Onko nämä ihan huonot 40-vuotissynttäritarjottavat?
Vieraita tulossa n. 25.
-texmex voileipäkakku
-graavilohta
-kinkku-juustopastasalaatti
-rucolapohjainen vihersalaatti
-kasvispiirakka
-pekonipiirakka
- täytekakku, mangojuustokakku ja vaahtokarkkeja lapsille
Kommentit (53)
Tulisin mielelläni!
Pakko kuitenkin sanoa, että vaikka meidän (alle kouluikäiset) lapset ovat kulkeneet monissa juhlissa ja on maistatettu voileipäkakkuja, suolaisia piirakoita ja salaatteja, niin valitettavasti ne eivät vaan uppoa. Joten jos saisin jotain lisätä tuohon, niin vaikka väinämöisen nappeja tai muuta ruisleipää ja/tai tuoretta maalaiseleipää ja voita. Olisi jotain suolaista vatsantäytettä. (Ja sopisi hyvin myös graavilohen alle...)
Toki monet lapset syövät "aikuisten" tarjoiluja mielellään, ja hyvä niin. Tämä oli ihan henkilökohtainen mielipide ;-)
mielestä ei tarvitse järjestää lapsille erikseen mitään. Nämä on tarjoiluista päätellen sen verran lyhyet juhlat, että jokainen ymmärtää ruokkia lapsensa ihan normaalisti tuona juhlapäivänä ja kaikki juhlissa syötävä on siis extraa. Eri asia olisi jos tuolla tarjottaisiin lämmin ruoka, silloin olisi syytä ottaa lapset eri tavalla huomioon.
kuin nakit ja lihapullat tai sitten texmex voileipäkakun.
Mun lapsi ei nirsoile, mutta sun ruuista ei söisi kuin vähän jotain, mutta ei sitä tarvitse ajatella niinkään, että ainoa vaihtoehto on nakit?! Huh huh.
Ei texmexkakku ole vain lapsille. Nakkeja ja lihapulliahan tässä on ehdotettu joten niihin kommentoin. Kyllä mä valitettavasti olen sitä mieltä että jos tarjolla on useampaa sorttia eikä mikään kelpaa lapsille niin voi sitten ottaa omat eväät =) Sama koskaa myös aikuisia. Jos kaikelle nyrpistetään nenää niin siinä vaiheessa minä en enää vastuuta ota. Ja tiedän että osa vetää näistä hillittömät herneet nenään :/
Aika raskaalta kyllä kuulostaa. Piirakoita, kakkuja, pastasalaattia.Jättäisin piirakat pois ja tarjoaisin niiden tilalla pikku suupaloja, joissa ei ole leipäpohjaa koska on tulossa kuitenkin voileipäkakku. Esim. parmankinkkua ja viikunaa, graavilohen tarjoaisin avocadon päällä pikkusuupaloina, pisaratomaatit (kirsikkatomaattia hieman isommat) mozzarellalla (tomaatin sisus koverrettu pois ja sisälle mozzarellaa), pienistä shottilaseista tarjottava kylmä keitto (gazpacho tmv, helppo tehdä isolle määrällekin) jne.
Makeista jättäisin toisen kakun pois ja korvaisin itsetehdyillä suklaakuorrutetuilla mansikoilla.
Aika raskaalta kyllä kuulostaa. Piirakoita, kakkuja, pastasalaattia.Jättäisin piirakat pois ja tarjoaisin niiden tilalla pikku suupaloja, joissa ei ole leipäpohjaa koska on tulossa kuitenkin voileipäkakku. Esim. parmankinkkua ja viikunaa, graavilohen tarjoaisin avocadon päällä pikkusuupaloina, pisaratomaatit (kirsikkatomaattia hieman isommat) mozzarellalla (tomaatin sisus koverrettu pois ja sisälle mozzarellaa), pienistä shottilaseista tarjottava kylmä keitto (gazpacho tmv, helppo tehdä isolle määrällekin) jne.
Makeista jättäisin toisen kakun pois ja korvaisin itsetehdyillä suklaakuorrutetuilla mansikoilla.
Kuulostaa hyvältä mutta mulla on aikaa pari tuntia tehdä nuo (ja kakun täyttö edellispäivänä) joten näpräilyyn (suupalat) ei ole aikaa...
pastajuustosalaatti raskaalta, kuten pekonipiirakkakin. Rucolasalaatista tykkäisin, kunhan siinä on vain mausteeksi rucolaa, koska se voi olla myös aika kitkerää. Jälkkärit menee hyvin. Mutta moni lapsi jäisi nälkäisiksi.
