Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotias menehtyi leikkimökin sytyttyä palamaan

Vierailija
17.03.2012 |

Aamulehti

3-vuotias lapsi menehtyi piharakennuksen palossa Ylikiimingin Vepsän kylässä.

Poliisin mukaan omakotitalon pihapiiriin rakennettu 1,5 m x 2 m hirsinen leikkimökki syttyi palamaan.

Palon aikana leikkimökissä oli 3-vuotias lapsi joka menehtyi.

Poliisi tutkin palon syttymissyytä.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai bensakanisteria. Ei se muuten syty niin voimakkaasti, että ulos eikä sisään pääse. Mistä lie lapset sitten löytäneet sytkärin tai tulitikut. ???

Vierailija
22/74 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 3 v voi olla ulkona yksin kun se tottelee ja on tylsää kykkiä siellä ulkona ja riittää kun äiti käy joskus ovella.

LAPSIA PITÄÄ VAHTIA, EI NIITÄ VOI VAAN TYRKÄTÄ YKSIKSEEN ULOS ILMAN AIKUISEN VALVONTAA, MITÄ VAAN VOI TAPAHTUA!!

ja vielä 3-vuotias. mikä oli äidillä niin kivaa, ettei voinut jättää kesken ja mennä lapsen kanssa ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia asioita tapahtuu vaikka ei muuta tekisi kuin vahtisi. Me emme voi vaikuttaa kaikkeen. Emme voi vaikka kuinka haluaisimme. Onnettomuuksia ja vahinkoja ja kaikkia kamaluuksia tapahtuu silti.

Voimia perheelle. RIP

Vierailija
24/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki on syttynyt ovelta päin, lapsi ei pääse ajoissa pois. Hirsimökki palaa todella nopeasti, joten vaikka pihan toisella puolella ollut aikuinen ei välttämättä ehdi apuun. Varsinkaan, mikäli palo tulee oven suunnalta. Ei kukaan oikeasti voi olla lapsen vieressä 24/7, jottei mitään vain pääsisi tapahtumaan. Joskus voi tapahtua kohtalokkaitakin tapaturmia sillä sekunnilla, jolloin vanhempi kääntää selkänsä. Ei siis syytellä, kun tilannetta emme tiedä.

Lämmityslaite tulee ensimmäisenä mieleen syttymissyynä.

Voimia vanhemmille! Kamala tilanne.

Lapsensa menettäneet vanhemmat eivät todellakaan kaipaa nyt yhtään syyttelyä, vaan enemmän tämän kaltaisia osaanottoja.

Otan osaa, en osaa enempää sanoa.

Vierailija
25/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todellakin vieressä, ei puhunut puhelimeen tms. ja SILTI tapahtui onnettomuus jossa lapsi kuoli.

Ja tämä nyt ei sitten tarkoitra etteikö minun mielestäni lapsia pitäisi vahtia, vaan että niitä onnettomuuksia voi tapahtua vaikka kuinka vahtisi ja olisi vieressä.

Vierailija
26/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastikkeeksi sitten minusta on kamalaa se asenne, mitä näkee läheisessä kaupungin vuokraslummissa. Ei niitä tarvitse vahtia kun ei sitä pysty vahtimallakaan suojelemaan.

Samojen perheiden lapsilla on koko ajan kipsiä jalassa ja kädessä ja kolhuja ja aivotärähdyksiä ja isompiakin onnettomuuksia sattunut. Talvella seurasin kun yhden tällaisen perheen lapset 3-8v laskivat autotiellä mäkeä. Autot sitten jarruttelivat hädissään kun yhtäkkiä mäen päältä näkivät, että keskellä tietä on rattikelkka ja siinä kaksi lasta. Ihme, ettei kukana kuollut. Mutta kun luen tätä palstaa niin alan ymmärtää sen ajatuksen, miksi kukaan ei vahdi niitä lapsia. Mitä se vaikuttaa kun niitä nyt kuolee, vaikka vahtisikin. Mitä tuota turhaan sitten sohvalta nousemaan.

Toivon vain, että se en ole minä, joka joku talvi ajaa niiden penskojen päälle siinä mäessä. Ettei tarvitsisi itse syyllisyyttä kantaa kun vanhemmat ei nähtävästi ainakaan sellaista kanna ja heitä ei saa kehoittaa vahtimaan lapsiaan, koska se on syyllistämistä.

Vierailija
27/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 3-vuotias voi olla valvomatta niin kauan että ehtii palaa kuoliaaksi leikkimökissä?

Toivottavasti huoltaja nautti vapaahetkestään.

Niitähän riittää Ylikiimingissä.

Vierailija
28/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, siis IKINÄ, päästänyt aikoinaan alle kouluikäisiä lapsia ulos keskenään niin, että 6v vahtii pienempiä. Mutta minä olin varmaan hysteerinen mamma av.n mielestä. Mutta kyllä niitä pieniä pystyi vahtimaan kun sen päätöksen teki.

