Mikä pakkomielle päiväkodissa on käyttää kurahousuja??
Ärsyttää niin, kun lapsen hoitopaikassa jatkuvasti puetaan kurahousut kosteussuojatun haalarin päälle! Olen sanonut hoitajille vakka miten monta kertaa, että lapsen haalarin päälle EI tarvita kurahousuja, mutta ei vaan mene perille, ei.
Ja väkisin vaativat että kurahousut on tarhaan tuotava. Aion nyt viedä ne pois, jotta loppuu turha kurahousujen pukeminen.
Miten voi olla niin vaikeaa?
Kommentit (146)
Ei ollut mikään vaiva huuhtasta kurikset ja laittaa kuivumaan seuraavaksi päiväksi. lapset oli mukava viedä kotiin kuivissa haalareissa ja toiset kurikset oli tietty kotona iltaulkoilua varten.
Ihme asenne joillakin kurahousuja vastaan.
Ainakin meidän hoitopaikassa hoitajat ovat jo päälle viisikymppisiä. Kun he loittivat lastenhoitohommat niin kaikilla mukuloilla oli pakko oli kurikset koska haalarit ei silloin 70- ja 80-luvulla vettä pitäneet. Ovat vaan tottuneet tunkemaan mukulat kuriksiin eivätkä edes oikein usko että nykyhaalarit pitävät vettä. Olen tästä asiasta kerran oikein väitellyt yhden hoitajan kanssa.
aina vaan sitä, ettei itse joudu näkemään vähän vaivaa?
Ei ollut mikään vaiva huuhtasta kurikset ja laittaa kuivumaan seuraavaksi päiväksi. lapset oli mukava viedä kotiin kuivissa haalareissa ja toiset kurikset oli tietty kotona iltaulkoilua varten.
Mä olen ratkaisuut saman ongelman niin, etten ole vienyt kuriksia päiväkotiin. Hoitajaeukot olivat aluksi naama mutrussa, kun sanoin etten tuo kuravermeitä lapsille, koska niitä ei tarvita. Mikään laki maailmassahan ei vanhempia velvoita kuravaatteita hankkimaan.
No, kun en kuravaatteita päiväkotiin vienyt niin ei niitä tietysti lapselle pueta. Ja aina on lapsi ollut kuiva.
aina vaan sitä, ettei itse joudu näkemään vähän vaivaa?
Itsellä on joskus pihahommissa ihan samaa materiaalia olevat rukan vyötärökura/sadehousut, ja ei ne pukemisen jälkeen tunnu mitenkään erilaiselta kuin tavalliset housut.
Älkää laittako liikaa vaatetta alle!
Jos ei muuta mietittävää ole lauantaina-iltana kuin kurahousut, niin jo on säälitävää menoa.
Voi jumalauta mitä idiootteja. Luulisi nyt urpoimmankin tajuavan ettei kumivaate ole miellyttävä.
http://www.lpk.partio.fi/papa/keva/hanki/pukeutuminen.htm/
Itsellä on joskus pihahommissa ihan samaa materiaalia olevat rukan vyötärökura/sadehousut, ja ei ne pukemisen jälkeen tunnu mitenkään erilaiselta kuin tavalliset housut.
Voi jumalauta mitä idiootteja. Luulisi nyt urpoimmankin tajuavan ettei kumivaate ole miellyttävä.
Kyllä se on miellyttävä, koska lapsi saa "kumivaate" päällä lotrata ja lutrata täysin vapaasti eikä tarvitse varoa kalliin haalarin likaamista.
Siis sun miehesi on kumifetiss? Pääsiskös kimppakivaan,mäkin tykkään.
Mikä juttu tää on?
Mulla on siis rukan aikuisten sadehousut, joita käytän pihalla esim. pahimmilla loskasäillä. Ja sateella pyörällä ajaessa.
En ole kokenyt että housut olisivat erityisen epämiellyttävät, oikeastaan en kiinnitä niihin mitään huomiota pukemista ja riisumista lukuunottamatta.
ainakin meidän pk pihalla on jo ainakin iltapävästä sellainen jätti lammikko missä kaikki lapset istuu ja leikkii vai pitäiskö just teidän janicapetteriä pitää kädestä ettei vaan mene istumaan sinne muiden lasten joukkoon leikkimään??
kurikset päiväkodissa on parhautta. Säästää eniten mun aikaa ja hermoja. Mä jätän kurikset aina päiväkotiin, huuhtaisen ja kuivumaan. Kotiin saa iedä puhtaan lapsen, joka ei sotke haalarillaan vanhempien takkia, rattaita tai istuinta. Kotona ei tarvitse pestä haalaria.
Kurahousuja ei huuhdella eikä pestä päiväkodissa vaan ne kuuluu viedä kotiin pestäviksi.
T. lto
ainakin meidän pk pihalla on jo ainakin iltapävästä sellainen jätti lammikko missä kaikki lapset istuu ja leikkii vai pitäiskö just teidän janicapetteriä pitää kädestä ettei vaan mene istumaan sinne muiden lasten joukkoon leikkimään??
laadukkaat kosteussuojatut haalarit lapselle. EI pylly kastu vaikka lapsi istuukin lätäkössä.
Kannattaa hankkia kunnon koulutus niin voipi sitten päästä ammattiin, jossa tienaa sen verran, että on varaa pukea lapset muuhunkin kuin muovikassiin (=kurahousut).
kurikset päiväkodissa on parhautta. Säästää eniten mun aikaa ja hermoja. Mä jätän kurikset aina päiväkotiin, huuhtaisen ja kuivumaan. Kotiin saa iedä puhtaan lapsen, joka ei sotke haalarillaan vanhempien takkia, rattaita tai istuinta. Kotona ei tarvitse pestä haalaria.
Viis siitä että lapsi kärsii, hikoilee ja on tönkkönä kumihousuissa.
Päiväkodissa ei juuri koskaan laiteta kurahousuja lapselle vaikka niin toivoisin! Harmittaa kun kallis haalari likaantuu ja välillä lapsi on ollut ihan märkäkin. Mutta päivähoidon tädit vaan on sitä mieltä, ettei kosteussuojatun päälle tarvitse kuravaatteita. Argh!
Meidän yliopistossa koulutettujen hoitajaeukkojen tehtävänä on yrittää muistaa, että kenelle on välttämätöntä muistaa kurikset, kenelle ei missään tapauksessa, kenelle silloin jos sataa vähän enemmän, kenelle vain silloin, kun on myös kuraisen kuran mahdollisuus, kenelle silloin kun tullaan autolla hakemaan eikä kävellen jne.
Joskus oikeasti melkein itkettää kaikki se loputtomien vaatimusten määrä mitä vanhemmilla on päiväkodin henkilökunnalle, jotka ihan tosissaan ja vilpittömästi pyrkivät tekemään parhaansa lasten hyvän päivän mahdollistamiseksi.
nyt kun kurakelit alkoivat. Vaikka haalari pitää vettä, eti ole kiva että se on ihan kurassa. Lapsi ei koskaan valita, alle puetaan sopivan paksu haalari (eli tarvittaessa ohuempi toppahaalari).