Mikä on maailman yliarvostetuin ruoka/leivonnainen?
Minä en ymmärrä pizzan enkä kuppikakkujen suosiota.
Kommentit (73)
ihmettelen croissanteja. Voitaikinaa eivätkä maistu millekään.
Toinen on sushi. En ymmärrä niiden suosiota. Tykkääkö niistä oikeasti joku vai onko kaikki vaan tykkäävinään kun se on muotisyötävää?
todella pahaa. Katkaravut eivät taas maistu miltään, simpukat ja osterit ovat nameja tuoreina, miksi niitä niin haukutaan?
maistuu ihan samalta kuin mikä hyvänsä hyvä kuohuviini, mutta maksaa paljon enemmän.
todella pahaa. Katkaravut eivät taas maistu miltään, simpukat ja osterit ovat nameja tuoreina, miksi niitä niin haukutaan?
kukaan syökään? Eivät maistu itsessään kuin limalle ja suolavedelle. En nauti minkään syömisestä elävänä.
Mainittiin:) Mäti on suurta herkkua ja sushista pidän todella paljon, sitä kun joku epäili. Macaron- leivoksia teen itse, samoin marsipaanikakkuja ja bebe- leivoksia ( parempia, kuin monen leipompon) Pidän myös niin etanoista, kuin uuniperunoistakin. Pizza ei ole suurinta herkkua, mutta ymmärrän, että moni tykkää. Ja mitä väliä, miksi muffinsseja kutsuu? Kuppikakut ovat tietääkseni pienempiä ja kuorrutettuja, se miltä ne maistuu riippuu toki leipurista.
Muutenkaan ei perinneruoat maistu, joululaatikot eikä kinkut.
Muutenkaan ei perinneruoat maistu, joululaatikot eikä kinkut.
Laatikot, rosolli, sillit, etenkin lipäkala, sekametelikeitto ja riisipuuro.
Onneksi joulu tulee ilman näitäkin.
Suomessa kun asuu on pakko ihmetellä mikä siinä puurossa on niiiiin ihmeellistä. Maistuu tylsältä ja näyttää myös. Ihan sama mihin on keitetty ja paljonko on suolaa. Ja jo lasten makuhermot sillä turrutetaan.
En ymmärrä niiden suurta suosiota. Makean ja rasvaisen piirakan päällä sokeria. Hyii.
En ymmärrä niiden suurta suosiota. Makean ja rasvaisen piirakan päällä sokeria. Hyii.
näitä on niin monta, joiden "hienoutta" en ymmärrä; osterit, simpukat, hanhenmaksa, ravut -niissä ei ole käytännössä juuri mitään syötävääkäään! Useimmat hienostelupiperrysleivokset; bebet, macaronit, mazarinit.
Kaikkein turhin on kuitenkin marsipaani, saksalaisilla joku ihme jouluherkku kun otetaan möhkäle marsipaania ja suklaata päälle?!? Pilataan hyvä suklaa...
Mutta ihan alkuun voisin sanoa, että mulle maistuu melkein mikä vaan, kunhan se on priimaa. Todella hyvin tehty pizza, tai tuore hummeri - ah ihanuutta. Mutta varsinkin merenelävät on usein suomessa jo liian vanhoja, tai niitä ei osata valmistaa oikein. Ja nuo usein mainitut kuppikakut, mun mielestäni ne on ammattilaisen valmistamina aivan uskomattoman ihanan makuisia. ja se sushi... en mäkään sitä heti löytänyt. Mutta nykyisin mä HIMOITSEN sitä enemmän kuin mitään muuta ruokaa.
Ne mitä en oikeasti ymmärrä on:
-mäti ( ja kyllä, syön ja maistan sitä usein, aina yhtä vastenmielistä
-macaron-leivokset ( en ehkä ole saanut tarpeeksi laadukkaita, vaikka konditoriasta olenkin ostanut)
-bebe-leivokset ( en tykkää mistään, missä on paljon mautonta creemitäytettä)
-simpukat ( ne on vaan tosi pahoja ja epämiellyttävän tuntuisia suussa)
-karjalan paisti... onko tylsempää ruokaa olemassakaan?
Muuta ei nyt tule mieleen... vaikka lieneehän noita vaikka kuinka.
Shampanja ja viinit, prinsessakakku! Karjalanpiirakoista en myöskään ikinä ole välittänyt, enkä munavoista, yöök. Makaronilaatikko, tylsää ja mautonta.
kaikenlainen raaka kala, tartarpihvi, sushi, pulla, viinerit, leivokset, kakut, piparit, keksit, karkit, suklaa yms. kaikki makea
... tulevat ensimmäisenä mieleen. Ei niitä varmaan niin paljoa meille erinäisissä ruokaloissa syötettäisi, elleivät olisi niin halpoja. Virkamies panee leipään puolet petäjää, pardon?
Karhun liha on isosyistä ja pahaa. Suutuntuma ei ole hyvä.
Tonnikalapihvit ovat usein kuivia, mutta raaka tonnikala on herkullista.
Lapsena tykkäsin, enää en saa alas.
kuorrutetuista muffinsseista.
Sellaisia tehtiin jo 80-luvulla koulun kotitaloustunneilla.