Mistä löytäisin kaavat vauvan housuihin?
Haluaisin ommella sellaisia haaremihousu-tyylisiä kesähousuja vauvalle. Onko netissä joitain hyviä kaavasivustoja, vai pitääkö mennä kirjastoon selaamaan käsityölehtiä?
Kommentit (11)
niissä on tosi hyviä ja helppoja peruskaavoja, joihin sitten on laitettu trendikkäitä yksityiskohtia, jotka voi helposti myös jättää pois.
vedä päästäs joku kaava,sillai mäkin teen.
Oon tosi kokematon ompelija.
Ap
Lainaa kirjastosta Ottobren lehtiä niissä on tosi hyviä ja helppoja peruskaavoja, joihin sitten on laitettu trendikkäitä yksityiskohtia, jotka voi helposti myös jättää pois.
Ajattelin vaan, että olisin voinut just nyt vähän selailla niitä, kun on luppoaikaa.
Ap
Ap
nykysistä housuista kaava,ja muokkaa siitä mieleinen.kyllä onnistuu,luota itseesi.
Ap
nykysistä housuista kaava,ja muokkaa siitä mieleinen.kyllä onnistuu,luota itseesi.
semmoisia housuja, joista voisin katsoa mallia. Siis semmoisia haaremimallisia. Ja mä tarvitsen resoreihinkin kaavat, että tulee oikean kokoiset!
Mä oon oikeasti tosi huono ompelija, tai siis kokematon. Mutta tästä voi mennä ainoastaan parempaan suuntaan... luulen ;)
Ap
lehtiä voi selata myös netissä niiden sivuilla. Tiiät siitä mitä hakea, ei tarvii kaikkia selata kirjastossa.
Nettisivuilla on lehtien mallit pdf-tiedostona. Sieltä voi myös tilata vaikka vain yhden lehden, niitä vähän vanhempiakin, jos niitä on jäljellä.
Ompelu ei ole mitään salatiedettä. Aluksi on helpompi ommella joustamattomia kankaita, mutta kyllä trikootakin voi ommella tavallisella koneella. Olen huomannut että itsekin pelkäsin trikoo-ompelua ihan suotta, luulin että se on tosi vaikeaa. Vaatii vain pientä harjoitusta, ratkojaa ja kärsivällisyyttä!
haluamaasi vaatteeseen, sano olevasi aloittelija. Saat ieltä opastusta oikeanlaiseen kankaaseen, lankaan jne. Opettelin tuolla tavalla Stil:in kaavoista leikki-ikäisen college-housut, paidat ja pyjamavaatteet.
Käytä ommellessasi ahkerasti silitysrautaa ja nuppineuloja, huolittele saksilla saumavarat kauniisti, solmi langanpäät kärsivällisesti ennen lankojen lyhentämistä. Kohdista saumat täsmällisesti esim. haaruksissa.
Pyjamavaatteet onnistuin muuten tekemään purkamalla yhdet hyvän malliset housut ja piirtämällä niistä uudet kaavat leivinpaperille. Saumavaraa pitää vain muistaa lisätä se 1cm. Katso ompelujärjestys tutkimalla valmista vaatetta, jos et osta kaavoja.
Resori on lähes poikkeuksetta 2/3 housujen vyötärön mitasta :)
Sähköpostiosoitetta johon voisin kirjoittaa? Olen ompelija ja tehnyt paljon kaavoja lapsille.
Kerrot mitat niin voin laittaa ohjeet miten piirrät kaavat itse?