Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itäkeskuksesta tuli sitten Itis...

Vierailija
17.03.2012 |

..ja tuntuu että osa järkevistä palveluista häipyi tämän myötä. Tuttuni piti liikettä Itiksessä, mutta uudistuksen myötä hänen oli pakko muuttaa muualle kun ei enää sopinutkaan kauppakeskuksen haluamaan muottiin. Katsoin että tuolta lähti myös mm. Punnitse & Säästä sekä se lastenhoitopaikka, Muksula. Nyt on useampi liike lopettamassa ja toisaalta tilalle on tullut jotain krääsäkauppoja?? Kenen etua tässä on ajateltu ja mitä Itiksestä yritetään tehdä? Se on varma, ettei mikään määrä imagonnostatusta tule auttamaan, jossei Tallinnanaukiota saada siistittyä kunnolla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on ylipäätänsä ankea paikka. Asuimme aikaisemmin kantakaupungissa, joten sinne ei tullut asiaa. Nyt ollaan asuttu Jollaksessa ja äitiyslomalla käyn usein Itiksessä vaunulenkillä. Menen sinne, koska se on lähin paikka käydä kahvilla ja lenkki kulkee kauniita merenrantoja pitkin. Mutta silti paikka on aika masentava.

Tallinnanaukiolla ihan pelottaa kulkea. Ja vauvanhoitohuone on karsea. Yleensä kamalan epäsiisti ja kovin ahdas. Epäsiisteyden lisäksi siellä on pariinkin kertaan pyörinyt outoa jengiä. Kerran molempiin vessoihin oli ahtautunut narkkareita ja huora. Yksi narkkari vielä alkoi vaappua minua ja vauvaa kohti. Tuli aika kiire ulos.

Kävisin ihan missä muualla tahansa kuin itiksessä, jos vaunulenkin päässä olisi jotain muuta. Keskustassa on vaikea liikkua vaunujen kanssa. Esim. Kamppi on kiva ja siellä on upea hoitohuone, mutta hisseillä kulkeminen on vaivalloista. Sama muissa tavarataloissa. No, ehkä pitäis vaan opetella hissit, niin pääsis masentavasta itiksestä pois.

Vierailija
2/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla, muuten ruotsinkielisiä syrjitään!

t. RKP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunulenkkiä ajatellen Itis olisi paras, muualla lähistöllä ei oikein ole mitään kivoja paikkoja. Kamppiin joutuvat suunnistamaan, sillä Itis on todella levoton paikka. Itse vein muuten 3-vuotiasta kirjaston vessaan siellä ja yllätin huoran asiakkaansa kanssa..! Enkä kuulemma ole ainoa, jolle näin on käynyt. Mieheni kertoi viime viikolla että kirjaston vessan lattialla oli ruiskuja ja verta eikä niille tehty mitään vaikka hän tekikin asiasta ilmoituksen.

Vierailija
4/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta sitten. Vuosi sitten kävin siellä. Vitsi miten on muuttunut koko paikka, eikä suinkaan parempaan päin.

Onko se Stoan kirjastokin tosissaan nykyään noin syvältä?

Silloin kun itse sitä käytin niin se oli ihan hyvä. Jotain densoja saattoi olla ulkona penkeillä pullojensa kanssa, mutta ei mitään muuta ikävää.

Vierailija
5/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska Helsinki teki päätöksen alkaa rakentamaan kirjastoistaan kaikenmaailman monitoimitiloja, nyt nuoret melskaavat siellä ja Itiksessä erityisesti mamuryhmät ovat äänessä. Usein ulkopuolella on kovaääninen, nuorten ulkkismiesten joukko riehumassa, ei ole nuorena naisena kauhean kiva mennä siitä ohi...:/

Vierailija
6/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska Helsinki teki päätöksen alkaa rakentamaan kirjastoistaan kaikenmaailman monitoimitiloja, nyt nuoret melskaavat siellä ja Itiksessä erityisesti mamuryhmät ovat äänessä. Usein ulkopuolella on kovaääninen, nuorten ulkkismiesten joukko riehumassa, ei ole nuorena naisena kauhean kiva mennä siitä ohi...:/

Onko siinä vielä se päiväkoti? Ei olis kyllä mukava lasta siellä hoidattaa.

Vierailija
7/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tohdi edes käydä itiksessä niin aika monessa paikassa maailmassa ei sitten ilmeisesti pysty asumaan ollenkaan. Tallinnanaukiolla joskus näkyy jotain epäsiistejä tyyppejä, mutta eivätpä nuo ole kenenkään kimppuun käyneet ainakaan minun nähteni. Kaupoissa voi shoppailla ihan normaaliin tapaan ja ostoskeskus on ihan yhtä siisti kuin moni muukin PK seudun ulkopuolella.

En tajua ketä kovaääninen puhe tai kovaääniset ulkomaalaiset yleensäkin haittaavat kunhan eivät tappele tai häiritse uhkailemalla paikalla olevia ihmisiä. Puhuminen ei ole kuitenkaan julkisilla paikoilla kiellettyä ja eikä ainakaan kenenkään mölötys minua yleensä jaksa niin paljoa häiritä että jättäisin jonnekin menemättä sen vuoksi. Mölöttäjiä on kyllä muutenkin siellä sun täällä.

Itiksen asiakasvessa oli kerran todella likainen siellä käydessäni, mutta aina muulloin on ollut puhdas kun olen sinne mennyt.

että hohhoijaa...

