Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka toivot lapsestasi tyttöä tai poikaa, MIKSI toivot, mihin toive perustuu?

Vierailija
16.03.2012 |

Miksi tyttö olisi poikaa mieluisampi vaihtoehto sinulle tai päin vastoin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen aina kokenut tyttojen leikit jotenkin rasittaviksi. en ole 'tyttomainen nainen' ja toiveeni perustui ihan siihen etta pelaan mielummin jalkapalloa kuin leikin barbeilla. sain pojan. oisinhan mina niilla barbeillakin oppinut leikkimaan tietenkin.

Vierailija
2/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat taas useimmiten menevät menojaan, eikä lapsuusperheeseen juuri pidetä yhteyttä.

Mulla onkin onnekseni kaksi tyttöä (jotka muuten eivät leiki barbeilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen siis n 5vuotiaasta asti haaveillut tyttövauvasta.

Vierailija
4/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on läheiset välit äitini kanssa ja teemme paljon kaikenlaista yhdessä. Minusta olisi kurjaa jos en voisi muodostaa samanlaista suhdetta omaan lapseeni. Todennäköisemmin se tytär lähtee äidin kanssa ostosmatkalle Ikeaan ja Tallinnan-ristelylle kuin poika. Yleensä myös tyttären lapset on läheisempiä (käytännös syistä, ei asenteen takia) ja pojan lapset voi kadota helpommin elämästä kokonaan.

Kun minulla oli tyttö ja poika, kolmannen sukupuolella ei ollut enää väliä, mutta jos olisi pakko ollut jotain sanoa niin tyttöä olisin toivonut. Se taas siitä syystä että tyttäreni on rauhallinen ja poika aikamoinen riiviö, joten ajattelin pääseväni vähemmällä murehtimisella tytön kanssa. No toinen ihana poika tuli ja välillä vähän hirvittää mihin noiden poikasten kanssa joudun kun ovat niin vauhdikkaita. Tosin, olisihan se tyttökin voinut villi olla...kuten minä lapsena!

Vierailija
5/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halusin tyttären siksi

Vierailija
6/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on läheiset välit äitini kanssa ja teemme paljon kaikenlaista yhdessä. Minusta olisi kurjaa jos en voisi muodostaa samanlaista suhdetta omaan lapseeni. Todennäköisemmin se tytär lähtee äidin kanssa ostosmatkalle Ikeaan ja Tallinnan-ristelylle kuin poika. Yleensä myös tyttären lapset on läheisempiä (käytännös syistä, ei asenteen takia) ja pojan lapset voi kadota helpommin elämästä kokonaan.

Olemme todella läheisiä äitini kanssa ja suvussamme on yleisesti hyvin läheiset äiti-tytär suhteet. Halusin päästä kokemaan saman itse.

Vierailija
7/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin halunnut tehdä hänelle vaatteita. Sain pojan ja hän on hyvin rakas, mutta röyhelöt on kyllä ollut jätettävä vähemmälle...

Vierailija
8/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon poikaa, koska esikoinen on tyttö. Olisi mukavaa, jos saisi olla sekä tytön että pojan äiti (ja isän isä). :)

Vierailija
9/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä kai siksi, että pojat olivat niin vieraita ajatusmaailmaltaan. Ne aina riehuvat tai purkavat kaikki atomeiksi...(joo on stereotypioita)

Ei toiveelle mitään oikeaa järkiperäistä perustetta ole. Eikä mun mielestä kannata hakeakaan mitään syitä tai perusteita. Nää on ihan "henkimaailman juttuja"

Vierailija
10/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat taas eivät niin välitä sukulaissuhteista.

Oma veljenikin on sellainen että on yhteydesstä lähinnä vaan jos kaipaa jotain apua, muuten ei kuulumiset kiinnosta. Vähän samaa vikaa on miehellänikin suhteessa sukuunsa.

Vierailija
11/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minusta poikalapset on kivempia ja söpömpiä. Poikien ajatusmaailma tuntuu jotenkin minulle tutummalta. Minulla on myös ollut vaikeat välit äitiini ja pelkäsin että sama toistuisi tyttären kanssa, siksi poikaan oli helpompi suhtautua ilman tätä painolastia.

