Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kinaan miehen kanssa?

Olenkoväärässä
18.05.2023 |

Meillä on miehen kanssa kinaa seuraavasta asiasta:
Olimme kotimaanreissussa miehen kanssa, mutta otimme lainaan miehen äidin auton. Anoppi oli tankannut auton ennen matkaa, joten bensaa meidän ei tarvinnut tankata ollenkaan matkan aikana. Olin ajatellut, että maksamme anopille takaisin 50/50, koska olimme ja matkustimme koko ajan yhdessä (eli "käytimme" autoa ja bensaa täysin saman verran).
No, kun anoppi tuli eilen hakemaan autonsa takaisin, mies kysyi bensasta ja anoppi sanoi ettei bensaa tarvitse maksaa takaisin. Tämän jälkeen mies alkoi pohtimaan ääneen että no hän ei maksa mutta minä maksan. Ihmettelin asiaa ääneen, ja kysyin häneltä miksi minun pitäisi maksaa jos hän ei maksa. Sanoin myös että tottakai olen valmis ja olin varautunutkin maksamaan takaisin, mutta en ymmärrä miksi miehen ei tarvitsisi maksaa mutta minun täytyy.
Tähän mies alkoi selittämään että "no ku hän ja anoppi ovat sukulaisia, läheisimpiä" ja tässä vaiheessa aloin nähdä punaista, joten sanoin miehelle että jutellaan asiasta illalla kahdestaan. Mies silti jatkoi asiaa, ja alkoi jopa sanomaan että tehdäänkin niin, että minä maksan bensaosuuteni hänelle (miehelle) enkä anopilleni. Maksaminen hänelle toimisi niin, että minun bensaosuuteni vähennettäisiin niistä veloista, jotka mieheni on minulle tällä hetkellä velkaa. (Mies on siis minulle tällä hetkellä velkaa n. 1500€ erinäisistä asioista). Sanoin tällöin miehelleni uudestaan, että puhutaan kahdestaan illalla asiasta, koska en halunnut hermostua anopin edessä. Nyt olemme sitten tapelleet asiasta kunnolla eilisisestä lähtien.
En koe, että on oikein että vain minä maksaisin bensasta, koska käytimme mieheni kanssa autoa yhdessä, täysin saman verran. Enkä varsinkaan koe, että minä maksaisin MIEHELLENI enkä anopilleni. Tällöinhän 1) minä menettäisin rahaa koska maksan 50% bensasta 2) mies ei menetä rahaa koska ei maksa yhtään bensasta JA jopa "nettoaa" koska hänen velkansa minulle pienenee, kun minä maksaisin hänelle anopille kuuluvan rahan.
Olenko minä tässä nyt aivan väärässä? Tarvitsisin mielipiteitä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tankkiin saa menemään max 200e joten eipä tuolla ole mitään väliä kuka maksaa. Miksette tankanneet ennen auton palautusta?

Vierailija
2/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole väärässä, mutta niitä 1500€ et tule enää näkemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on idiootti.

Vierailija
4/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tankkiin saa menemään max 200e joten eipä tuolla ole mitään väliä kuka maksaa. Miksette tankanneet ennen auton palautusta?

Anoppi tuli yllättäen hakemaan autonsa jo eilen, oli alun perin tarkoituksena palauttaa auto vasta lauantaina.

ap

Vierailija
5/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen idiootin kanssa?

Vierailija
6/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin kaikessa hiljaisuudessa anopille oman osuuteni. Jos ei ottaisi vastaan rahoja niin ok ja sanoisin tästä miehelle, että tarjosin kyllä omaa osuuttani, mutta ei ottanut vastaan. Sitten vaatisin mieheltä välittömästi sen 1500euroa.

Vierailija
7/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naimisissa ja teillä on keskinäisiä velkoja, jotka pitäisi maksaa? Onko tämä normaali tilanne?

Vierailija
8/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen Speden olet rinnallesi löytänyt ::::::D

Heivaa mies mutta laita jatkossakin joulukortti ihanalle anopille!

Vierailija
9/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan seuraavaa. Pyydä mieheltä 1500 euroa ja otat eron miehestä. Ei voi noin yksinkertaisesta asiasta saada riitaa aikaiseksi. Ette sovi yhteen koska mies haluaa riidellä rahasta.

Vierailija
10/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä kysymys.. :( Meillä tuntuu olevan hyvin erilaiset näkemykset tietyistä asioista, yksi ollen juuri nämä raha-asiat ja talous. Silloin kun tällaisia ongelmia ei ole niin kaikki on hyvin, mutta kun näitä asioita silloin tällöin tapahtuu niin kyllä se pistää miettimään että jaksaako tällaista pahaa oloa samoista asioista koko loppuelämän

ap

Vierailija
11/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mieheltä se 1500euroa ja sano, että tarvitset sen heti, että saat maksettua velat pois.

Vierailija
12/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkoväärässä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä kysymys.. :( Meillä tuntuu olevan hyvin erilaiset näkemykset tietyistä asioista, yksi ollen juuri nämä raha-asiat ja talous. Silloin kun tällaisia ongelmia ei ole niin kaikki on hyvin, mutta kun näitä asioita silloin tällöin tapahtuu niin kyllä se pistää miettimään että jaksaako tällaista pahaa oloa samoista asioista koko loppuelämän

ap

Kovasti kiinnostaisi tietää mitkä asiat tuollaisessa suhteessa on hyvin?

Vierailija
13/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin kaikessa hiljaisuudessa anopille oman osuuteni. Jos ei ottaisi vastaan rahoja niin ok ja sanoisin tästä miehelle, että tarjosin kyllä omaa osuuttani, mutta ei ottanut vastaan. Sitten vaatisin mieheltä välittömästi sen 1500euroa.

Näin ajattelinkin tehdä. Tässä silti ärsyttää se, kun sanoin miehelle että jos jollekin maksan niin se on anoppi etkä sinä niin mies alkoi sanomaan että "No mutta se on sama kun maksaisit suoraan minulle, kun anoppi sitten antaa sen rahan hänelle kuitenkin". En tiedä kävisikö tässä näin, mutta mies saa vanhemmiltaan rahallista tukea silloin tällöin niin onhan se mahdollista. Paras vaihtoehto kuitenkin varmasti maksaa vaan suoraan anopille, teki tämä sitten rahalla mitä tekeekään.

ap

Vierailija
14/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkisin punaista minäkin. Alkaisin kerätä omaisuuttani, ei tuolta luuserilta ikinä saa rahojaan takaisin. Enempi vaan kuppaa sinua jos jäät.

Vierailija
15/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on sanonut ettei bensaa tarvi maksaa niin sinun ei tarvi. Mikä loinen se miehesi on, kun on velkaa on sinulle ja hyväksikäyttää sinua?

Vierailija
16/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä miehesi on sinulle 1500€ "velkaa"? Metatöistä?

Vierailija
17/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen miehen olet itsellesi valinnut, syyllinen tähän löytyy kun kurkistat peiliin

Vierailija
18/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä helmiä oikein löydätte? :D

Vierailija
19/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mieheltä se 1500euroa ja sano, että tarvitset sen heti, että saat maksettua velat pois.

Pyytäisinkin, mutta ei miehellä ole rahaa tilillä tällä hetkellä kuin n. 300€. Ja vastaan samalla, kun joku ylempänä kysyi, niin keskinäisiä velkoja on kertynyt kun miehen huonon rahatilanteen (ja huolimattoman rahankäytön minkä takia tili melko tyhjä) takia olen maksanut joistakin yhteisistä kuluista 100% ja miehen on tarkoitus maksaa vähitellen takaisin..

Vierailija
20/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei mies velkaisena maksa äidilleen äidin sanoessa, ettei tarvitse maksaa, on ok.

Itse olisin maksanut äidille osuuteni bensoista. Vasta jos äiti olisi sanonut, ettei sinunkaasn tarvtse maksaa, olisi tilanne ollut ok. Jos aiheuttaa touielle kuluja, niin ne pitää tarjoutua maksamaan. Jos mies käyttäytyy lapsern tavoin ,niin muiden ei tule käyttäytyä samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi