Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hautausmaan kesätyöt ok, onko rankkaa?

Vierailija
02.02.2013 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaahan se on,mutta lopun perin palkitsevaa. Itse olen menossa jo kolmatta kertaa hautausmaalle töihin, vaikka joka kerran jälkeen olen päättänyt, että en hae enää ikinä hautausmaalle töihin. Lopulta olen kuitenkin aina päätynyt hakemaan hautausmaalle , koska töitä täällä tuppukylässä on tarjolla hyvin vähän. Harmillista on kuitenkin  se, ettei seurakunta anna töitä yhdelle henkilölle kuin maksimissaan kuukauden (syy voi olla tietenkin suuri hakijamäärä),joten loppukesä ollaankin sitten  tyhjän päällä.

Positiivista on kuitenkin se, että tulee ulkoiltua viikon aikana paljon eikä työpäivien jälkeen tarvitse lähteä lenkkeilemään, kun koko päivän on tehnyt fyysisesti suht raskasta työtä! Työ sopii myös vähemmän sosiaalisille ihmisille,koska työpäivän aikana ei paljoa tarvitse jutella työkaverien kanssa, kun jokainen tekee aina jotain omaa juttua syventyneenä kuuntelemaan musiikkia.

Vierailija
2/48 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna alkaa jee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan rankkoja jos on surkea kunto.

Vierailija
4/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pelkää liata käsiään mullassa niin onhan se ok! Mä tykkäsin paljon.

Vierailija
5/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvä porukka ja oli tosi kivaa ja arvokasta työkokemusta!

Vierailija
6/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijana oli hyvä. Täytyy kyllä sanoa, että hommassa olisi hyvä olla aika ulkoilmaihminen, ja kestää fyysistä rasitusta ja likaa. Mutta hyvällä muistelen tuota aikaa...

Vierailija
7/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti rankkaa eikä liksa ole (tai ollut joskus 10 vuotta sitten) kummoinen. Tulee kerrankin oltua kesällä ihan kunnolla ulkona, eli siltä kantilta jees. Laihduin myös ilman muita ponnisteluja kesäisin kun noissa olin. Vähän tylsää.

Vierailija
8/48 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa, korvanapeista kuuntelin musaa ja tein töitä. Tykkäsin ajella nurmikoita, haravoida sun muuta. Ja ulkoilukin oli mukavaa. Ei ne sadekelitkään kunnon varusteissa haittaa.

Vierailija
9/48 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Jos pääset kausityöntekijäksi eli 3kk-6kk pätkään niin mitä teet eniten? Entä mitä nuoret (2vk-2kk työpätkä) tekee eniten vai tekeekö kaikki kaikkea? Ymmärsin että lähinnä kaikenlaista siivoamista, haravointia ja nurmikonleikkuuta olisi työ. Onko käytäntö että esim. yhtenä päivänä leikkaat vaan nurmikkoa ja toisena kastelet kukkia vai vaihteleeko työtehtävät?

Entä pitääkö kertyneet lomapäivät pitää työsuhteen lopussa vai voiko niitä pitää jo kesällä? Vai maksetaanko rahana?

Vierailija
10/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan. Jos pääset kausityöntekijäksi eli 3kk-6kk pätkään niin mitä teet eniten? Entä mitä nuoret (2vk-2kk työpätkä) tekee eniten vai tekeekö kaikki kaikkea? Ymmärsin että lähinnä kaikenlaista siivoamista, haravointia ja nurmikonleikkuuta olisi työ. Onko käytäntö että esim. yhtenä päivänä leikkaat vaan nurmikkoa ja toisena kastelet kukkia vai vaihteleeko työtehtävät?

Entä pitääkö kertyneet lomapäivät pitää työsuhteen lopussa vai voiko niitä pitää jo kesällä? Vai maksetaanko rahana?

En nyt hautausmaatyöstä itse tiedä, mutta yleensähän kesätöissä on tapana maksaa kertyneet lomat ihan rahana.

Vierailija
11/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hautojen kaivaminen lapiolla on aika rankkaa hommaa.

Hautausmaan yövartijana saa myös olla tarkkana, ettei kukaan poistu alueelta luvatta.

Vierailija
12/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on oma alue mistä on vastuussa, eli työ vaihtelee nurtsin leikkuusta kukkien kasteluun ja kitkemiseen. Keväällä ja syksyllä painottuu siivous ja haravointi. Nuoremmat ja lyhytaikaiset tekee samoja hommia. Helppoa, useimmiten leppoisatahtista työtä. Usein kiva työporukka samassa elämänvaiheessa olevia ihmisiä (nuoria). Haastavinta aikaiset aamuheräämiset ( alkaa 7) ja motivaation löytyminen kylminä sadepäivinä. Aika kuluu välillä hitaasti ja nälkä on kokoajan ulkonaolon takia :) Itselleni jäi hyvät muistot, eli suosittelen! Kokemukseni 5 vuoden takaa pk-seudulta.

Vierailija
13/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Asiakkaat ei vttuile

Vierailija
14/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava työ. Lomat maksetaan rahana työsuhteen päättyessä, jos muuta ei sovita. Eli kysyt etukäteen työsopimusta tehdessäsi, jos on tarvetta joillekin vapaapäiville. Tiedän, festarit vetää puoleensa. Sain viime kesänä sovittua kolme päivää vapaaksi.

Vierailija
15/48 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainoa työntekijä pienellä hautausmalla, eli tein ihan kaikkea (paitsi en kaivanut tai täyttänyt hautoja). Työajat sai pitkälti määrittää itse. 

Vierailija
16/48 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mukava työ. Lomat maksetaan rahana työsuhteen päättyessä, jos muuta ei sovita. Eli kysyt etukäteen työsopimusta tehdessäsi, jos on tarvetta joillekin vapaapäiville. Tiedän, festarit vetää puoleensa. Sain viime kesänä sovittua kolme päivää vapaaksi.

Festarit ei vedä puoleensa mutta kyllä kesälle nyt yleensä ilmaantuu jotain menoja jolloin olisi hyvä jos lomapäiviä saisi käyttää. Muutenkaan en oikeastaan tee mitään niillä ekstrarahoilla vaan vapaa olsii parempi.

Itse aioin siis hakea tuota pitempää pätkää eli 3-6kk ajaksi. Ilmeisesti täällä noin 5kk olisi se työsopimus.

Vierailija
17/48 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on kuin heinäteko eli ruohonleikkuuta!

Mitä nyt joskus joutuu painimaan 🤼‍♀️ juopporemmien, narkkien, haudasta nousseiden zombien 🧟‍♂️ ja muiden menninkäisten 🧙🏼‍♂️ kanssa kesäyön hämyssä 👻 💀!

Vierailija
18/48 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koko kesä ruohonleikkuuta eli kesä-elokuu vai? Kerro lisää. Saitko pitää lomapäiviä ja kuinka pitkä oli sopimus?

Vierailija
19/48 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaisia asiakkaita. Sitä yrittää olla kohtelias ja edes tervehtiä, mutta eivät vaivaudu vastaamaan mitään.

Vierailija
20/48 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin haudankaivajaksi, en päässyt. Mutta onhan tämä harrastuksenakin aika kiva.