Inssiseuraa vko 47-48?
[color=magenta] Heipat sinne!
Huhuilen tässä kohtalotovereita, jotka olisivat menossa [b] inssiin viikoilla 47-48? [/b] Itse olen menossa viikon 48 alussa, 3. inssi edessä. Olisi mukava jos saisin seuraa! Tuolla marraskuun inssiläiset-ketjussa suurin osa taitaa olla jo inssissä käyneitä, joten siksi pistän tätä uutta ketjua vireille. Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat, päästään vaihtamaan kuulumisia yhdessä! ;D
Omaa napaa: täti loikkasi kehiin tiistaina, silloin oli jo pp 19. Olin tehnyt edellisenä perjantaina negan Acon 25:lla, joten yllätys ei ollut kovin kummoinen. Maanantaina olikin alkanut jo tuhruilu mutta ekaksi kiertopäiväksi laskin vasta tiistain kun varsinainen vuoto oli alkanut yöllä. Mulla oli ekaa kertaa luget käytössä, joten ne olivat varmaankin syynä kierron pitenemiseen muutamalla päivällä. Menkat eivät näköjään kestäneetkään kuin vuorokauden mutta tuhruilua luulisi olevan vielä pari päivää. Varmuuden vuoksi tein Acon 10:n tänä aamuna - negaa of course.
Tänään sain sitten lääkärini kiinni ja sovimme seuraavasta: koska hän on ensi viikon poissa, niin normaali kp 11 ultraus ei onnistu. Teen ovulaatiotesteja kuitenkin kp 11 alkaen ja kp 14 on inssiaika varattuna ja se tehdään jos testit näyttävät plussaa viikonloppuna. Muussa tapauksessa kp 14 on vain ultraus. Ja kaippa sillä Pregnylillä sitten irrotetaan varmuuden vuoksi, ainakin itse toivon sitä sekä lugeja loppukiertoon. Voi vitsit kun mä toivon että tässä kierrossa inssi sattuisi ovispäivään, aikaisemmin on ollut ehkä turhankin ajoissa mutta mene ja tiedä.
Jätän tästä kierrosta clomit kokonaan pois, sillä niillä on tapana aikaistaa mun ovulaatiota ja kun yleensä ovuloin ilmankin niitä, niin tällä tavoin ovulaation ei pitäisi sattua viikonlopulle. Tämä clomien poisjättö oli mun oma idea mutta lääkärin mielestä munasarjoissa sitä pitäisi kahden clomikierron jälkeen olla hieman " varastossa" ja voi vaikuttaa tässäkin kierrossa vielä. Onneksi nyt pitäisi olla vuorossa oikea munasarja, joka on toiminut luotettavammin. Toivotaan ettei se petä nytkään! Mut kiva, että saa pitää noista clomeista vähän taukoa, ne tekee mut niin levottomaksi öisin ja välillä ärtyneeksikin. Ja nyt pääsee näkemään, olisiko kohdunkerros paksumpi kuin clomikieirroissa, jolloin 8-9 mm. Joten pientä riskin ottoa mutta kaikki keinot sallittakoon!
Joten aikas jännät paikat on edessä: tuleeko ovistestiin plussaa ja milloinka ja onko nuo Aconin ovistestit sitten luotettavia? Niitä olisi kaapissa 6-7 kpl, joten mielelläni käyttäisin pois. Nyt vaan on siinä mielessä tärkeämpää saada oikea tulos kun inssin ajankohta riippuu siitä. Löytyykö kokemuksia?
Anyway, ihan positiivisin mielin tässä vaiheessa vaikka inssiin uskominen ei olekaan kovin lujaa omalla kohdalla. On vähän sellanen intuitio, että meidän ongelma piilee jossain soluissa. Voih, toivottavasti ei mutta kun meidän arvot ovat aina olleet insseissä tosi hyvät eikä mitään ole tapahtunut, niin pistäähän se epäilemään. Yritystä tulee vuodenvaihteessa kaksi vuotta, aika epämiellyttävä vuosipäivä tulossa siis. Mutta toivotaan, että silloin on asiat jo toisin!
No tulipas lörpöteltyä mutta oli kiva hieman purkautua.
Kivaa viikon jatkoa kaikille ja kirjoitelkaahan jos tunnette kuuluvanne joukkoon! Ja muutenkin saa, totta kai!
Lilium *morjestaa* [/color]
Kommentit (30)
Voin vain kuvitella, miten pahalta teistä nyt tuntuu... Mutta muutaman päivän päästä mullakin taitaa olla sama edessä. Kurjaa, kun tuntuu, ettei tärppää vaikka mitä temppuja tekis!
Lilium, mullakin on jotain tollasta epämäärästä nippailua alavatsassa, ja rinnat on vieläkin kipeet. En silti laske niitä miksikään raskausoireiksi, vaan ne on varmaan vaan ihan normaaleja ovulaation jälkeisiä tuntemuksia.
Mulla on ollut niin harvoin ovis, että en oikeastaan ihan tarkkaan osaa sanoa, miten pitkä luteaalivaihe mulla on. Yhdessä vaiheessa laskeskelin kalenterin kanssa takaperin, että se on 13 päivää, mutta asennoidun nyt kuitenkin siihen, että 14 päivää. Ens tiistaina siis täytyy taas vaan kai nöyrästi varautua menkkojen alkamiseen :(
Hui, miten pessimistiseltä kuullostan, mutta en halua toivoa niin kovin, etten tipahda korkealta! Aloitan varovaisen piinailun kuitenkin, koska onhan sekin ihan kivaa :)
-Q-
Pahoittelut SIRALLE JA SIILILLE negoista. Toivotaan ensi kerralla parempaa tulosta. Luovuttaa ei saa!
Minä vielä piinailen. Kiertopäivä on tänään 29, mutta pisin kierto on mulla ollut 32 päivää, joten vielä ainakin kolme päivää pitäisi jaksaa. En osaa sanoa tuntemuksia. Välillä olen varma, että olen raskaana ja välillä taas varma, etten.
Peukutetaan toisiamme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
No niin tänään sitten menkat alkoi eli eipä onnistunut tämäkään inssi. Nyt onkin sitten joulutauot ja ensi vuonna jatketaan. Sitten onkin jo edessä numerojärjestyksessä 10. inssi. Eli aika rutiinia koko touhu. Soisi jo tulostakin tulevan...
Muille onnea yitykseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tsemppiä!
Anteeksi, en huomannutkaan viestiäsi päivänsäde. Olen pahoillani, kun teidän inssi ei tuottanut tulosta! Toivottavasti olet kuitenkin jo päässyt pahimman pettymyksen yli. Lähetän ((((lohtuhaleja)))).
Lilium, mikä sinulla on tilanne?????
En voi uskoa tätä, mutta plussasin tänään Apteekin omalla testillä, ihan selkeä plussa, ei edes haamu!!!! Olo on täysin pöllämystynyt, mutta niiiiiin onnellinen! Enpä olisi voinut uskoa, että eka inssi tuottaa tulosta! Mieskin oli yhtä hymyä aamulla. Nyt vaan vaalitaan tätä ihanaa salaisuuttamme ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Toivon teille muille yhtä hyvää onneapotkaisua kuin meille! Ei sitä ikinä tiedä, milloin vihdoin tärpää!
Ikionnellinen
-Q-
Mahtavaa kuulla että edes yksi meidän piinapinosta plussaa - varsinkin ekalla inssillä!!!
Ja pahoittelut kaikille muille keillä ei tällä kertaa tärpännyt.
Hyvää joulun odotusta,
t. Menina76
Valtavasti onnea quiero3, mahtavaa että edes joillakin onnistaa kuten Menina totesi. Itsellä ei käynyt tuuria vieläkään, kierto päättyi kuin nakutettu tiistaina eli kp 29 muuttui 1:ksi. Olin eilen todella masentunut, koulussa jaksoin vielä hymyillä mutta kotiin päästyä romahdin kyllä ihan totaalisesti. Tänään on ollut jo huomattavasti helpompaa, itku auttoi. Puhuttiin myös miehen kanssa, että tammikuussa tehdään neljäs inssi mutta se sitten riittää. Alan henkisesti valmistautumaan koeputkihedelmöityshoitoihin, järkkään lähetteen väestöliitosta tai jostain muualta neljännen inssin jälkeen. Kaippa se eka hoito olisi sitten joskus kesän jälkeen, jonoista en vielä ole selvillä.
Eli ei auta kuin ajatella ettei meidän vuoro vielä ollut. Pelottaa kuitenkin, ettei sitä tulekaan koskaan. Tuo pelkohan on se, joka tuo sen ikävimmän olon kun huomaa ettei vieläkään tärpännyt... Yritän keskittyä nyt opintoihin, hyvähän se on saada ne mahdollisimman pitkälle siihen mennessä jos me joskus se pienokainen saataisiin. Maisterin paprut häämöttävät parin vuoden päässä. Näin 30-kymppisenä tuntuu, että on jo hirvee kiire päästä takaisin työelämään haluamallaan alalle ja saavuttaa elämässään jotain konkreettista ja päästä omilleen. Eli pientä kriisin poikasta päällä selvästi.
Nyt nukkumaan, mies jo hermostui kun tulin koneelle keskellä yötä vaikka lupasin tulla nukkumaan...saatan kirjoitella paremmalla aikaa lisää. Päädyn varmaan jollekin tammikuun inssit-listalle mutta muuten yritän ottaa pesäeroa tähän koko projektiin.
Tunnelmallista joulunodotusta ja paljon onnea teille muille yritykseen!
Lilium
Taas huomasin viestisi vasta nyt! Suuret pahoittelut ja jaksuja teille molemmille. Toivon sydämestäni, että teidän neljäs inssi sitten tuottaisi toivotun tuloksen tammikuussa. Uusi vuosi ja uudet kujeet, niinhän se menee vai mitä? :)
Kiitos vielä muillekin onnittelijoille!
-Q-
taashan me tavataan :)
Meillä 2. inssi oletettavasti ensi viikon loppupuolella, eli vkon 47 lopussa.
Eilen oli uä kp3 ja eilen aloitin myös Clomit. Viime kierrossa mulla oli käytössä Puregon+Pregnyl, mutta koska Clomit ajaa mulla saman asian niin toivoin tähän kiertoon Clomeja - suurilta osin rahasyistä. Tämä lapsettomuushoito on kahdelta pienituloiselta aika tehokkaasti kuluttanut rahat vähiin.
Sitä paitsi Clomit tuntuu kasvattavan mulla rakkulat nopeammin ja " tehokkaammin" kuin Puregon - siksi uä-päivä varattiin jo kp9:lle. Voi olla että lopussa otan myös Pregnyl-piikin - lugeista ei vielä ollut puhetta. Päätettiin myös että heti kun ovulaatiotesti näyttää haaleaa viivaa niin varaan inssiajan seuraavalle päivälle - huippu tuntuu tulevan niin nopeasti = samana päivänä.
Ai niin, varasin myös ajan refleksologi-terapeutille juuri tuolle kp9:lle - kun kerroin tilanteeni niin terapeutti sanoi että kyllä hän saa ainakin veret kiertämään mun kropassa tehokkaammin. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla!
Lapsettomuutta on meillä jatkunut kohta 2 ½ vuotta - piinaavaa ja aina vaan vaikeammaksi käyvää aikaa... asiaa ei auta se että ystävät ja tuttavat " lisääntyvät" ympärillä vinhaa tahtia ihan tuosta vaan ja osa täysin " vahingossa" . Ei niin että tässä nyt mikään kilpailu on käynnissä, mutta ymmärrätte varmasti. Nyt tosin mennään seuraavaan inssiin ihan positiivisin mielin sikäli, että uskon/toivon että inssi vois olla ratkaisu meidän lapsettomuuteen. Luulen vahvasti että edellinen inssi tehtiin liian myöhään (rakkulat olivat jo häipyneet teilleen).
Kuulemisiin :)
Tänään oli ultra ja neljäs inssimme osuu viikon 47 alkuun. Nyt sain clomien lisäksi lugesteroneja tueksi, koska edellisessä kierrossa tuli tuhrua jo pp9 vaikka menkat alkoivatkin vasta pp16. Lääkäri jopa epäili mahdollista kiinnittymisyritystä viime kierrossa! Mitään yhtä positiivista en ole aiemmin kuullut tai testissä nähnyt :-)
Taas innolla eteenpäin!
Siili
... siis joululomaanhan on mulla enää vain yksi viikko! Ja itse jouluun se kaksi viikkoa! Kylläpäs aika tosiaan rientää! No nyt ei ole varaa hehkuttaa asiaa tämän enempää vaan yrittää hoitaa kurssit läpi kunnialla eikä vaan vouhottaa täällä palstalla. Hih!
Lilium *ihan tohkeissaan*