Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaatko yli vai ali suomalaisnaisen keskipalkan 2600 €?

Vierailija
17.03.2012 |

Miesten keskipalkka on 3600, tienaako miehesi yli vai ali?

Missä asutte?

Pännii asua stadissa 3000 euron bruttotuloilla yksinhuoltajana, kun en saa edes asuntolainaa!!! Ainoa tapa saada asuntolaina on etsiä joku varakas mies, jolla on omaisuutta. Tähänkö on nyt ryhdyttävä?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei paljoa

Vierailija
62/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muuttaa joka vuosi tuhansia perheitä pois tukiverkkojensa luota työn perässä satoja kilometrejä. Sinä et halua muuttaa edes saman kaupungin sisällä.

ja minulla se on täällä lännessä. Mä kuolisin Itä-Helsingissä yksin ilman, että olisi ikinä mahdollisuutta lähteä mihinkään. Pankki lupasi taata 90 000 lainan. Sillä voi pyyhkiä perseensä. Maksoin juuri äsken lapsen harrastusmaksut ja niihin meni 800 euroa, tonni kuussa ei siis riitä, ja haluan myös matksustaa silloin tällöin. Taidan siis pysyä vuokralla, koska vuokrani on pieni, käteen jää pari euroa kuussa myös muihin asioihin.

Et nyt puolta miljoonaa, mutta saat lainaa. Muutat I-Helsinkiin tai hitakseen. Ei se sen kummempaa vaadi. Parin sadan tonnin laina 25 vuodeksi merkitsee tonnin kuukausimenoerää. Muuhun elämiseen jäisi sinulla siten yli tonni, jos bruttopalkkasi on kolme tonnia. Lisäksi saanet elatusapua ja lapsilisät? Mitenkään leveästi et elä, mutta ainakin maksat omaa asuntoa pois. Vuokra on perheasunnosta stadissa myös kova, helposti tonnin verran sekin, jopa kaupungin asunnossa. PS: itse saan palkkaa 4300, mies hiukan vähemmän.

Ehkä kulman takana odottaa joku rahamies, joka pelastaa minut pulasta ja nain sen ja jos ero tulee, otan puolet. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muuttaa joka vuosi tuhansia perheitä pois tukiverkkojensa luota työn perässä satoja kilometrejä. Sinä et halua muuttaa edes saman kaupungin sisällä.

ja minulla se on täällä lännessä. Mä kuolisin Itä-Helsingissä yksin ilman, että olisi ikinä mahdollisuutta lähteä mihinkään. Pankki lupasi taata 90 000 lainan. Sillä voi pyyhkiä perseensä. Maksoin juuri äsken lapsen harrastusmaksut ja niihin meni 800 euroa, tonni kuussa ei siis riitä, ja haluan myös matksustaa silloin tällöin. Taidan siis pysyä vuokralla, koska vuokrani on pieni, käteen jää pari euroa kuussa myös muihin asioihin.

Et nyt puolta miljoonaa, mutta saat lainaa. Muutat I-Helsinkiin tai hitakseen. Ei se sen kummempaa vaadi. Parin sadan tonnin laina 25 vuodeksi merkitsee tonnin kuukausimenoerää. Muuhun elämiseen jäisi sinulla siten yli tonni, jos bruttopalkkasi on kolme tonnia. Lisäksi saanet elatusapua ja lapsilisät? Mitenkään leveästi et elä, mutta ainakin maksat omaa asuntoa pois. Vuokra on perheasunnosta stadissa myös kova, helposti tonnin verran sekin, jopa kaupungin asunnossa. PS: itse saan palkkaa 4300, mies hiukan vähemmän.

Ehkä kulman takana odottaa joku rahamies, joka pelastaa minut pulasta ja nain sen ja jos ero tulee, otan puolet. ap

Itä-Helsingin ja Länsi-Helsingin välillä joutuu julkisilla matkustamaan helposti tunnin verran suunta. Ja ilman autoa se on sama kuin omaiset asuisivat toisessa kaupungissa, ei sitä illaksi moni jaksa huristella vaikka päästämään äitiä jumppaan yms.

Vierailija
64/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyöstä saan 3300 euroa/kk (n. 38 h/vk) ja toisesta työstä n. 1300 euroa/kk. Ja noista tietty miinustetaan verot. Olen lääkäri.

Missä sä työskentelet kun palkka on noin huono? Mä olen opettaja lukiossa ja kk-palkka on 4500e.

Olen ihan oikeasti ollut siinä luulossa, että lääkäreiden palkat on aina 5000e -> vaikka olisi terveyskeskuksessa eikä esim. päivystäisi.

Olen töissä yliopistoklinikassa erikoistuvana lääkärinä. Ja tuossa 3300 euron liksassa on jo ikälisiä eli en ole mikään vastavalmistunut. Kaikki ihmiset luulevat meidän tienaavan "hirveästi", mutta lääkäreiden ansiot perustuvat yleensä erittäin suuriin tuntimääriin.

Siinä sitten perusäiti voi miettiä olisiko halukas päivystämään (huom seuraavan päivän palkka vähennetään liksasta mikäli olet kotona nukkumassa) niin, että viikkotunteja on töissä yli 70 h/vk.

Ja yleinen harhaluulo on, että terveyskeskuslääkäreitä ei arvostettaisi tai heillä olisi huono palkka. Heitä arvostetaan kovasti lääkäreiden keskuudessa ja työ on raskasta. Ja palkka reilusti parempi kuin sairaalassa.

Niin, että ei meillä ole aina "varaa kun se kerran on lääkäri".

mut eiköhän pompsahda palkka uusiin ulottuvuuksiin sit ku oot valmis erikoislääkäri? vai?

Vierailija
65/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla se on täällä lännessä. Mä kuolisin Itä-Helsingissä yksin ilman, että olisi ikinä mahdollisuutta lähteä mihinkään. Pankki lupasi taata 90 000 lainan. Sillä voi pyyhkiä perseensä.

Maksoin juuri äsken lapsen harrastusmaksut ja niihin meni 800 euroa, tonni kuussa ei siis riitä, ja haluan myös matksustaa silloin tällöin. Taidan siis pysyä vuokralla, koska vuokrani on pieni, käteen jää pari euroa kuussa myös muihin asioihin.

Ehkä kulman takana odottaa joku rahamies, joka pelastaa minut pulasta ja nain sen ja jos ero tulee, otan puolet.

ap

Mutta intän nyt vähän... toki sä sen valinnan teet ja ihan hyvä pointti sekin on, että elämiseen jäisi asuntolainan ohella liian vähän rahaa.

Mutta....

1) tukiverkkoja voi luoda uusia.

2) hitaksia on myös Länsi-Helsingissä

3) Tuskin sun lapsesi nyt joka kk 800 euroa hassaa harrastuksiinsa... harrastuksiakin voi muuten vaihtaa.

4) pankki ei takaa lainoja. Lainatakuun voi saada ostamalla, mutta noin perusperiaate on, että itse säästät osan asunnon hinnasta ja lainaat loput. Asunto käy lainan vakuudeksi yleensä 70 %:iin saakka kauppahinnastaan, eli jos asunnon hinta on 200 tonnia, tarvitset säästöjä 60 tonnia TAI takaajat.

Sinällään en minäkään varmaan ostaisi omaa, jos minulla olisi pienivuokrainen vuokrakämppä.

Vierailija
66/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös mieheni. Pääkaupunkisuedulla asutaan ja komppaan edellistä vastaajaa, eipä tässä mitenkään rikkaaksi itseään tunne, esim. ei voi matkustella miten tahtoisi. Asumme kyllä hyvässä kodissa, joten valintakysymyshän se on mihin tulot kuluvat.

Vierailija
67/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingin ja Länsi-Helsingin välillä joutuu julkisilla matkustamaan helposti tunnin verran suunta. Ja ilman autoa se on sama kuin omaiset asuisivat toisessa kaupungissa, ei sitä illaksi moni jaksa huristella vaikka päästämään äitiä jumppaan yms.

Metrolla hurauttaa nopeasti. Tai no, en minä tiedä, missä tarkalleen ap:n "tukiverkko" asuu, mutta sen asunnonkin voi kyllä ostaa sellaisesta paikasta, että sinne pääsee muulla kuin bussilla.

Vierailija
68/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyöstä saan 3300 euroa/kk (n. 38 h/vk) ja toisesta työstä n. 1300 euroa/kk. Ja noista tietty miinustetaan verot. Olen lääkäri.

Missä sä työskentelet kun palkka on noin huono? Mä olen opettaja lukiossa ja kk-palkka on 4500e.

Olen ihan oikeasti ollut siinä luulossa, että lääkäreiden palkat on aina 5000e -> vaikka olisi terveyskeskuksessa eikä esim. päivystäisi.