Vierailija
12/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset muodostavat sen suvun ytimen. He ovat kaiken huolenpidon, jatkuvuuden ja turvan ja ilon todellinen lähde. Pojat ja miehet voivat olla huolenpidon kohteita lapsuutensa, mut sen jälkeen he eivät enää pidä juurikaan yhteyttä sukulaisiinsa ja äitiinsäkin silloin kun tarvitsevat jotain. Miehet ovat lähinnä sellaisia satelliitteja, jotka kiertävät tätä todellista, naisten pyörittämään arkea, mutta eivät ole osa sitä. Poikien ja miesten maailma on aina jäänyt minulle vieraaksi, vaikka minullakin on veljiä ja vanhempani ovat olleet vuosikymmeniä naimisissa. Minusta on ihan luonnollista, että toivoin tyttöä.

Vierailija
13/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusimme vaan tytön, oman prinsessamme. Kuvittelimme tytyön olevan helpompi.

No esikoinen oli poika, mutta saimme vielä kaksi tyttöä. Tytöt ovat olleet helpompia, mutta poikakin tosi rakas.

Vierailija
14/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavallaan toivon enemmän poikaa kuin tyttöä, sillä teinitytön kasvattaminen tässä maailmassa ahdistaa. Poikia tuskin ahdistellaan seksuaalisesti, pojat eivät laita itsestään nettiin paljastavia kuvia jne.

Vierailija
15/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavallaan toivon enemmän poikaa kuin tyttöä, sillä teinitytön kasvattaminen tässä maailmassa ahdistaa. Poikia tuskin ahdistellaan seksuaalisesti, pojat eivät laita itsestään nettiin paljastavia kuvia jne.

koska meidän suvussa on enemmistö tyttöjä. Olen itse kasvanut tyttöperheessä, ja isä on jäänyt etäiseksi. En ole ikinä ollut läheinen kenenkään pojan kanssa lukuunottamatta poikaystäviä.

Vierailija
16/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pelkäisin tytön kokevan itsensä yksinäiseksi poikien kanssa. Itselläni on kaksi veljeä ja aika usein koin itseni yksinäiseksi/ulkopuoliseksi sillä vanhempani ja veljeni olivat kaikki kovin kiinni jääkiekon maailmassa (harrastivat, valmensivat ym).

Olen kyllä hyvissä väleissä kaikkien kanssa ja läheinen vanhempieni kanssa, mutta jotenkin se lapsuus ja nuoruus meni niin kovasti veljien ehdoilla..

Vierailija
17/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaa, mutta en tiedä miksi. Sain tytön ja poikahaaveet hävisivät samantien. Toisesta lapsestani toivoin tyttöä, mutta poika sieltä sitten tuli enkä ole häneen niin läheisiä välejä saanut mitä tyttööni.

Vierailija
18/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on 50:50 mahkut olla terve tai sairastaa erästä verenvuototautia. Raskausaikana tutkittua asiaa pintapuolisesti, toivoin poikaa, koska hänellä ei olisi tuosta taudista niin suurta "vaivaa" kuin tytöllä olisi. Ei varmaankaan olisi kiva vuotaa lähes kuiviin joka kuukausi.

Nykyään olen valistuneempi, ja tiedän että nykyisillä lääkityksillä (silloinen tieto mitä sain oli aika vanhentunutta) tautia voidaan hoitaa hyvin, ja jos toisen lapsen saan olisi toiveena tietysti tyttö (jotta olisi sekä tyttö että poika). Mutta enää sillä sukupuolella ei olisi niin suurta väliä.

Vierailija
19/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on 50:50 mahkut olla terve tai sairastaa erästä verenvuototautia. Raskausaikana tutkittua asiaa pintapuolisesti, toivoin poikaa, koska hänellä ei olisi tuosta taudista niin suurta "vaivaa" kuin tytöllä olisi. Ei varmaankaan olisi kiva vuotaa lähes kuiviin joka kuukausi.

Nykyään olen valistuneempi, ja tiedän että nykyisillä lääkityksillä (silloinen tieto mitä sain oli aika vanhentunutta) tautia voidaan hoitaa hyvin, ja jos toisen lapsen saan olisi toiveena tietysti tyttö (jotta olisi sekä tyttö että poika). Mutta enää sillä sukupuolella ei olisi niin suurta väliä.

menkat liittyy kiinteästi verenvuototautiin? Ei se menkkaveri mitään suonesta tulevaa verta ole, haloo.

Vierailija
20/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että saisin molempia, mutta ensisijaisesti pojan. Koska meitä siskoksia on jo neljä, lähipiiriin syntyy vaan tyttöjä.. Ja tykkään pienistä herrasmiehistä. Tottakai tyttökin käy, en minä nyt pettyisi. Mutta luulen, että tunteeni olisi samat kun erään ketjun aloittaneen tässä aiemmin; taas tyttö tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme