Mulle tuli tosi paha mieli miehen perheen sanomisista :(
Hieman taustatietoa, mies on muuttanut 12 vuotta sitten Suomeen ja on kotoisin aasiasta, jossa hänen koko perheensä ja sukunsa asuu.- Olemme avoliitossa ja yksi lapsi. Naimisiin mennään kun saadaan paperit kuntoon (syksyllä tod. näk.)
Miehen lähin perhe, vanhemmat ja sisarukset, ei oo ikinä sanoneet mitään pahaa minusta, mutta vähän kaukaisempi suku, tädit ja enot, epäilee meidän suhteen kestävyyttä, tai puhuvat että "se" (eli minä) lähtee kyllä heti vaan kun voi, tekee ehkä vielä toisen lapsen ja lähtee sitten... Mies kuuli siskoltaan noista jutuista ja kertoi mulle... ensin olin et ok, aika saa luvan näyttää kuinka meille käy ja nekin epäilijät näkee kyllä että halutaan olla yhdessä, ihan sama mitä muut ajattelee...
Mut nyt ajattelen asiaa enempi niin että ahdistaa et ihmiset jotka ei oo mua ikinä tavanneet, puhuu ja ajattelee minusta, "länsimaalaisesta hempukasta" noin. Kun kuitenkin ihan tosissani olen tässä liitossa! Olenko "nössö" ja vittumainen ja perun matkani sinne (mies raivostui tästä ja totes että sitä suuremman syyn annan näille epäilijöille että he olivat oikeassa, vaikka lähinnä vitsillä tuon matkan perumisen heitinkin) vai menen sinne ja esitän "täydellistä naista"? Ja tuo täydellinen nainen on siis sellainen että ei riitele eikä näytä pahaa mieltään ikinä. Kun tuostakin sanoin miehelle et pitääks mun heittää omat aivot nurkkaan ettei kukaan saa mitään pahaa vaikutelmaa minusta! Eli vaikka kuinka mua raivostuttais joku asia, esim. miehen käytös, niin en silti sitä sais näyttää. Mies ei osannu siihen sanoa mitään.
Hitto mua ottaa päähän :/
Kommentit (14)
että pääset normaali elämääs kiinni. Totta hitossa lähdet sinne, et esitä mitään, vaan olet oma itsesi, vain hieman vieraskoreampi ja kiltimpi :)
tuntematon susta ajattelee.
Ajattelematonta mieheltäs, että kertoi sulle.
Tottakai lähet reissuun ja olet sellainen kuin olet.
Turha esittää mitään.
Oikea mies olisi sanonut sukulaisilleen suorat sanat ja jättänyt kertomatta sinulle.
Eikö miehesi perhe ole sinä ja lapsi?
Muut lienee miehen suku.
Intialaisessa kulttuurissa on isoja eroja japanilaiseen...
Itse en kyllä lähtisi tuolle matkalle. Ihan siksi, että haluan olla oma itseni ja minuun itseeni kuuluu se, että vietän aikaani mieluummin mukavien ihmisten kanssa.
Intialaisessa kulttuurissa on isoja eroja japanilaiseen... Itse en kyllä lähtisi tuolle matkalle. Ihan siksi, että haluan olla oma itseni ja minuun itseeni kuuluu se, että vietän aikaani mieluummin mukavien ihmisten kanssa.
Niinpä, olet tyypillinen minäminäminä.
oikeasti olen tosi kiltti, välillä vähän liiankin kiltti, ja tiedän että miehen perhe minuun ihastuu, mua vaan niin ottaa päähän tuollaiset ennakkoasenteet... (jos jollekin joskus raivoan, niin se on mieheni, ja yleensä ihan aiheesta;)) mies totes että hänen siskonsa oli kyllä näille epäilijöille sanonut suorat sanat, mutta mua silti ottaa jostain syystä ihan hitosti päähän :D Ehkä tosiaan joo lopetan nuo turhat ajattelemiset ja menen sinne tosiaan omana itsenäni. :)
Mitä mä tekisinkään ilman av:laisten suoria sanoja??? :) ap
Mutta tiesithän, että ei ole milloinkaan normaalia ja hyväksyttävää aloittaa riitaa tai välienselvittelyä puolison kanssa julkisesti? Eli jos teillä tulee miehen kanssa reissussa erimielisyyttä, niin toki te selvitätte ne kahden kesken (kuten muutenkin!) eikä miehen suvun edessä.
Tämä on nimittäin äärimmäisen törkeää ja noloa käytöstä, että aletaan läksyttää puolisoa (vaikka aiheestakin) julkisesti. Yksityiset riidat yksityisesti.
Intialaisessa kulttuurissa on isoja eroja japanilaiseen... Itse en kyllä lähtisi tuolle matkalle. Ihan siksi, että haluan olla oma itseni ja minuun itseeni kuuluu se, että vietän aikaani mieluummin mukavien ihmisten kanssa.
Niinpä, olet tyypillinen minäminäminä.
Miksi minä haluaisin tutustua ihmisiin, jotka valmiiksi, tuntematta ja ennakkoluuloisuuttaan halveksivat minua? Kun sellaisiakin riittää, jotka ovat valmiita tutustumaan ennen tuomitsemistaan ja jopa niitä, joiden mielestä olen ihan ok? Miksi haluaisin tutustua rasisteihin?
sietää ihmisiä, jotka vittuilee vieraalle.
Mutta kulttuurit ovat erilaisia ja pohjoismaalaistyylinen liberaalius ei ole mikään maailmanvakio. Miehesi kulttuuri on suomalaista konservatiivisempi, perhekeskeisempi ja muukalaisvastaisempi. Totta kai sinun tulee ottaa huomioon, että hänen sukunsa vastustaa sinua ensin kovastikin - olisihan esimerkiksi somalialainen vaimoehdokas monen suomalaismiehen suvulle melkoinen pala sulateltavaksi. Näin se vain on.
Ajan kanssa voitat heidät puolellesi, tai sitten et. Mutta ehdottomasti yrität ainakin.
Itselläni on ulkomalainen mies, ja sanoisin että aika tyypillistä on tälläiset ennakkoluulot. Melkeinen jokainen joka menee naimisiin ulkomaalisen kanssa joutuu käymään läpi samat ongelmat. Monesti vanhempi sukupolvi Aasiassa on hyvinkin ennakkoluuloinen, ja he haluaisivat, että rakas tytär tai poika tai lapsenlapsi ottaisi puolisokseen ihmisen, joka on kotoisin samasta maasta ja tai ainakin samankaltaisesta kulttuurista. Monesti sukulaiset kuitenkin muuttavat mielensä, kun paremmin tutustuvat uuteen perheenjäseneen, sukulaiseensa. Aasialaista naista ap:n on turha alkaa esittää, ole vain oma itsesi.
Ja karavaani kulkee... Eli mitä väliä?