Tienaatko yli vai ali suomalaisnaisen keskipalkan 2600 €?
Miesten keskipalkka on 3600, tienaako miehesi yli vai ali?
Missä asutte?
Pännii asua stadissa 3000 euron bruttotuloilla yksinhuoltajana, kun en saa edes asuntolainaa!!! Ainoa tapa saada asuntolaina on etsiä joku varakas mies, jolla on omaisuutta. Tähänkö on nyt ryhdyttävä?
Kommentit (96)
Minulla brutto 1270e/kk ja miehelläni noin 1800.
tienaan 4200 ja emäntä alle 2000 (lastenhoitaja)
Päätyöstä saan 3300 euroa/kk (n. 38 h/vk) ja toisesta työstä n. 1300 euroa/kk. Ja noista tietty miinustetaan verot. Olen lääkäri.
Mies tienaa enemmän, mutta tekee paaaljon enemmän tunteja. Eli tuntiliksa on sama. Olen mielummin lasten kanssa vaikka ura kärsii.
mies tienaa 2850€kk brutto ja mä vaihtelevasti yli tai ali.
kyllä mekin lainaa saatiin yli 200000€ vaikka tulot oli silloin 2500 ja 800€/kk
Päätyöstä saan 3300 euroa/kk (n. 38 h/vk) ja toisesta työstä n. 1300 euroa/kk. Ja noista tietty miinustetaan verot. Olen lääkäri.
Missä sä työskentelet kun palkka on noin huono? Mä olen opettaja lukiossa ja kk-palkka on 4500e.
Olen ihan oikeasti ollut siinä luulossa, että lääkäreiden palkat on aina 5000e -> vaikka olisi terveyskeskuksessa eikä esim. päivystäisi.
Asumme Helsingissä, eikä täällä tosiaan kovin helppoa olisi alle keskiarvon palkoilla omistusasunnossa asuakaan.
Emme tunne oloamme ollenkaan rikkaaksi, emme pysty esim. matkustelemaan minne ikinä haluamme, sisustamaan kotia kalliisti tms, ja ostamme usein ruokaa niillä -30% lapuilla tai Lidlistä.
reippaasti alle :) 1900 on mun BRUTTO :DDD miehellä joku 2800 BRUTTO!!!! ei olla saamassa asuntoa tai ainakaan sellaista minne mahtuis 2 aikuista ja 1 lapsi, tulevaisuudessa ehkä 2 lasta...
no mies opiskelee nyt, jospa sitten joskus sais oman kodin :)
espoossa asutaan.. työtkin espoossa.
Jotain ton keskipalkan verran varmaan.
Mä tienaan noin kaksi tonnia enemmän kuin naiset keskimäärin.
Asumme Helsingissä. 3000 euron bruttopalkka on mun mielestä ihan ok.
Missä sä työskentelet kun palkka on noin huono? Mä olen opettaja lukiossa ja kk-palkka on 4500e.
Olen ihan oikeasti ollut siinä luulossa, että lääkäreiden palkat on aina 5000e -> vaikka olisi terveyskeskuksessa eikä esim. päivystäisi.
Olen töissä yliopistoklinikassa erikoistuvana lääkärinä. Ja tuossa 3300 euron liksassa on jo ikälisiä eli en ole mikään vastavalmistunut. Kaikki ihmiset luulevat meidän tienaavan "hirveästi", mutta lääkäreiden ansiot perustuvat yleensä erittäin suuriin tuntimääriin.
Siinä sitten perusäiti voi miettiä olisiko halukas päivystämään (huom seuraavan päivän palkka vähennetään liksasta mikäli olet kotona nukkumassa) niin, että viikkotunteja on töissä yli 70 h/vk.
Ja yleinen harhaluulo on, että terveyskeskuslääkäreitä ei arvostettaisi tai heillä olisi huono palkka. Heitä arvostetaan kovasti lääkäreiden keskuudessa ja työ on raskasta. Ja palkka reilusti parempi kuin sairaalassa.
Niin, että ei meillä ole aina "varaa kun se kerran on lääkäri".
Mies tienaa vähän reilummin yli miesten keskipalkan. Asutaan Espoossa velkaisessa omakotitalossa.
itseasiassa puolet tuosta keskipalkasta, samaten mies.
Silti meidän ei tarvitse rahattomia olla. Asutaan uudessa omakotitalossa hienostoalueella, pihassa 2 uudehkoa velatonta mersua. Lainaa talosta on 120.000€
Huvitti kun yksi tuttu kertoi miehensä kertoneen meidän olevan jotain ökyrikkaita kun niin hieno talo ollaan rakennettu.
Me asutaan pienessä kaupungissa, ei ryypätä tai ostella hienoja muotikuteita.
Eletään säästeliäästi ja järkevästi.
