Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Juice Leskinen kuoli,mitä ajattelit?

Vierailija
17.03.2012 |

Menitkö puistoon itkemään,sytytit kynttilän vai otit valkkaria? Mulle Juice tuo mieleen iloisia muistoja lapsuudesta,hetkiä joita en voi vaihtaa pois.Käsittämätöntä mitä tuon miehen musiikki on saanut aikaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan kuunnelleeni jotain muistelo-radio-ohjelmaa, jossa soitettiin Juicea ja se oli koskettavaa. Juice oli sellainen sanoittaja, joka antoi niille hiljaisille suomalaisille mörrikkämiehille oman äänen sanoituksissaan.

Vierailija
2/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistan sen tilanteen. Olin eksän kyydissä hänen autossaan, kun tuo uutinen tuli radiosta. Eksä päivitteli, että hänen kaverinsa, suuri Juice-fani varmaan, murtuu. Itse taisin olla niin rakastunut ettei omassa päässäni paljoa liikkunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä haikeutta tunsin, mutta jättihän hän jälkeensä paljon hyvää.

Vierailija
4/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesin että oho!

mutta kyllähän sillä sitä viinaa virtas.

Vierailija
5/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauluntekijä joka kuoli. So what?

Vierailija
6/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Runosmäki.

Vierailija
7/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kuolemasta autoradiosta. Juicen musiiki liittyi moneen tilanteeseen elämässäni, paljon muistoja.

t. nainen 36v

Vierailija
8/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kuuntelinkin Juicea, mutta ei se mulle nyt mitenkään erityisen paljon merkinnyt. En tosiaan itkenyt enkä edes muista koko tilannetta, kun kuulin Juicen kuolemasta.

Vierailija
9/19 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kyllä se kestää koko elämän

Vierailija
10/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä meni sellainen sanoituksen nero, että tuskin ikinä tulee toista samanlaista.

Monissa sanoituksissa oli niin monimerkityksellinen, syvällinen tai vivahteikas merkitys että niistä löytää vieläkin uusia merkityksiä tai ajatuksia.

Kuten äsken luin toista Juicesta aloitettua ketjua huomasin ja muistin kertosäkeen josta ei saa aivan tarkasti selvää

... onko viro kirosana tana...

onkohan Juice lausunut tai kirjoittanut sen tana vai tänan joka on viroa (eestiä) ja tarkoittaa kiitos

Vierailija
11/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä meni sellainen sanoituksen nero, että tuskin ikinä tulee toista samanlaista.

Monissa sanoituksissa oli niin monimerkityksellinen, syvällinen tai vivahteikas merkitys että niistä löytää vieläkin uusia merkityksiä tai ajatuksia.

Kuten äsken luin toista Juicesta aloitettua ketjua huomasin ja muistin kertosäkeen josta ei saa aivan tarkasti selvää

... onko viro kirosana tana...

onkohan Juice lausunut tai kirjoittanut sen tana vai tänan joka on viroa (eestiä) ja tarkoittaa kiitos

Saattaa olla tarkoituksellista sanailua.

Nimittäin Juice harrasti paljon monitulkintaisia juttuja, kuten kaikki tietävät. Esimerkiksi Elämässä pitää olla runkkua -kappaleessa kuuluu kitaraosuudessa toisessa kanavassa Saksan kansallislaulu ja, mikäs se toinen on, kun en tunnista... Yhdessä kuunneltuna asiaan ei äkkiseltään kiinnitä huomiota.

Lahtikaupungin rullaluistelijat julkaistiin siihen aikaan, kun skottiruudulliset vaatteet olivat muodissa, siis Bay City Rollers ja niin poispäin. Lisäksi lahti voi tarkoittaa esim. sian teurastamista.

Minulle tuli Juicen kuoleman aikaan muistoja mieleen, sillä kävin hänen keikallaan ollessani kahdeksan tai yhdeksän ikäinen, 70-luvulla kuitenkin. Mikko Alatalo oli myös mukana. Ilmeisesti se oli joskus Juice ja Mikko -albumin aikoihin.

Ajattelin kuoleman aikaan, että siinä meni taas yksi suomalaisen rock-musiikin merkkimies. Montaa ei ole enää jäljellä.

Vierailija
12/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se kuollut? :D Tuskin olen ajatellut mitään kun ei minkäänlaista merkitystä mun elämääni.

Vierailija
13/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti "ai sekin sitten kuoli".

En muista että koskaan olisin surrut kenenkään muun kuin läheisen kuolemaa. Satunnaiseti olen voinut vähän järkyttyä tuntea itseni surulliseksi tuntemattomien kuolemien takia (esim. Estonia ja Eveliina Lappalainen) mutta eivät nekään mitään suuria tunteita ole herättäneet.

Vierailija
14/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei ole koskaan kerrottu julkisuuteen.

Big secret...

Vierailija
15/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto tuli baariin, jossa olin juuri silloin. Tietenkin siellä soitettiin tiedon kuulutuksen jälkeen - oli hitaat menossa - Viidestoista yö. Sinkku olin silloin ja painauduin tuntemattoman miehen kanssa hitaille, tanssimme ja lauloimme biisin, taisi muutama tippa valua. Se on jäänyt mieleen.

Vierailija
16/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin sitä julkisuutta mitä kuolema aiheutti. Juice oli surkea muusikko ja surkea laulaja, kaikki se tekemät kappaleet ovat musiikillisesti täyttä P:tä. Runoilijat pysyköön kirjoittamisessa.

Vierailija
17/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettiin monene otteeseen kalliisti veronmaksajioen rahoilla

Vierailija
18/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. En omien kokemusteni valossa arvosta alkoholisteja yhtään, olkoon sitten vaikka mitä muita lahjoja. Tyttärestään tuli myös addikti ja kuoli hänkin vielä nuorempana. Toivottavasti tyttärentyttärestä polvi paranee, kun ei ole näitä huonoja esimerkkejä miltä oppia itsensä tuhoaminen.

Vierailija
19/19 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä se nyt meni, kai tätä osasi odottaa, liian varhain kuoli kuitenkin paljon menetettiin hyvää musiikkia ja runoutta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan