Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leipä pitää leipoa vielä nykyään keksellä yötä?

Vierailija
16.03.2012 |

Mentäs mielummin leipäkauppaan vaikka klo 15-23. Eikös ongelma sillä ratkeaisi? Ei ole modernia, että leipurin pitää elää yöllä. Miksi muuten on näin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläpä leipäosastolla. Kyllä se vaan niin menee että ehkä 10% leivästä myydään ennen klo 12 aamulla. Leipä olis tuoreempaa 90% asiakkaista, jos se leivottais vasta aamulla =)

työssäkäyvät käyvät kaupassa iltaisin, myös vuorotyössäkin käyvät.

voivat käydä kuitenkin kaupassa iltaisin? Täh? Kyllä ainakin itse vuorotyöläisenä kävin kaupassa ennen töihinmenoa..

Pakkoko siellä kaupassa on joka jumalan päivä käydä? Joa oot vuorotyössä niin käyt sitten kun oot aamuvuorossa tai vapaalla.

Vierailija
22/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko siellä kaupassa on joka jumalan päivä käydä? Joa oot vuorotyössä niin käyt sitten kun oot aamuvuorossa tai vapaalla.

eli koko yhteiskunta pitäisi järjestää 8-16 elävien mukaan?

Jotkut muuten käy lounastunnillaan ostamassa lounaseväänsä kaupasta, mihin passittaisit nämä ihmiset ostoksille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 15-18 välillä. Kun ehdin kauppaan klo 16.30 ammottaa leipähyllyt jo joskus tyhjyyttään, ja harvoin saan siis tuoretta leipää. Järkevää olisi tähdätä se tuore leipomotuote siis iltapäivään. Poitti tässä asiassa taitaa tosiaan olla leipureiden halu tehdä sitä yötyötä paremman liksan vuoksi. Melkoinen epäkohta. Saattaisipa olla leipomotuotteet halvempiakin jos ne leivottaisiin aamulla.

Vierailija
24/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän leipää kaupoissa? Meillä taitaa tulla kerran viikossa. Viimeksikin oli taas suurin osa leivistä loppu, ja lopuissakin 2 päivää jäljellä päiväykseen..

Vierailija
25/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläpä leipäosastolla. Kyllä se vaan niin menee että ehkä 10% leivästä myydään ennen klo 12 aamulla. Leipä olis tuoreempaa 90% asiakkaista, jos se leivottais vasta aamulla =)

työssäkäyvät käyvät kaupassa iltaisin, myös vuorotyössäkin käyvät.

Vierailija
26/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulevista leivistä valtaosa matkustaa yli 300km kun saapuu leipomosta myymäläämme.

Kun kauppa aukeaa ei tuoretta leipää ole käytännössä lainkaan myynnissä. klo 11-12 on kuormat vasta purettu.

Jos leipä leivottaisiin virka-aikaan, olisi se myynnissä vasta seuraavana päivänä eli olisi jo vanhaa.

Vierailija
27/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koko yhteiskunta pitäisi järjestää 8-16 elävien mukaan? Jotkut muuten käy lounastunnillaan ostamassa lounaseväänsä kaupasta, mihin passittaisit nämä ihmiset ostoksille?

ei ihmisetkään olis niin kärttyisiä aamulla kun pitää raahautua töihin väsyneenä. Mä en ymmärrä kenen etuja tämmönen aikaisin aamulla töihin palvelee?P

Vierailija
28/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa uunilämpimänä iltapäivälläkin.

Vierailija
29/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lähdössä kauppaan, klo on 17. Siis siellä olisi ollut se tuore leipä jo klo 9 tai jopa 7. Nyt kun mä meen en siis saa enää tuoretta leipää.

Miksi niin moni on uhohtanut näkkärit? Leivotaanko nekin yöllä? Ihme meinikiä teillä? Kuka tän yhteiskunnan on oikein organisoinut? En ainakaan minä. Mun oppilaanikin tulisivat myöhemmin kouluun kun ensin nautittu elämästä aamupäivä.

Vierailija
30/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eläisin mielelläni aamurytmissä, nyt joudun töiden vuoksi elämään iltarytmissä. Mieluummin eläisin aamurytmissä, aamut ovat kauniita. Yökukkuminen ei ole mikään itseisarvo.

Vierailija
31/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni muu. Ainakin osan leivistä voisi hyvin leipoa päivällä, sitten saisi aivan tuoretta leipää klo 17-18 kun sinne kauppaan oikeasti menee se 80% ihmisistä. Haluaisin kuulla noilta "oletko tyhmä" huutelijoilta että miksi ei?

(toki leipomotyöntekijät pitävät mielellään kiinni yölisistään, mutta asiakkaan ja kauppojen näkökulmasta)

Vierailija
32/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on illanvirkku, uni ei vaan tule tarpeeksi ajoissa. Itsellä jos herään esim. kuudelta, tulee väsymyspiikki illalla 18-19 välillä eikä siihen aikaan oikein voi perheellinen mennä nukkumaan. Sen jälkeen piristyn ja olen pirteä jonnekin 23-24 asti - ja uni ei tule sitä ennen, kokeiltu kyllä on.

Jokunen vuosi sitten suomalaisilta kyseltiin ovatko he mielestään aamu- vai iltavirkkuja, yli 60 % vastasi ilta ja olisi halunnut mennä myöhemmin töihin...

Itse eläisin mielelläni aamurytmissä, nyt joudun töiden vuoksi elämään iltarytmissä. Mieluummin eläisin aamurytmissä, aamut ovat kauniita. Yökukkuminen ei ole mikään itseisarvo.

Vierailija
33/33 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisen iltapäiväksi.

Aamulla tuoretta leipää voivat kaivata esim. eläkeläiset, työttömät, opiskelijat, vuorotyöläiset, kotivanhemmat jne. Itsekin olen kotiäitinä ja opiskelijana käynyt aamulla kaupassa ostamassa leipää - ja välillä tosiaan ennen aamiaista (koska kauppaan on ollut minulla aina max 300 m matkaa)

ja moni muu. Ainakin osan leivistä voisi hyvin leipoa päivällä, sitten saisi aivan tuoretta leipää klo 17-18 kun sinne kauppaan oikeasti menee se 80% ihmisistä. Haluaisin kuulla noilta "oletko tyhmä" huutelijoilta että miksi ei?

(toki leipomotyöntekijät pitävät mielellään kiinni yölisistään, mutta asiakkaan ja kauppojen näkökulmasta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi