Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ompelukone uusavuttomalle ja onko ne hankalia käyttää kuten ennen?

Vierailija
18.03.2012 |

Olen ihan käsi ompeluhommissa mutta tekisi mieli ostaa kone jolla opettelisi tekemään ihan perusvaatteita ja ainakin lyhentämään lahkeita ja helmoja. KAIKKI housut pitää lyhentää ja ompelija perii jonkun 15 euroa per housut, tulee kalliiksi.

Noita koneita on vaikk minkälaista. Mikä olis paras? Ja onko se yhä hirmu vaikeaa se lankojen sinne pujottelu? Muistan koulusta että se oli aivan käsittämättömän monimutkaista!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallisen ompelukoneen lankojen laitossa ole mitään mystistä. Aloittaja muisteli ehkä saumuria.

Tai sitten kouluissa on nykyään niin uudenaikaisia koneita, että en ole sellaisia nähnytkään, kun olen n. 30 vuotta ommellut riccarilla, joka pitäisi pikapuoliin käyttää taas huollossa.

Vierailija
22/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Brotherin ompelukoneen, hyvin on toiminut (ollut nyt käytössä 2v). perusompeleet ja simppeli käyttää, hyvää jälkeä ja selkeä ohjekirja aloittelijallekin. malli on brother js 23 ( http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/brother-js-23-ompelukone-2781243?gclid=CJXcp4-a8b0CFUHecgodT64AUQ ) eikä hintakaan kirpaise (tällä hetkellä netAnttilassa 89€). Mielestäni siis hinta-laatusuhteeltaan hyvä. En itse näe mitään syytä aloittelijana ostaa mistään kahden tonnin ompelukonetta. Husqvarna ja singer myös hyviä merkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:35"]

Ostaisin Singerin, eivät ole liian kalliita.  Overlock on hyvä olemassa.

Ehkä kalvosimien teko on kaikkein hankalinta, kärsivällisyyttä.

Kauluksen teko sujuu jopa farkkupaidan kaulus kun saa tuntumaa.

[/quote]

Mitä tarkoittaa ompelukoneissa overlock?

Vierailija
24/24 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se overlock on ommel joka samalla huolittelee.

Käytettyä konetta en suosittele ostamaan, saa senverran edullisesti uusia.

Työ tekijäänsä opettaa, ymmärrän kyllä että kouluaikoina joku on saanut kammon.  Tuskastuneet opettajat saavat aikaan paljon vahinkoa, itsellä oli taitava opettaja.

Ajatelkaa mikä rahansäästö ja saa just sellaisia vaatteita joita haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän