Lue keskustelun säännöt.
Olipa ammattitaitoinen päivystävä hoitsu eilen päivystyksessä!
16.03.2012 |
Olimme eri mieltä yhdestä lääkkeestä ja sen vaikutuksesta. Mun kokemus oli eri kuin hänen ohjeistus. Sanoin aika napakasti oman mielipiteen asiasta (en huutanut kuitenkaan). Hän kuunteli ja oli ihanan provosoimaton. Yleensä kun potilas yrittää saada omaa ääntä kuuluviin, niin se otetaan ammattiylpeilyn loukkaamisena. Mutta tämä hoitsu koko ajan rauhallinen ja kuunteleva. Kiitos tästä!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Yritän itse toimia samoin, vaikka olen huomannut, että kaikki eivät noin toimikaan!
Lääkkeilläkin voi olla yksilöllinen vaikutus, ei ne kaikkii samanlailla aina vaikuta.
Eettinen lähtökohta on, että asiakas puhuu aina totta. Vaikka hän olisi päätellytkin asiat erilailla, kuin ammattilainen, on hänen kokemuksensa silti aito ja se tulee hyväksyä. Hoidon on vieläpä aina (paitsi tahdostariippumattomassa hoidossa) oltava yhteistyössä asiakkaan kanssa tapahtuvaa.