Nimi kuulostaa karmealta vai tiedätkö sisällön? Tiedän olevani joidenkin mielestä paska ihminen mutta meillä ei ole ollut koskaan lapsille erikseen juhlaruokaa, lihapullia tms. Ei edes meidän häissä. Syyt on ne että jos on useampaa sorttia eikä kelpaa niin minun puolesta saa olla nälissään. Ja toisekseen arvostan muksuja sen verran että myös he ansaitsevat mielestäni ihan sitä juhlaruokaa eikä nakkeja ja lihapullia jos aikuiset syö nautaa. *sateenvarjo auki* :D
ja meidän lapsemme söisivät tästä ap:n pöydästä ihan ekana graavilohen.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi aikuiset kuvittelevat lasten suun olevan tuohesta tehty.
Tekisin jotain lohi tai kinkku voileipäkakkua, päälle raikasta kurkkua ja viinirypälettä.
Salaattia,mitä sulla nyt olikaan siinä
Kunnon kinkkupiirakkaa missä tiskiltä kunnon laadukasta kinkkua,..pekonipiirakka liian rasvaista ja raskasta.
Ja okei, lapset voivat sitten syödä keksejä ja täytekakkua jos muut ei mene alas..
Miksi oi miksi joku ehdottaa kinkkuvoileipäkakkua? Sitä saa aina ja joka paikassa.
Se texmex-voileipäkakku on niin parasta.
Hyvät tarjottavat on!
yleensä missään juhlissa lapset EIVÄT ole suolaisista tarjottavista kiinnostuneita vaan pelkästään makeasta!..tämä on kyllä vaan mun kokemus
yleensä missään juhlissa lapset EIVÄT ole suolaisista tarjottavista kiinnostuneita vaan pelkästään makeasta!..tämä on kyllä vaan mun kokemus
Koska se on varma suosikki!...ihmiset tykkäävät siitä.. Ihan sama kun melkein jokainen tykkää lihapullakastikkeesta ja muussista, tai pizzasta...
hyvältä kuulostaa ja minäkään en alkaisi mitään nakkeja ja lihapullia lapsille hommaamaan. Meillä nuo kyllä menisi lapsillekin, ovat tottuneet maistelemaan erilaisia ruokia ja eihän se emännän vika ole jos nicopetterille kelpaa vaan nakit ja lihapullat. Silloin kannattaa syöttää se lapsi ennen juhlia kotona.
.
Ja toisekseen arvostan muksuja sen verran että myös he ansaitsevat mielestäni ihan sitä juhlaruokaa eikä nakkeja ja lihapullia jos aikuiset syö nautaa. *sateenvarjo auki* :D
ja meidän lapsemme söisivät tästä ap:n pöydästä ihan ekana graavilohen.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi aikuiset kuvittelevat lasten suun olevan tuohesta tehty.
Mutta totuus nyt vain on, että lasten maku on erilainen ja useimmat lapset eivät myös nautaa, simpukoita ja muita aikuisten herkkuja. Lapset arvostavat lihapullia ja nakkeja, olivatpa ne juhlaruokaa tai eivät. Mutta ne ovat lasten makuun hyviä. Kumpi parempi: hienot tarjottavat ja nälkäiset lapset vai arkiset tarjottavat ja tyytyväiset, kylläiset lapset?
Ja kohta joku säntää kertomaan, kuinka meidän Nico-Petteri ahmii hullun lailla simpukoita ja pikkusisko Jessica vetää etanoita napa soikeena, niin sanoin USEIMMAT lapset.
Ihanalle kuulostaa.
Oon joskus tehnyt pirkka-lehden ohjeella texmex-voileipäkakkua ja hyvää oli.
sen kanssa ei kaipaa suolaisia piirakoita, olisin enemmän suupalojen ja keiton kannalla. Miten olisi kurkkukeitto, jossa kurkkua, suolakurkkua ja jauhelihaa? Helppo ruoka isolle joukolle.
Ajatuskin voileipäkakusta johon on vedelty salsaa ja jotain jalopenon palasia on mielestäni kuvottava.
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25327-texmex-voileipakakku
Aika ällöttävä. Muuten hyvät tarjoilut ap:lla. Mutta meidän lapset tuskin söis noista mitään vaikkeivat ihan nirsoimmasta päästä ole.
mutta muuten kuulostaa herkulliselta. Mutta sehän kai on ideana, että tarjoat sen verran eri laatuja että jokaiselle löytyy varmasti jotain,
kuin nakit ja lihapullat tai sitten texmex voileipäkakun.
Mun lapsi ei nirsoile, mutta sun ruuista ei söisi kuin vähän jotain, mutta ei sitä tarvitse ajatella niinkään, että ainoa vaihtoehto on nakit?! Huh huh.