Olen töissä yliopistoklinikassa erikoistuvana lääkärinä. Ja tuossa 3300 euron liksassa on jo ikälisiä eli en ole mikään vastavalmistunut. Kaikki ihmiset luulevat meidän tienaavan "hirveästi", mutta lääkäreiden ansiot perustuvat yleensä erittäin suuriin tuntimääriin.

Siinä sitten perusäiti voi miettiä olisiko halukas päivystämään (huom seuraavan päivän palkka vähennetään liksasta mikäli olet kotona nukkumassa) niin, että viikkotunteja on töissä yli 70 h/vk.

Ja yleinen harhaluulo on, että terveyskeskuslääkäreitä ei arvostettaisi tai heillä olisi huono palkka. Heitä arvostetaan kovasti lääkäreiden keskuudessa ja työ on raskasta. Ja palkka reilusti parempi kuin sairaalassa.

Niin, että ei meillä ole aina "varaa kun se kerran on lääkäri".

mut eiköhän pompsahda palkka uusiin ulottuvuuksiin sit ku oot valmis erikoislääkäri? vai?

Sitten saan peruspalkkaa 4000 euroa/kk. Kyllähän se on selkeä palkannousu nykyiseen verrattuna, mutta ei mikään yli viiden tonnin liksa kuten joku luuli.

Ja minulta kysyttiin miksi palkkani on nyt niin huono ja sen asian selitin. Onneksi tulevaisuus on siis ruusuinen enkä minä valita.

Vierailija
69/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä. Monessa koulussa rajataan ylituntien tekemistä ja mennään minimiopetusvelvollisuudella. Oletan, että sinulla on useita ylitunteja. T. toinen ope

Saman palkan saisin missä päin Suomea tahansa (opettaja).

Mutta saman palkan saisin tällä samalla tuntimäärällä missä tahansa Suomessa. Mainitsin asian siksi, että tuossa keskustelun alkupuolella moni sanoi palkan suuruuden/pienuuden syyksi asuinpaikan.

Vierailija
70/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni tienaa myös.

Asutaan OK-talossa pienessä kaupungissa.

Vierailija
71/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla hurauttaa nopeasti. Tai no, en minä tiedä, missä tarkalleen ap:n "tukiverkko" asuu, mutta sen asunnonkin voi kyllä ostaa sellaisesta paikasta, että sinne pääsee muulla kuin bussilla.

Asun itse keskustassa ja vanhempani asuvat Itä-Helsingissä. Kyllä sinne julkisilla menee 45/min suunta, koska tarvitsee liitäntä bussia metron lisäksi. Eivät kaikki Itä-Helsingissä asu metron vieressä. Ja nyt en siis edes liiku Länsi-Helsinkiin asti.

Tietenkin autolla pääsee nopeammin, mutta ap:lla siihen on tuskin varaa, jos raha on tiukassa.

Vierailija
72/96 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en osaa tuota pitää minään.

Omassa kotikaupungissani voi etäisyys olla 200km ja ihan saman kaupungin sisällä eikä julkista liikennettä ole lainkaan.

Vierailija
73/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yli naisten keskipalkan, mies taitaa tienata vähän alle miesten keskipalkan. Tosin nyt mies tienaa huippuhuonosti mieheksi kun on kodinhoidontuella.

Vierailija
74/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Uudellamaalla

Vierailija
75/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin kyllä pk-seudulla (Espoo asunto - työ stadissa) 3400 euron brutolla. Lähiäitinä.

Vierailija
76/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä 2500. Asutaan pk-seudun kehyskunnissa eli ei ihan huippuhintaa olla mistään asunnosta maksettu :-)

Vierailija
77/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti alle. Bruttopalkka 1450e. Palkasta n. puolet menee vuokraan. Työskentelen matalapalkka-alalla, työvuosia takana vasta muutama. Asun etelä-suomessa.

Vierailija
78/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n 3500e/kk Brutto, kohta vähän aikaa 4000e/kk, mutta se on vain väliaikaista.

Asun kehyskunnassa ja olen media-alalla.

Mieheni on AMK-insinööri, tienaa tällä hetkellä 4600e/kk, mutta sai juuri lisää porukkaa alaisikseen, joten kohta palkka nousee n 5000eKk

Vierailija
79/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Uudellamaalla, palkka 3400 e/kk. Nyt äippälomalla, mutta palkka nousee tosta jonkun satkun, kun palaan takaisin.

Vierailija
80/96 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sunnuntaivuoroja. Bruttona.

Sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi