Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voin kieltäytyä kohteliaasti kertomasta resptejäni?

Vierailija
17.03.2012 |

Minulta kysellään paljon, miten olen minkäkin leivonnaisen tehnyt?

En haluaisi paljastaa reseptejä, jotka olen itse muokannut "täydellisiksi" :)

Kuinka voisin kieltäytyä kohteliaasti ystävien ja tuttavien kyselyihin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

If I tell you, I have to kill you.

Tai sitten sanot etta haluat ystavien tulevan nauttimaan sinun luoksesi herkuista ja siksi pidat salassa.

Vierailija
22/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1470166/tama_sateine…

Mulla on jäänyt toi^ tosi hyvin mieleen, ensin hehkutetaan jotain herkkuja ja sitten ei voida kertoa reseptiä.. LAPSELLISTA, sinä ap ja tuo vanhan ketjun ap myös!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö te olette lapsellisia, jotka asellaista vaaditte. Kehitelkää itse omat herkkuleivonnaisenne.

Vierailija
24/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, ettei sulla ole mitään reseptejä.

Leivot fiiliksen mukaan, laittelet aineksia muutaman sinne ja heittelet pari tonne.

Väität aina vaan noin niin kyselyt loppuu.

Vierailija
25/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin usein kysyn reseptiä, kun on saanut jotain hyvää, mutta harvoin sitä tulee kuitenkaan käytettyä, kun on omiakin reseptejä paljon.

Ja jos et edelleenkään halua kertoa, niin sanot sitten, että nää on vähän tällaisia sovellettuja, että et itsekään mittaa kovin tarkasti.

Vierailija
26/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuitenkin kokkaa ja leipoo tavallaan,

kahden ihmisen kädenjälki on aina omanlaisensa.

Vierailija
27/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta oleellisesti, kyllä siinä sitten ihmettelevät miksei tule samanlaisia...

Kuinka voin kieltäytyä kohteliaasti kertomasta resptejäni? Minulta kysellään paljon, miten olen minkäkin leivonnaisen tehnyt?

En haluaisi paljastaa reseptejä, jotka olen itse muokannut "täydellisiksi" :)

Kuinka voisin kieltäytyä kohteliaasti ystävien ja tuttavien kyselyihin?

Vierailija
28/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni valmistui vasta kondiittoriksi ja on kehitellyt omia reseptejään. Ja ei todellakaan anna niitä jakoon. Jokainen osaa leipoa mutta keksippä ite ainekset ja niiden määrät ja miten leivonnaiset onnistuvat. Se on tietotaitoa jota ei kannata ilmaiseksi jakaa. Kehitelkööt jokainen itsekseen tai googlatkoon. Jos joku vaikka kehuu tekemääsi kinkkupiirakkaa, sano että se on ihan tavallinen kinkkupiirakka niillä ja niillä aineksilla. Älä kuitenkaan kerro mikä sen jippo oli. Ei sun tarvi.

Vierailija
29/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkisästi sormea heristäen että "kokki ei koskaan paljasta salaisuuksiaan!"

Ei siinä kai sen kummempaa. Ajattelevat mitä ajattelevat.

Vierailija
30/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että googletin ohjeen sillä ja sillä hakusanalla ja se tais olla toinen tai kolmas linkki :P

Vierailija
31/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vähän te leivotte, kun ette tätä perustotuutta tiedä:

Jokaisen tekijän "käsiala" on erilainen.

Joku on sen jo tässä ketjussa maininnut, mutta väännän vielä rautalankaa:

Täsmälleen samalla reseptillä ja samoilla aineilla eri leipurit saavat aikaan erilaisia tuloksia.

Tästä on joku japanilainen leipäkoneen kehittäjä tehnyt suorastaan elämäntyön, kun yritti ottaa selville, miten joku erinomainen leipuri onnistui.

Aiheesta oli eräässä yliopiston tenttikirjassa, jonka tekijät olen jo autuaasti unohtanut, mutta varsinainen löytö oli "hiljainen tieto", joka ei siirry kirjoitetun reseptin mukana.

Vierailija
32/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin en käsitä miksi joku haluaisi salata reseptinsä.

Vierailija
33/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on leipuri ja antaa mielellään reseptejä eteenpäin, mutta ei koskaan kerro olennaisia pikkujuttuja (mm. tietynlaisen juuren käyttäminen, luomulaatuinen mauste/uute jne.) eivätkä ns. maallikot huomaa eroa vaan ovat tyytyväisiä omiin luomuksiinsa ;).

Vierailija
34/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka, että pätkiskakun ohjetta vähän sovelsin ja googlella löytyy pätkiskakku.

Ei sinun tarvi sanoa, että oot itselles pistäny ylös miten sovelsit. Sanot vaan mikä sen alkuperäisen ohjeen nimi oli...

Vierailija
35/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka ovat asiallisesti ja ymmärtäväisesti vastanneet!

Vierailija
36/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytekakku, pulla, leivos, sämpylä, kinkkupiiras vai mikä? Makea, suolainen?

Vierailija
37/37 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa antavat reseptit myymiinsä herkkuihin. Olet siis ehkä vähän ajasta jäljessä tässä asiassa ;) no mutta joo, ymmärrän paremmin halusi varjella reseptejä, ja hyvä vastaus olisi mielestäni vain että: sori, liikesalaisuus.

että en tajunnut kertoa, että tarkoituksenani on laittaa kahvila pystyyn, jonka myyntivaltti on juuri nämä erinomaiset leivonnaiseni.

Tämä on siis syy, miksi en halua kaikenkansan tietoon omia töitäni ja kehittelyjäni.

Kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet asiallisesti ja antaneet hyviä vinkkejä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme