Toiset ovat jatkuvasti sairaita
Perheessämme on neljä koululaista ja kaksi aikuista. Emme ole ollut kahteen vuoteen sairaita. Töistä en ole ollut sairauden vuoksi pois kuuteen vuoteen. Miehenikään ei sairasta.
Taas tuli viesti työkaverilta (tekstiviesti), jossa kertoi olevansa ainakin kaksi päivää saikulla. Kiva, että ilmoitti asiasta sunnuntaina... Teen taas ensi viikollakin hänen työnsä. Ymmärrän hyvin, että työnantajan onmahdotonta palkata kolmatta asiantuntijaa siltä varalta, että toinen meistä asiantuntijoista sattuisi sirastumaan. Senhän pitäisi olla ihan poikkeuksellista ei joka viikkoista.
Mistä tämä työkavereiden ja lasteni koulukavereiden sairastelu johtuu? Perheenjäseneni eivät mene sairaana töihin tai kouluun.
Voiko syy olla seuraavissa asioissa?
- halutaan ylimääräistä vapaata epärehellisesti eli varastetaan työnantajalta?
- eletään niin aikatauluorientoinutta vapaa-aika, että sairastutaan stressistä? Ei osata ottaa rennosti välillä.
- syödään epäterveellisesti, pikaruokaa, Lidlin lisäainekauheuksia, lämmitellään toissapäivän ruokia kolmatta kertaa jne.
- ollaan hysteerisiä siivouksesta, imuroidaan hikihatussa kahden päivän välein ja desinfioidaan käsiä muutaman tunnin välein
- asutaan hometaloissa
Synnynnäiset ja muut vakavat sairaudet ovat tietysti ei juttu, niihin liittyvistä saikuista en tässä puhu.
Kommentit (53)
Ihmiset jäävät eri kipeydenasteilla kotiin.
Jos toisella kuumemittari näyttää 37,2, niin se on heti syy jäädä ainakin kahdeksi päiväksi kotiin. Mitään muita oireita ei välttämättä edes ole, ja pieni lämmnnousu voi johtua vaikka mistä.Itse en voi sietää lausetta "minulla on vähän lämpöä". Niin minullakin, kun ilmoitat jälleen kerran saman syyn jäädä kotiin.
Jos on hieman lämpöä, eikä sen kummempaa räkätautia tms, niin sinne töihin voisi aamulla vaikka vaivautua, ja lähteä vaikka kotiin kesken päivää, jos olo tulee sellaiseksi.
Mulle on noussut aikuisiällä harvoin enää kunnolla kuume. Silti voi tuntua kuin katujyrän alle jääneellä, vaikka mittari näyttäisi vain 37,5. Ei kuumettakaan voi pitää ainoana kriteerinä sille onko sairas vai ei.
ulkopuolelle.
Joten niitä ei kannata tuoda nyt esille.
veikkaan, että työkaveri on 100 % varmuudella pois. Valmistaudun jo henkisesti vetämään sen palsun.
selittää pitkälti saikkupoissaolojen määrää.
Toisaalta myös vastuuntunto vaihtelee. Jotakuta ei häiritse se, että työkaveri joutuu tekemään kahden työt, kun itse jää kotiin vähän köykäisin perustein. Toisten mielestä se ei ole reilua ja he tulevat töihin vaikka selkää kolottaisikin tai niska olisi jumissa.
Meillä mies sairastaa paljon enemmän kuin minä ja saa flunssatkin yleensä minua pahempina.
Asumme samassa kodissa ja syömme samaa ruokaa, joten suurin osa niistä ei voi pitää paikkaansa. Minä olen meistä kiireisempi ja minulla on aikataulutetumpi vapaa-aika.
Mies ei myöskään huijaa vaan on oikeasti sairaana.
Miten voi olla niin vaikea tajuta, että meitä ihmisiä on erilaisia. Jotkut sairastuvat herkemmin kuin toiset. Ja samallakin ihmisellä voi jossain vaiheessa olla heikompi vastustuskyky (esim. johtuen juuri siitä sairastamisen kierteestä), joten hän saa helpommin tauteja ilman mitään syytä, jolle helposti voisi tehdä jotain.
Miksi pitää lähteä syyttelemään ihmisiä siitä, että he eivät ole kuten sinä itse?
että liika hygienia on varsinkin lasten sairasteluihin osasyynä. Ennenvanhaa lasten annettiin pureskella tyyliin kengänpohjia. Nyt kaikki on niin steriiliä, jotkut vetää hirveät kilarit jos lapsi laittaa hiekkaisen käden suuhunsa, jos tutti tippuu kotona lattialle se täytyy keittää yms. Mistä se lapsen immuniteetti pääsisi kasvamaan?
Ja sitten kun tulee ulkopuolelta se pöpö, koko elimistö on aivan puolustuskyvytön, kun ei mitään normaaleitakaan bakteereita vastaan ole päässyt kehittymään sitä puolustusjärjestelmää.
Voiko syy olla seuraavissa asioissa? - - syödään epäterveellisesti, pikaruokaa, Lidlin lisäainekauheuksia, lämmitellään toissapäivän ruokia kolmatta kertaa jne.
yleistäjä ja lisäksi putkinäköinenkin.
Kyllä ruokateollisuuden tuotteita myydään K- ja S-ketjunkin myymälöissä. Ja olet vieläpä asiantuntija, huh huh.
myynnissä. Luomua siellä ei juuri näe.
Niin, pitkäaikaissairaudet suljettiin ap:n viestissä ulkopuolelle. Joten niitä ei kannata tuoda nyt esille.
ettei sillä työkaverilla tai hänen lapsillaan ole pitkäaikaissairauksia.
Onko kenties tutustunut sairaskertomuksiin?
Meillä villakoirat pyörii, pinnat pyyhitään joskus, käsiä ei pestä turhan tiheään. Ollaan aika terveitä. Flunssia on ollut, mutta yleensä ne eivät ole niin rankkoja, että pitäisi jäädä pois töitä. Lapset ovat olleet jokusen päivän, paitsi kuopus on ollut sairaana viimeksi marraskuussa 2009. Itse olen ollut pois töistä viimeksi sairauden vuoksi samoihin aikoihin (kuume 1 päivä). Naapurini on hysteerinen hygieenikko, joka puunaa koko ajan ja välttää koskemasta paljain käsin oven kahvoihin, kaiteisiin jne tai jos koskee, niin heti pitää pestä kädet. Kaupassa motkottaa likaisesta liukuhihnasta, joka vaarantaa hänen terveýtensä. Kalat ja lihat pitää kuljettaa kotiin jäähileessä ja maito ei kestä lämpimässä 10 min kauempaa. Yllätys yllätys: hän on jatkuvasti sairaana!
että sinäkin alkaisit välttelemään pöpöjä jos joku perheenjäsenesi yhtäkkiä alkaisi sairastelemaan jatkuvalla syötöllä.
Useimmilla nämä jutut menee niin päin, että sitten aletaan hysteerisesti varomaan pöpöjä kun ensin on saatu sairastelukierteet riesaksi.
on ihmisillä erilainen. Toisilla on yhtä mittaa kehkoputken tulehduksia, joihin sitten napsivat antibiootteja. Toiset taas huomaavat sairastavansa vasta, kun on kunnolla kuumetta 38C tai selkeesti yli... eivätkä koskaan tarvitse antibiootteja.
uskotaan kyllä vankasti siihen, että ihmisillä nyt vaan on erilainen vastustuskyky. Ihan sen vuoksi, että meidän 5-henkisestä perheestämme YKSI, lapsista keskimmäinen, on ihan aina sairaana. Muut olemme todella terveitä, kuumetta ei koskaan eikä yleensäkään helpolla pöpöt iske. Tuo keskimmäinen taas...raukka. Aina kuumeessa,kun vähänkin nuhaa saa. Ja saa sen nuhan ja kaikki muutkin taudit ihan mistä vaan. Samoin vauvana rokotteet, hampaiden saamiset ym. tuo yksi oli aina kuumeessa ja ripulissa ja ties missä, muilla lapsilla ei mitään oireita.
vain työ työ työ on tärkein. Mitä enemmän kärsit, sitä kirkkaamman kruunun saat. Edes sairastaa ei saa, sillä siitä ärtyy sekä pomo että työkaverit, kaikki on muiden selkänahasta.
Olen itsekin työssä, jossa meitä on vain 2, ja jos se toinen on sairas, ei kukaan poissaolijaa korvaa. En osaa sanoa mitä tapahtuisi, mitä johto tekisi, jos kumpikin sairastettaisiin yhtä aikaa pitempään. Työkaverini on paljon poissa, hänellä on pitkäaikaissairaus. Itse olen ollut poissa muistaakseni 5 vrk viimeisen vuoden aikana. Ja nyt pitäisi noistakin syyllisyyttä tuntea? En ole ärtyisä työkaverille, en koe syyllisyyttä, sillä sairauksille ei kukaan mitään voi.