2v, 4v ja 6v ulkoilevat keskenään pihalla, kun minä teen esim ruokaa sisällä. Toki katselen ikkunasta tasaisin väliajoin, että kaikki on kunnossa. Olen tietysti hankkiutunut eroon kaikesta vaarallisesta pihalta...ei meillä mitään tulitikkuja esimerkiksi ole saatavilla. Mutta ei noita lapsia vaan voi aina valvoa kiinni kyljessä, valitettavasti :(

jättää tuon ikäisiä keskenään ulos ilman aikuisen valvontaa. Ei 6-vuotiaalle voi sellaista vastuuta antaa, että huolehtii pienemmistään. Mitä jos jotain tapahtuisi? Mieti mitä 6-vuotiaasi joutuis loppuelämänsä kantamaan sisällään, kun kokisi olleensa vastuussa pienemmistään. Ja syyttäisitkö hiljaa mielessäsi itsekin vanhinta, vaikka sanoisit, ettei se hänen vikansa ollut?

2- ja 4-vuotiaat ovat vielä todella pieniä ja voivat keksiä mitä tahansa, vaikka kuinka olisit yrittänyt eliminoida pihalta vaaran paikkoja.

Vierailija
29/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisia tapauksia palstalla julmaan sävyyn? Mielestäni tämä korppikotkamaisuus on täysin sairasta! Tämä on surullinen tragedia ja ei siihen tarvita typeriä kommentoijia. Osanotto perheelle, vaikka toivottavasti eivät palstaa luekaan.

Vierailija
30/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin SYYLLINEN pitää löytyä!!!

On tää ihme hommaa, heti aletaan hokea, kenen syy.

Ja tietty lesta, kuka muu päästää lapsensa omalle pihalle keskenään?

Kenenkähän pentuja ne Hoplopeihin päineen jätetyt kersat on? Kaikki lestojen, tietty, vai??

Ärsyttää.

Koittakaapas nyt mammat ottaa taas järki käteen.

Vierailija
31/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli testattua yksi päivä kun sytytin takkaa, ja tikut olivat lattialla edessäni. Hetkessä oli sytyttänyt tulen! Onneksi tietysti ehdin sen heti puhaltaa.

Mutta on meidän 2-v myös ollut pihalla koululaissisaruksensa kanssa viisi minuuttia ennen kuin olen ehtinyt itse pihalle. Periaatteessa voisi sattua siinäkin ajassa mitä tahansa.

Voimia tälle perheelle!

Vierailija
32/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisia tapauksia palstalla julmaan sävyyn? Mielestäni tämä korppikotkamaisuus on täysin sairasta! Tämä on surullinen tragedia ja ei siihen tarvita typeriä kommentoijia. Osanotto perheelle, vaikka toivottavasti eivät palstaa luekaan.

kuin väittävät pysyvänsä terveenä tai hoikkana tai välttävänsä talousongelmat tai ihan minkä tahansa onnettomuuden.

He vakuuttelevat itselleen, että 'minulle ei voisi tuollaista sattua sillä osaan toimia oikein'.

Itsesuojelukeinona pyrkivät ajattelemaan olevansa täydellisen turvassa tuommoisilta onnettomuuksilta.

Pyrkivät sillä tavalla säilyttämään oman turvallisuudentunteensa.

Vierailija
33/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei terve!! ei osaa tän palstan kirjottajia palio järki päätä pakota!! tälläne tilanne voi sattua kenelle tahansa, ja kukaa teistä ei es tiiä miten tää on menny tasan tarkkaa.. miten sydämetön paskiaine voi tulla tänne heti syytteleen??? menkää oikeasti itteenne ja aatelkaa omalle kohalle! jos kuvittelette olevanne nii täydellisiä äitejä nii halleluja toivottavasti tuutte oppiin sen kantapään kautta!!! voimia perheelle

Vierailija
34/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö kukaan

Vierailija
35/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua tällänen kiinnostaa?

Oletko itse lesta?

Vierailija
36/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein lestaperheiden lapset ulkoilevat ilman minkäänlaista valvontaa. Tällöin sattuu vaarallisia tilanteita joihin kukaan aikuinen ei puutu. Kun on useampi lapsi niin ei jokaisen perään ehdi niin tarkkaan katsoa.

Kamala juttu joka tapauksessa.

Vierailija
37/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa, kyllä yksinään ulkoilevia lapsia näkee ihan perusperheissäkin!

Oli lapsia 1-2 niin näissä perheissä tapahtuu eniten lapsikuolemia.

Vierailija
38/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy tähän tapaukseen???

Entä jos lapsi on helluntalaisesta, jehovalaisesta, muslimi tms. uskoon kuuluvasta perheestä??

Olisiko eri asia?

Voi tätä tyhmyyden määrää!

Vierailija
39/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy tähän tapaukseen???

Entä jos lapsi on helluntalaisesta, jehovalaisesta, muslimi tms. uskoon kuuluvasta perheestä??

Olisiko eri asia?

luottavat siihen, että Jumala pitää.

Vierailija
40/74 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala palsta ja osa kirjoittajista on täysin läpimätiä äitejä, sellaisia jotka kuvittelevat itsestään aivan liikoja. Minä olen 3 vuotiaan äiti ja kyllä minä pidän lastani välillä hetken yksin ulkona. Katson ikkunasta ja teen samalla ruokaa tai ruokin vauvaa ja en ole ees uskovainen, ajatelkaa! Onneksi meillä on ollut suojelusenkelit mukana leikeissä eikä mitään ole sattunut. Sairasta saivartelua joiltakin. MInua ihan sydäntäsärki kun kuulin tästä uutisesta, ihan sama mitä uskontoa perhe on, mutta aivan kipeää teki kun ajattelee heidän suruaan. Te mädäntyneet äidit ja teidän sairaat mielet voi kun ne sais vaikka pulloharjalla runkata puhtaaksi!