Kutomisohjeet idiootille
Hei voisiko joku suositella sivua josta oppisi ihan peruskutomista? Osaan ainoastaan tehä sukan varren en mitää muuta vaikka olen ohjeen mukaan yrittänyt tehdä kantapään useamman kerran nii joku mennyt mönkään aina.
Tekisi mieli oppia kaikesta sukista yms ihan neuleisiin.
Kommentit (9)
pitää kokeilla noita. Videot ja kuvat on varmaa hyödyllisimmät, tekstistä jotenki vaikea ymmärtää täydelliseseti
Hei voisiko joku suositella sivua josta oppisi ihan peruskutomista? Osaan ainoastaan tehä sukan varren en mitää muuta vaikka olen ohjeen mukaan yrittänyt tehdä kantapään useamman kerran nii joku mennyt mönkään aina. Tekisi mieli oppia kaikesta sukista yms ihan neuleisiin.
Itse olen tana talvena opetellut kantapaan neulomisen hampaat irvessa. Opinhan vihdoinkin ja nyt olen neulonut nelja paria sukkia.
Sieltä tein itse. Laita sinne hauksi vaikka sukan kantapää, siellä on tosi hyvä video: )
Tai jonnekin käsityökerhoihin. On kamalan vaikea oppia lehdestä tai telkkarista, on paljon helpompi oppia kun joku opettaa kädestä pitäen. Kysy onko Martoilla mitään ideoita.
Semmosta vaan, että kannattaa myös tutustua ihmisten neuleblogeihin.
Sieltä löytyy vaikka mitä ideoita neuleisiin, esim. erilaisia kantapäitä sukkiin (minä hurahdin ranskalaiseen kantapäähän) ja tapoja neuloa peukalo lapaseen (mm. intialainen peukalokiila). Googlettamalla löytyy!
YouTubesta voi kokeilla neulomista myös englanninkielisiltä videoilta: ovat yllättävän yksinkertaisia, kun seuraa ohjetta "livekuvana".
Enkunkielisiltä sivuilta (blogeista) olen itse löytänyt tosi hauskoja neuleita lapsille.
T. 3
kiitos kaikille, yritetään noista ja tullaan sitten takaisin tänne itkemään jos ei edelleenkään onnistu :) kuinka paljon lankaa muuten menee esim. kaulaliinaan tai neuleeseen?
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/index.html