Monessa koulussa rajataan ylituntien tekemistä ja mennään minimiopetusvelvollisuudella. Oletan, että sinulla on useita ylitunteja. T. toinen ope
Saman palkan saisin missä päin Suomea tahansa (opettaja).
aativia sihteerin töitä, johdon sihteerinä johon kuuluu suurten kokousten pöytäkirjojen tekoa yms. tö vaatii amk tutkinnon, lisäksi olen suorittanut yo-merkonomintutkonnon sekä sihteerintutknnon ja palkka 1900 e, tuossa on jo lisiäkin. Viime paikassa, samat työtehtävät ja palkka 1730 e. muut tienaa n. 1400-1600 työpaikallani, suurin johtaja 5000, päälliköt 3600-4000.
Mies tienaa kanssa noin tonnin verran keskipalkan yli. Asutaan kehyskunnassa.
aativia sihteerin töitä, johdon sihteerinä johon kuuluu suurten kokousten pöytäkirjojen tekoa yms. tö vaatii amk tutkinnon, lisäksi olen suorittanut yo-merkonomintutkonnon sekä sihteerintutknnon ja palkka 1900 e, tuossa on jo lisiäkin. Viime paikassa, samat työtehtävät ja palkka 1730 e. muut tienaa n. 1400-1600 työpaikallani, suurin johtaja 5000, päälliköt 3600-4000.
siis bruttopalkkoja. teksti kirjoitettu ipadilla pikana, siksi virheitä, työssäni tarkistan muiden tekstejä...
Et nyt puolta miljoonaa, mutta saat lainaa. Muutat I-Helsinkiin tai hitakseen. Ei se sen kummempaa vaadi.
Parin sadan tonnin laina 25 vuodeksi merkitsee tonnin kuukausimenoerää. Muuhun elämiseen jäisi sinulla siten yli tonni, jos bruttopalkkasi on kolme tonnia. Lisäksi saanet elatusapua ja lapsilisät?
Mitenkään leveästi et elä, mutta ainakin maksat omaa asuntoa pois. Vuokra on perheasunnosta stadissa myös kova, helposti tonnin verran sekin, jopa kaupungin asunnossa.
PS: itse saan palkkaa 4300, mies hiukan vähemmän.
Me tienataan kummatkin 2600e/kk brutto ja saatiin kyllä asuntolainaa 235 000 euroa.
Kun olin vielä sinkku, niin sain asuntolainaa 138 000 euroa, asutaan pk-seudulla. En ymmärrä mikset sinäkin saisi.
ja minulla se on täällä lännessä. Mä kuolisin Itä-Helsingissä yksin ilman, että olisi ikinä mahdollisuutta lähteä mihinkään. Pankki lupasi taata 90 000 lainan. Sillä voi pyyhkiä perseensä.
Maksoin juuri äsken lapsen harrastusmaksut ja niihin meni 800 euroa, tonni kuussa ei siis riitä, ja haluan myös matksustaa silloin tällöin. Taidan siis pysyä vuokralla, koska vuokrani on pieni, käteen jää pari euroa kuussa myös muihin asioihin.
Et nyt puolta miljoonaa, mutta saat lainaa. Muutat I-Helsinkiin tai hitakseen. Ei se sen kummempaa vaadi. Parin sadan tonnin laina 25 vuodeksi merkitsee tonnin kuukausimenoerää. Muuhun elämiseen jäisi sinulla siten yli tonni, jos bruttopalkkasi on kolme tonnia. Lisäksi saanet elatusapua ja lapsilisät? Mitenkään leveästi et elä, mutta ainakin maksat omaa asuntoa pois. Vuokra on perheasunnosta stadissa myös kova, helposti tonnin verran sekin, jopa kaupungin asunnossa. PS: itse saan palkkaa 4300, mies hiukan vähemmän.
Ehkä kulman takana odottaa joku rahamies, joka pelastaa minut pulasta ja nain sen ja jos ero tulee, otan puolet.
ap
Olen töissä yliopistoklinikassa erikoistuvana lääkärinä. Ja tuossa 3300 euron liksassa on jo ikälisiä eli en ole mikään vastavalmistunut. Kaikki ihmiset luulevat meidän tienaavan "hirveästi", mutta lääkäreiden ansiot perustuvat yleensä erittäin suuriin tuntimääriin.
Siinä sitten perusäiti voi miettiä olisiko halukas päivystämään (huom seuraavan päivän palkka vähennetään liksasta mikäli olet kotona nukkumassa) niin, että viikkotunteja on töissä yli 70 h/vk.
Ja yleinen harhaluulo on, että terveyskeskuslääkäreitä ei arvostettaisi tai heillä olisi huono palkka. Heitä arvostetaan kovasti lääkäreiden keskuudessa ja työ on raskasta. Ja palkka reilusti parempi kuin sairaalassa.
Niin, että ei meillä ole aina "varaa kun se kerran on lääkäri".
Yli. Yli. Helsingissä.Vikaan en osaa vastata.