Mitä lukee kännykässäsi miehen soittaessa sinulle?
Kommentit (71)
hätätilassa niitä tietoja annetaan, voin valita siihen puhelimeen sen ICE nimen.
Täytän joka kerta lääkärille mennessäni kohdan, johon laitan jonkun ICE nimen ja sen ei tarvitse olla lähiomainen!
Olkoon nyt sitten kuka "asiantuntija" täällä mitä mieltä tahansa, kyllä minä saan valita itse sen henkilön, kelle minusta saa antaa tietoja. Jos en halua että sairaalasta soitetaan heidän valitsemalleen "lähiomaiselle" arvaa kumman vika, jos kuitenkin olen toisin ilmoittanut?
Mutta mistä ne siellä sairaalassa tietää kuka mahtaa maata teholla, jos mukana ei ole minkäänlaista henkkaria? Jos joutuu onnettomuuteen vaikka lenkillä tai matkalla harkkoihin, niin puhelin on yleensä se, mikä jokaisella on mukana. Riittää, että mun miestä on kerran etsitty soittelemalla sairaaloihin, kun ei saapunutkaan harkkoihinsa. Sieltä se löytyi pyöräkolarin jäljiltä leikkaussalista, onneksi hengissä. Mukana ei tietenkään ollut mitään papereita, että olisivat tienneet ilmoittaa. Harmi, ettei tiedetty tästä ICE-koodista kahdeksan vuotta sitten, siitä olis varmasti ollu apua... Eli siis meillä ehdottomasti käytössä ICE+nimi...=)
miksi omaisia etsitään. Työskentelen sairaalassa, johon tuotiin potilaaksi mies, joka ei tiennyt itsestään yhtään mitään. Oli tajuissaan, käveli, nimensä osasi sanoa mutta ei muita tietoja itsestään. Ei tiennyt mistä oli tulossa, mihin oli menossa, omaisista ei mitään käsitystä sen verran osasi sanoa, että lapsia oli ja vaimostaan oli eronnut. Sairaalan tietojärjestelmästä löytyi vaimon nimi, joka siis ei asunut samassa osoitteessa miehen kanssa, puhelinnumeroa ei ollut. Potilaalla ei ollut puhelinta mukana. Numerotiedustelusta ei löytynyt entisen vaimon numeroa. Aika kauan tehtiin salapoliisityötä ennen kuin saatiin selvitettyä miehen omaiset. Tapauksesta on sen verran aikaa, etten muista enää miten omaisten jäljille päästiin mutta lopulta asia selvisi.
Toki tämä tapaus oli harvinainen, ainoa mikä minun urallani on tullut vastaan, mutta näinkin voi siis käydä. Ja kyllähän silloin tällöin lehdissä kysellään tuntemattomien tajuttomien ihmisten perään, jotka ovat sairaalassa että josko joku tunnistaisi omaisekseen. Veikkaan, että henkilöllisyyden selvittämiseksi on aika paljon tehty töitä ennen kuin lehdistössä asti aletaan omaisia kaipailemaan.
siitä miten Suomessakin toivotaan tuota ICE-koodin käyttöä?
Miehellä lukee mun kohdalla "sydän", omalla kielellään.
"eikös ne muutama vuosi sitten lehdessä julkaisseey jutun
siitä miten Suomessakin toivotaan tuota ICE-koodin käyttöä?
"
Kyllä, juurikin "ne"! Eli tahot, joille moiset koodit eivät kuulu mitenkään, eli lehdistö. Tuo villitys on kotoisin Amerikasta, jossa henkilötietoja ja -rekistereitä ihmisistä ei ole, kuten Suomessa.
Mulla on firman nimen lyhenne / miehen sukunimi. Kaikki muutkin työkontaktit on näin merkattu enkä ole mennyt tuota muuttamaan kun meistä tuli pari. Kyllä se joitain kavereita naurattaa. :) Itselläni ei sentään ole sama sukunimi vaikka naimisissa nykyään ollaan.
Mä oon huomannut puhelimenkatoamistapauksessa, että jengi soittaa herkästi siihen ekaan numeroon. Tän takia mulla on aina ekana paras ystäväni Anna ja vasta sen perässä jotenkin muuten kirjoitettuna esim Aava sun muut jotka menis aakkosissa edelle.
ei varmaan osaa sitä omaan puhelimeensa laittaa?
ei ole ketään niin rakasta kenen nimen eteen sen voisi laittaa ;))
RAKSU on kuvottavin.