Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen väärin, kun liikunta aiheuttaa päänsärkyä?

Vierailija
17.03.2012 |

Käyn kuntonyrkkeilyssä 1-2 kertaa viikossa, ja joka kerta saan päänsäryn heti tunnin jälkeen, ja se kestää päiväkausia. Se on selkeästi siis lihasperäistä päänsärkyä ja tätä on nyt jatkunut pari kuukautta. Onko mulla hartiat niin jumissa, että se johtuu siitä? (kumma kyllä minulla ei ole ollut mitään niska-hartiavaivaa ennen kuin aloitin kuntonyrkkeilyn). Luulen, että auttaisi jos kävisin tuolla useammin, mutta se ei ole mahdollista.

Oisko vinkkejä tai omia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim mulla jolla on krooninen päänsärky, liikunta usein auttaa. ja sauvakävelen. luulisi, että kuntonyrkkeily olisi mitä parhainta liikuntaa just hartia-alueelle. vaikea sanoa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin ennen potkunyrkkeilyä, ja jouduin tosissani tekemään töitä etten jännittäisi niska-hartiaseutua treenien aikana. Heti kun en tietoisesti rentouttanut lihaksia, olin "hartiat korvissa". Jumiinhan ne lihakset siitä menee.

Onko teillä harjoituksissa pystypainia tai sellaisia vatsalihasliikkeitä, joissa kannatellaan päätä ilmassa? Myös ne saivat minulla niskan niin karmeaan jumiin ja päänsäryn aikaiseksi, että jätin tekemättä.

Vierailija
4/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kakkoselle, joka laittoi ton linkin. Taitaa olla tuota ponnistuspäänsärkyä, kaikki täsmäisi tuohon!

Meillä on tunnista noin puolet lihaskuntoharjoituksia, ja puolet on sitten nyrkkeilyä. Voi olla että teen jotain väärin tai jännitän lihaksia ja sekin sitten edesauttaa tuota päänsärkyä.

Vierailija
5/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yhden kerran, jos särkyjä on paljon. Tekisin sen. Saisit varmuuden siitä, että särkytyyppi on varmasti vaaraton. Siksi vain kannustan, että itselläni on kokemus päänsärystä, joka provosoitui usein juuri rasituksessa ja taustalla olikin ihan vakava asia.

Kiva kun saatoin auttaa :) 2

Vierailija
6/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä. Mulla liittyy siihen ensimmäiseen kipuimpulssiin pahoinvoinnin tunnetta, mut ikinä en ole oksentanut, ja se menee kyllä nopeasti ohitse. En mä ole tätä ennen edes oikein yhdistänyt sitä tuohon jomotukseen joka siitä jää, olen ajatellut että se on vaan joku äkäinen kramppi joka tuntuu päässä. Nyt vasta aloin ihmettelemään, että miten mun pää on aina kipeä, vaikka kunto on todistettavasti ihan hyvä ja olen kuitenkin ohjaajan mukaan tehnyt liikkeet oikein.

ap.

Vierailija
7/7 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten istuisin venytyksessä tunnin tai pari otsa hiessä kivusta täristen. Pitäisi mennä ohi.

T: N43