Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset ovat jatkuvasti sairaita

Vierailija
18.03.2012 |

Perheessämme on neljä koululaista ja kaksi aikuista. Emme ole ollut kahteen vuoteen sairaita. Töistä en ole ollut sairauden vuoksi pois kuuteen vuoteen. Miehenikään ei sairasta.

Taas tuli viesti työkaverilta (tekstiviesti), jossa kertoi olevansa ainakin kaksi päivää saikulla. Kiva, että ilmoitti asiasta sunnuntaina... Teen taas ensi viikollakin hänen työnsä. Ymmärrän hyvin, että työnantajan onmahdotonta palkata kolmatta asiantuntijaa siltä varalta, että toinen meistä asiantuntijoista sattuisi sirastumaan. Senhän pitäisi olla ihan poikkeuksellista ei joka viikkoista.

Mistä tämä työkavereiden ja lasteni koulukavereiden sairastelu johtuu? Perheenjäseneni eivät mene sairaana töihin tai kouluun.

Voiko syy olla seuraavissa asioissa?

- halutaan ylimääräistä vapaata epärehellisesti eli varastetaan työnantajalta?

- eletään niin aikatauluorientoinutta vapaa-aika, että sairastutaan stressistä? Ei osata ottaa rennosti välillä.

- syödään epäterveellisesti, pikaruokaa, Lidlin lisäainekauheuksia, lämmitellään toissapäivän ruokia kolmatta kertaa jne.

- ollaan hysteerisiä siivouksesta, imuroidaan hikihatussa kahden päivän välein ja desinfioidaan käsiä muutaman tunnin välein

- asutaan hometaloissa

Synnynnäiset ja muut vakavat sairaudet ovat tietysti ei juttu, niihin liittyvistä saikuista en tässä puhu.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät uskalla ehdottaa miehelle kotisivuni ottamista. Aika harvalla miehellä on mitään erityistä uraa..

Vierailija
22/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitka-aikaissairas lapsi jonka sairaus heittaa aina jotain uutta "kivaa" ja yllattavaa, ja jonka takia tuli viime viikollakin 2 poissaolopaivaa (eka paiva meni sairaalassa ja toka sitten kotona). Meilla mina olen se joka jaa ensisijaisesti pois toista kahdesta syysta: minulla on vakituinen tyopaikka, miehella ei, ja sairauspoissaolot vaikuttaisivat hanen tyollisyyteensa siksi negatiivisemmin. Tokaksi, meilla mies ei tajua juuri mitaan lapsen sairaudesta, eika nytkaan olisi valttamatta ymmartanyt vieda lasta laakariin, vaikka oli ihan oikea hata. Ja jos nyt joku ihmettelee viela miksi kayn toissa kun kerran lapsikin on sairas, niin olen meidan perheen paatulonsaaja, mulla on noin 2x isompi palkka kuin miehellani. Etta siksi. Ap:n kaltaiset omalla erinomaisuudellaan kehujat ovat raivostuttavia, koska eivat tajua voittaneensa vaan geneettisessa lotossa ihan ilman omaa ansiotaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan lähtisi ilman päteviä perusteita syyttämään ketään saikuttamisesta, koska todellakin toiset sairastavat enemmän kuin toiset.

Ja todellakin voi perheessä olla kausia, esim. kun on pienet lapset päivähoidossa, jolloin jokainen pöpö tuntuu tarttuvan. Kun lapset kasvaa niin sitten helpottaa. Tai joskus voi joutua tautikierteeseen, kun on vielä edellisen taudin jäljiltä heikommassa kunnossa kun seuraava jo tarttuu.

Sitä stressiä ei yhtään helpota se, jos työpaikalla on joku minä-en-koskaan-sairasta tyyppi joka on leimaamassa toisia lintsareiksi.

Vierailija
24/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikka hyvästä lauluäänestä? Molempia voi jonkin verran treenatkin.

Ymmärrän hyvin ap:n harmin siitä, että saa säännöllisesti tehdä kahden työt. Olisi reilua jakaa poissaolot tasan puolisoiden kesken. Tähän suuntaan voitaisiin mielestäni pakottaa lain avulla. Se lisäisi perheiden ja työelämän hyvinvointia sekä tasa-arvoa.

Vierailija
25/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakin sitten osoittaa nyrpeällä naamalla ja muilla eleillä sekä huokaillen, kuinka raskasta sulla taas olikaan. Onnittelut kuitenkin terveydestäsi, saat varmaan jotain henkilökohtaista lisääkin pian, kun et sairastele. Mutta mitä teet, jos sairaus sinuun iskeekin? Menet töihin kaiken uhalla, säilyttääksesi tunnollisen työntekijän maineesi?

Vierailija
26/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika koulussa jossa 900 oppilasta ja itse työskentelen avokonttorissa ja joo työkavereilla menossa jo kolmas flunssakuuri, eli joka viikko on joku poissa.