Vierailija
8/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että joku keksii päästään näitä häiriöitä kys. paikassa? Ihan itse olen törmännyt jo aiemmin mainittuihin narkkareihin (käyttivät subua, harkitsivat R-kioskin ryöstämistä mitä jutuista sain selvää), tappeleviin nuorisoporukoihin (kävelin n. kahden metrin päästä kun yksi nuori sai turpaansa ihan varoittamatta, siitä tulikin sitten joukkotappelu) jne. Se, että sinä et ole kiinnittänyt huomiota tai olet peräti välttynyt näiltä "kohtaamisilta", ei tarkoita etteikö niitä olisi!

Ja ei, en tosiaankaan asuisi itse missä tahansa. Tahdon elää rauhallista, turvattua elämää.

Vierailija
9/24 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä haluaisi sinne omaa lastani myöskään.

Vierailija
10/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus on normaalista kaukana, kauheampaa saa etsiä. Miten niin paljon häiriintynyttä ja epämääräistä porukkaa mahtuu yhdelle alueelle.

Ei tullut Itiksessä sattunut puukotuskaan yllätyksenä, kun kaikkeen siellä osaa varautua, niin paljon on sitä aluetta nähnyt. Narkkareita ja sekakäyttäjiä on pilvin pimein, niin on mannejakin. Kerran heilui romanimies metrossa puukon kanssa ja kaikki katselivat sivusta, eikä ketään tehnyt mitään.

Vierailija
11/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 06:29"]Itäkeskus on normaalista kaukana, kauheampaa saa etsiä. Miten niin paljon häiriintynyttä ja epämääräistä porukkaa mahtuu yhdelle alueelle.

Ei tullut Itiksessä sattunut puukotuskaan yllätyksenä, kun kaikkeen siellä osaa varautua, niin paljon on sitä aluetta nähnyt. Narkkareita ja sekakäyttäjiä on pilvin pimein, niin on mannejakin. Kerran heilui romanimies metrossa puukon kanssa ja kaikki katselivat sivusta, eikä ketään tehnyt mitään.
[/quote]

No mitä SINÄ teit tuossa tilanteessa? Eihän siinä voi soittaa hälytyskeskukseen, koska tyyppihän tulee silloin puukko ojossa sinua kohti. Eikä kukaan täysjärkinen hakua mennä väliin. Ainoa mitä voi tehdä, on hypätä pois seuraavalla asemalla ja soittaa sitten.

Vierailija
12/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö nimi muuttaa, kun oli liian vaikea mamuille?

Vierailija
13/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kah. Minä asun täällä lähellä ja Itis on minun kauppakeskuskseni. Olen asunut täällä vuodesta 1995. En ole koskaan nähnyt yhtään ruiskua tai yhtään puukon kanssa heilujaa. Ihmiset voivat olla ulkonäöllisesti epämääräisen näköisiä, mutta koskaan en ole nähnyt heidän aiheuttavan muille ihmisille häiriötä.

Olen töissä Kalliossa. SE on toista maata. On ruiskuja, on siviilipukuisia poliiseja, on linnakundeja, on örisijöitä, on sekakäyttäjiä....

Vierailija
14/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2012 klo 13:57"]

Pitää olla, muuten ruotsinkielisiä syrjitään!

t. RKP

[/quote]Östis

Vierailija
15/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tikkurilan ostoskeskuksesta tuli Dixi... -.- Pikkuisen hävettää sen puolesta, joka tuollaisen nimen keksi.

Vierailija
16/24 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis koittaa ilmeisesti pitää liiketarjonnan riittävän monipuolisena. Vastakkaista esimerkkiä voi vilkaista vaikka siitä parin kilometrin päästä kontulan ostarilta jossa joka vitun lopettanut ja lopettava erikoisliike tai erikoisempi ruokapaikka korvataan uudella kaljaräkälällä. Johan niitä aiemminkin oli vasta jotain 20. joten kyllähän siinä on vielä pari liiketilaa johon voisi avata lisää.

Vierailija
17/24 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kiinnostamaan, joten mielenkiinnosta kävin Itäkeskuksessa ja Kontulassa samalla reissulla.

Itäkeskus oli aivan kauhea, epämääräistä porukkaa oli varsinkin torin(Tallinnanaukio):n puolella paljon. Poliisi oli torilla passissa, vartijoita näki paljon, mutta paljon oli myös epämääräistä porukkaa. Jopa pelotti. Tuli tunne että on syytä pelätä jotakin, koska vartijoita ja pallokameroita näki valtavasti. varmasti kolmasosa oli ulkomaalaisia ja ympäristö tosi ahdistava.

Kontula oli myöskin ahdistava. Poliisiauto passissa heti metroaseman ulkopuolella, paljon maahanmuuttajia, tosi nuoria polttamassa tupakkaa, kova melu pisti korviini. Myös Kontulassa näki valtavasti epämääräistä porukkaa, baareja valtavasti, myös neljä vartijaa nojaili torin kivimuuriin. Kontulassa tuli myös tunne, että on jotakin pelättävää. Oli tarkoitus käydä kuvailemassa kontulan urbaaneja 9-10. kerroksisia kerrostaloja, mutta ostoskeskusta pidemmälle en uskaltanut.

Seuraavan kerran suuntaan vuosaareen.

Vierailija
18/24 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ko kauppakeskuksessa töissä ja säälin suomalaisia jotka sielläpäin asuvat.

Vierailija
19/24 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä voi muuttaa, mutta ympäristö ei. Itäkeskus ja ITIS on aivan kauheita lääviä, joissa pyörii kaikenlaista nistiä ja päihdeongelmaista, romania ja somalia. Eikä Kontula sen parempi ole, yhtä vastenmielinen paikka.

Vierailija
20/24 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen "puukotus Itäkeskus, Tallinnanaukio" aika monta tapausta on sattunut, jopa raiskauskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi