarjottaviin. monesti ihan arkipäivänä on makeaa tarjottavaa, esim. pullakahvit, työpaikan kahvipöytä, yms.
Ihanat tarjottavat sulla, nam! Ja terveisiä täältä teksasista :-)!
Texmex-kakku ei kuulosta hyvältä. Kasvispiirakka ehkä menisi, mutta ei pekoni, yök.
Miksi graavilohen kanssa ei ole esim . rieskaa tms. minkä päälle sitä laitetaan?
Ja lapsista. Meillä on otettu aina huomioon vieraat. Keliakiat yms. Nakkeja ja lihapullia ei ole tarvinnut koskaan olla, mutta lapsille on aina tehty omia tarjottavia.
Mutta jokainen tavallaan. Ap.n juhlat varmaan on mukavat ja hän saa omana päivänään tehdä mitä haluaa ja jos vieraita ei miellytä niin jääkööt tulematta tai käykööt mäkkärillä.
Mutta minun mielestäni tarjottavat eivät ole kovin hyvät ja toisiinsa sopusoinnussa. Mutta jos kyse siis ei ole oikeasta juhlasta vaan piipahtavista kavereista niin he ovat varmaan syöneet ennen käyntiä. Pöydästä voisin syödä esim kakkua kahvin kanssa. Muut jäisi maistamatta.
mutta sitten sitä mielipidettä ei haluta kuulla ;)
Ap:lle kysymys - kuinka paljon niitä lapsia on tulossa ja kuinka pitkään juhlat kestävät? Jos on paljon pieniä lapsia ja tarkoitus olla pitkään, niin pääset itse ja lapselliset vieraasi helpommalla, jos lisäät jotain lastenpöytä-ruokia lisäksi. Pastasalaatti kuulostaa niin perusmeinigiltä, että suurin osa lapsista syö varmaan sitä, mutta tosiaan esim. leipä ja levite auttaisivat siihen, että nirsoinkin mukula saadaan ravituksi ja nälkäkiukkukohtauksilta vältytään. Tällä hetkellä mun 2v ei söisi mitään pöydästä, paitsi pastasalaatista pastat mikäli niitä ei ole kieritelty esim. pestossa. Kakuista ei tykkää ja karkkeja ei ole tottunut syömään. No, mulla on aina muutama pala ruisleipää ja hyla-maito tetra laukussa näitä tilanteita varten. Toivottavasti tämä epäluulo kaikkea mahdollista syötävää kohtaan jo pian lakkaa. Joka tapauksessa olisi karmeaa olla nalkissa pitkään jossain juhlissa nälkäisen taaperon kanssa.
Mitä mielipiteitä en halua ottaa vastaan? Kuten sanoin jo, lihapullia, nakkeja ja karjalanpiirakoita ei näissä juhlissa ole. Jos joku väittää etten ota lapsia huomioon niin sehän tarkoittaa sitä että omille lapsille kelpaa vaan ne lihapullat ja nakit. Minä olen sitä mieltä että olisi lasten aliarviointia syöttää heille nakkeja kun aikuisilla on muuta ruokaa. Ja jos lapsille ei useasta vaihtoehdosta kelpaa muu kuin ne ehdotetut nakit ja lihapullat niin kyllä se on silloin ihan opetettu nirsous. Lapsia on 7, joista 2 on omaa ja kahdesta tiedän etteivät ole mitään ubernirsoja. Illanistujaiset on klo 18 eteen päin ja niissä tarjoillaan alkoholia ja illalla jatketaan baariin. Olen edelleen sitä mieltä että jos lapsi on supernirso niin silloin omat eväät mukaan =)
Texmex-kakku ei kuulosta hyvältä. Kasvispiirakka ehkä menisi, mutta ei pekoni, yök.
Miksi graavilohen kanssa ei ole esim . rieskaa tms. minkä päälle sitä laitetaan?Ja lapsista. Meillä on otettu aina huomioon vieraat. Keliakiat yms. Nakkeja ja lihapullia ei ole tarvinnut koskaan olla, mutta lapsille on aina tehty omia tarjottavia.
Mutta jokainen tavallaan. Ap.n juhlat varmaan on mukavat ja hän saa omana päivänään tehdä mitä haluaa ja jos vieraita ei miellytä niin jääkööt tulematta tai käykööt mäkkärillä.
Mutta minun mielestäni tarjottavat eivät ole kovin hyvät ja toisiinsa sopusoinnussa. Mutta jos kyse siis ei ole oikeasta juhlasta vaan piipahtavista kavereista niin he ovat varmaan syöneet ennen käyntiä. Pöydästä voisin syödä esim kakkua kahvin kanssa. Muut jäisi maistamatta.
Kertoisitko sitten mitä itse tarjoaisit? =) Siis jotain muuta kuin niitä lihapullia ja nakkeja tai karjalanpiirakoita. Totta kai me otamme huomioon erityisruokavaliot mutta nirsous ei ole erityisruokavalio =) Oletan kyllä että vanhemmat syöttää muksunsa (ja itsensä) ennen iltakuutta mutta kai on niitäkin jotka tulee varta vasten juhliin syömään :D
Siis: jos juhlat ovat iltapäivällä kahvitilaisuuden verran, niin silloin lapsillekin riittää suunnittelemasi menu vallan mainiosti. Lapsille voi luonnollisesti antaa ruuan kotona, ja kylässä riittää vähempikin mässäily. Omassa vastauksessani ajattelin iltabileitä, joissa ehkä menee pidempään. Silloin olisi kiva, jos lapsillekin olisi jotain ihan "helppoa" suolaista, jos voileipäkakut ja piiraat eivät maistu, eikä ilman välipalaa pärjää.