Mä sairastin vuosi sitten viimeksi

Vierailija
27/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikka hyvästä lauluäänestä? Molempia voi jonkin verran treenatkin. Ymmärrän hyvin ap:n harmin siitä, että saa säännöllisesti tehdä kahden työt. Olisi reilua jakaa poissaolot tasan puolisoiden kesken. Tähän suuntaan voitaisiin mielestäni pakottaa lain avulla. Se lisäisi perheiden ja työelämän hyvinvointia sekä tasa-arvoa.

Mutta syyllistaa ap:n tavoin muita siita, ettei heilla ole asiat samalla tavalla, on ihan yhta fiksua kuin jos he olisivat taysin epamusikaalisia, jos jatketaan tuota lauluaanivertausta.

Tama on ap:n tyopaikan tyonJOHDOLLINEN ongelma, eika ap:n tyokaverin henk. koht. ongelma. Kuka tahansa voi sairastua myos yllattaen, ja tyonJOHDON pitaa pystya reagoimaan asianmukaisesti, eika niin etta ko. henkilo vaan jattaa sairastamatta koska tyonjohto ei nouse tilanteen tasalle...

Vierailija
28/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitka-aikaissairas lapsi jonka sairaus heittaa aina jotain uutta "kivaa" ja yllattavaa, ja jonka takia tuli viime viikollakin 2 poissaolopaivaa (eka paiva meni sairaalassa ja toka sitten kotona). Meilla mina olen se joka jaa ensisijaisesti pois toista kahdesta syysta: minulla on vakituinen tyopaikka, miehella ei, ja sairauspoissaolot vaikuttaisivat hanen tyollisyyteensa siksi negatiivisemmin. Tokaksi, meilla mies ei tajua juuri mitaan lapsen sairaudesta, eika nytkaan olisi valttamatta ymmartanyt vieda lasta laakariin, vaikka oli ihan oikea hata. Ja jos nyt joku ihmettelee viela miksi kayn toissa kun kerran lapsikin on sairas, niin olen meidan perheen paatulonsaaja, mulla on noin 2x isompi palkka kuin miehellani. Etta siksi. Ap:n kaltaiset omalla erinomaisuudellaan kehujat ovat raivostuttavia, koska eivat tajua voittaneensa vaan geneettisessa lotossa ihan ilman omaa ansiotaan...

EI tarkoita synnynnäisiä tai muita vakavia sairauksia. Kaiva nyt vaan sae herne nenästäs.

Vierailija
29/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikka hyvästä lauluäänestä? Molempia voi jonkin verran treenatkin. Ymmärrän hyvin ap:n harmin siitä, että saa säännöllisesti tehdä kahden työt. Olisi reilua jakaa poissaolot tasan puolisoiden kesken. Tähän suuntaan voitaisiin mielestäni pakottaa lain avulla. Se lisäisi perheiden ja työelämän hyvinvointia sekä tasa-arvoa.

Mutta syyllistaa ap:n tavoin muita siita, ettei heilla ole asiat samalla tavalla, on ihan yhta fiksua kuin jos he olisivat taysin epamusikaalisia, jos jatketaan tuota lauluaanivertausta. Tama on ap:n tyopaikan tyonJOHDOLLINEN ongelma, eika ap:n tyokaverin henk. koht. ongelma. Kuka tahansa voi sairastua myos yllattaen, ja tyonJOHDON pitaa pystya reagoimaan asianmukaisesti, eika niin etta ko. henkilo vaan jattaa sairastamatta koska tyonjohto ei nouse tilanteen tasalle...

työnjohdollinen ongelma koskettaa sitä työntekijää joka siellä töissä tekee ne kahden työt.

Vierailija
30/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservin pitäminen saikuttamisen varalta on kallista, mietipä asiaa laajemmin.

Ehkäpä työnantajan kannattaa jatkossa palkata miehiä. Nämä jättävät vaimonsa hoitamaan sairasta lasta.

T. Ap

Vierailija
31/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syyllistaa ap:n tavoin muita siita, ettei heilla ole asiat samalla tavalla, on ihan yhta fiksua kuin jos he olisivat taysin epamusikaalisia, jos jatketaan tuota lauluaanivertausta. Tama on ap:n tyopaikan tyonJOHDOLLINEN ongelma, eika ap:n tyokaverin henk. koht. ongelma. Kuka tahansa voi sairastua myos yllattaen, ja tyonJOHDON pitaa pystya reagoimaan asianmukaisesti, eika niin etta ko. henkilo vaan jattaa sairastamatta koska tyonjohto ei nouse tilanteen tasalle...

työnjohdollinen ongelma koskettaa sitä työntekijää joka siellä töissä tekee ne kahden työt.

ja siksi oikea osoite ap:n valitukselle on tyonjohto, ei tyokaveri. Sita tarkoitin.

Vierailija
32/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ms-tauti (en ole siitä kertonut työkavereilleni), ja sen takia käytän lääkitystä joka laskee vastustuskykyä. Kaikki pikkutaudit joudun hoitamaan kunnolla ettei ms alkaisi oirehtimaan.

Haenkin kaikille saikuille työterveydestä todistukset, ettei tulisi isompia epäilyjä lintaamisesta.

