3-vuotias menehtyi leikkimökin sytyttyä palamaan
Aamulehti
3-vuotias lapsi menehtyi piharakennuksen palossa Ylikiimingin Vepsän kylässä.
Poliisin mukaan omakotitalon pihapiiriin rakennettu 1,5 m x 2 m hirsinen leikkimökki syttyi palamaan.
Palon aikana leikkimökissä oli 3-vuotias lapsi joka menehtyi.
Poliisi tutkin palon syttymissyytä.
Kommentit (74)
Meidän rivitaloyhtiössä tuon ikäinen saattaa olla vanhempien lasten seurassa ja oman vanhemmat "kuulolla". Jos asuu keskellä kaupunkia tai ison tien tai veden äärellä, tuon ikäsitä pitää vahtia kokoa ajan. .
Mistä se sinun mukaan syttyy ilman jonkun vanhemman huolimattomuutta?
Jos et ole, lapsi voi vaikka tippua sängyltä alas ja kuolla.
Alle kouluikäisenä ei ollut lapseni koskaan yksin ulkona. Joka ikinen päivä ulkoilimme ja puistoilimme yhdesssä. Ulkoilimme , olin kiinnostunut hänen asioistaan. Erittäin reipas ja älykkääksi kehuttu ekaluokkalainen nyt.
3-vuotias ei osaa yksin sytyttää tulitikkuja. Olisiko vanhempi lapsi kyllästynyt olemaan äidinkorvike pienemmilleen?
En kyllä tunne mitään myötätuntoa noita lahkolaisia kohtaan, jotka hoidattavat pienet lapsensa sisaruksillaan kun itse vain pykäävät koko ajan lisää!
ja ateistien lapsille ei käy mitään koskaan, ja heidän vanhemmat ei mokaa?
Lestalapsi ilman valvontaa ja tulitikut mukana. Se siinä on, sanokaa mun sanoneen.
ateistit ehkäisee riittävästi jottei omat voimavarat hupene,ja aikaa riittää kaikille lapsille.
tunnen ateisteja keillä on seitsemän ja siitä ylikin lapsia. ja aika tuhnun päästit muutenkin ilmaan. väitätkö tosiaan ettei ateistit uuvu? tai etteivät ole huolimattomia vanhempia??
väitän että uskontomme sallii ehkäisyn,ja sitä kautta kenties turvallisemman lapsuuden.Ehkäisyä ei mikään jumala estä ja olen kyllä itse uskovainen.
En ikinä, siis IKINÄ, päästänyt aikoinaan alle kouluikäisiä lapsia ulos keskenään niin, että 6v vahtii pienempiä.
Mutta minä olin varmaan hysteerinen mamma av.n mielestä. Mutta kyllä niitä pieniä pystyi vahtimaan kun sen päätöksen teki.
2v, 4v ja 6v ulkoilevat keskenään pihalla, kun minä teen esim ruokaa sisällä. Toki katselen ikkunasta tasaisin väliajoin, että kaikki on kunnossa. Olen tietysti hankkiutunut eroon kaikesta vaarallisesta pihalta...ei meillä mitään tulitikkuja esimerkiksi ole saatavilla.
Mutta ei noita lapsia vaan voi aina valvoa kiinni kyljessä, valitettavasti :(
VepsiläTänään 20:2116Enkeli haki pienen pojan pois.
Koko pienelle kylälle järkytys tuollainen tapahtuma. Älkäää vaan syyttäkö sitä/niitä lapsia, jotka siellä on ollut tulen kanssa mukana leikkimässä. Se on nyt pahinta, mitä voi tehdä. Osaanotot vanhemmille, sisaruksille, tädeille, sedille, enoille, mummuille, vaareille, serkuille, sokeriserkuille....
Vepsän kylä on kaukana Oulusta, joten tuskin kukaan kuvia lähetteee. "
aikuiset antaneet tulentekovälineet?
että lapsen kuoleminen sairauskohtaukseen yöllä- omassa sängyssäkin olisi vanhempien syytä ja laiminlyönnin lopputulos.
Todella surullinen tapaus, voimia perheelle ja toivottavasti äiti ei lue tätä palstaa.
Vierailija kirjoitti:
mikä oli äidillä niin kivaa, ettei voinut jättää kesken ja mennä lapsen kanssa ulos?
Entä isällä?
Vierailija kirjoitti:
Kolmevuotias ei yksin saa leikkimökin ovea niin tiukasti kiinni, etteikö saisi sitä myös auki. Varsinkaan nyt kun on niin kosteaa, että puuovi on väkisinkin ollut jollain lailla turvonnut. Toivottavasti tämä on ollut ihan silkka vahinko ja tapaturma.
Hirvittävän surullista. :(
Miksi ei saisi? Sisareni lukitsi itsensä leikkimökkiin ja paniikissa ei osannut avata lukkoa. Isä tuli apuun ja avasi oven.
Sisareni 2 v lapsi kuoli tapaturmaisesti kotipihalla, vaikka äiti seisoi metrin päässä koko ajan.
Joku kuspää taas löytänyt vanhan ketjun.
Vierailija kirjoitti:
ja ateistien lapsille ei käy mitään koskaan, ja heidän vanhemmat ei mokaa?
Lestalapsi ilman valvontaa ja tulitikut mukana. Se siinä on, sanokaa mun sanoneen.
ateistit ehkäisee riittävästi jottei omat voimavarat hupene,ja aikaa riittää kaikille lapsille.
tunnen ateisteja keillä on seitsemän ja siitä ylikin lapsia. ja aika tuhnun päästit muutenkin ilmaan. väitätkö tosiaan ettei ateistit uuvu? tai etteivät ole huolimattomia vanhempia??
väitän että uskontomme sallii ehkäisyn,ja sitä kautta kenties turvallisemman lapsuuden.Ehkäisyä ei mikään jumala estä ja olen kyllä itse uskovainen.
Mikään jumala ei ole luonut naista jatkuvasti seks.hyväksikäytettäväksi. Naiset ovat parisuhteissa seksiorjia
Että muka taintui savuun... Tuo on niin pieni tila ettei sinne välttämättä ole ehtinyt muodostua savua riittävästi.