Yksi lapsistani myös sairastaa usein. Hänellä on nenän ja korvien rakenteellista ahtautta, joka aiheuttaa sen että sairastuu todella helposti ylähengitystien tulehdustauteihin. Kasvaminen kuulemma korjaa jossain vaheessa tilanteen.

Saattaa ap työkaverillasikin olla jotakin kroonisia sairauksia joista ei halua töissä puhua.

Kaikki vakavatkaan sairaudet eivät näy päällepäin.

Jatkuva sairastelu on kyllä hirveän raskasta, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Helpommalla pääsee jos saa olla terveenä. Kannattaisi olla siitä kiitollinen eikä keskittyä tuijottamaan muiden sairasteluita.

Vierailija
33/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservin pitäminen saikuttamisen varalta on kallista, mietipä asiaa laajemmin. Ehkäpä työnantajan kannattaa jatkossa palkata miehiä. Nämä jättävät vaimonsa hoitamaan sairasta lasta. T. Ap

Ihan virallisesti, vaikka kaytannossa tyonjohtosi ei kustannusten takia ole valmis ratkaisemaan ongelmaa. Ja tosiaan, yksi vaihtoehto on palkata niita miehia. Tai sitten voidaan yrittaa ratkaista ongelma yhteiskunnan tasolla ja tosiaan muuttaa lainsaadantoa siten, etta vanhempien on pakko jakaa sairauspoissaolot eika niista saa rangaista kumpaakaan, edes patkatyontekijaa. Katsot nyt asiaa siten, etta se on taysin yksilon eli tyotoverisi vastuulla; mutta ongelma on kuitenkin oikeastaan yhteiskunnallinen ja liittyy paljon laajemmin naisten ja miesten tyonjakoon kuin ainoastaan sinun tyotoveriisi.

Vierailija
34/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä villakoirat pyörii, pinnat pyyhitään joskus, käsiä ei pestä turhan tiheään. Ollaan aika terveitä. Flunssia on ollut, mutta yleensä ne eivät ole niin rankkoja, että pitäisi jäädä pois töitä. Lapset ovat olleet jokusen päivän, paitsi kuopus on ollut sairaana viimeksi marraskuussa 2009. Itse olen ollut pois töistä viimeksi sairauden vuoksi samoihin aikoihin (kuume 1 päivä).

Naapurini on hysteerinen hygieenikko, joka puunaa koko ajan ja välttää koskemasta paljain käsin oven kahvoihin, kaiteisiin jne tai jos koskee, niin heti pitää pestä kädet. Kaupassa motkottaa likaisesta liukuhihnasta, joka vaarantaa hänen terveýtensä. Kalat ja lihat pitää kuljettaa kotiin jäähileessä ja maito ei kestä lämpimässä 10 min kauempaa. Yllätys yllätys: hän on jatkuvasti sairaana!

Vierailija
35/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaisesti keskustelee/puuttuu kun määritelty määrä on poissaoloja. Kummasti lintsaukset väheni.

Vierailija
36/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse kuin ajatella että aijai kun flunssa tulee ja peti kutsuu..se on siinä.

Vierailija
37/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jäävät eri kipeydenasteilla kotiin.

Jos toisella kuumemittari näyttää 37,2, niin se on heti syy jäädä ainakin kahdeksi päiväksi kotiin. Mitään muita oireita ei välttämättä edes ole, ja pieni lämmnnousu voi johtua vaikka mistä.

Itse en voi sietää lausetta "minulla on vähän lämpöä". Niin minullakin, kun ilmoitat jälleen kerran saman syyn jäädä kotiin.

Jos on hieman lämpöä, eikä sen kummempaa räkätautia tms, niin sinne töihin voisi aamulla vaikka vaivautua, ja lähteä vaikka kotiin kesken päivää, jos olo tulee sellaiseksi.

Vierailija
38/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vastuuta voii ottaa itsekin. Jos töitä on kahdelle kokopäiväiselle controllerille, otetaanko kolmas siltä varalta, että toinen sattuukin olemaan paljon saikulla ja elää parisuhteessa, jossa mies e i osallistu sairaiden lasten hoitoon? Miten yrittäjänä itse tekisit?

Työelämään mahtuu myös pinnareita, se on valitettavaa.

Vierailija
39/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jäädä joka kerta kotiin peiton alle voivotteleman ja katsomaan telkkaria?

Vierailija
40/53 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain työ työ työ on tärkein. Mitä enemmän kärsit, sitä kirkkaamman kruunun saat. Edes sairastaa ei saa, sillä siitä ärtyy sekä pomo että työkaverit, kaikki on muiden selkänahasta.

Olen itsekin työssä, jossa meitä on vain 2, ja jos se toinen on sairas, ei kukaan poissaolijaa korvaa. En osaa sanoa mitä tapahtuisi, mitä johto tekisi, jos kumpikin sairastettaisiin yhtä aikaa pitempään. Työkaverini on paljon poissa, hänellä on pitkäaikaissairaus. Itse olen ollut poissa muistaakseni 5 vrk viimeisen vuoden aikana. Ja nyt pitäisi noistakin syyllisyyttä tuntea? En ole ärtyisä työkaverille, en koe syyllisyyttä, sillä sairauksille ei kukaan mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan