MIKÄ mua vaivaa?
Satunnaisesti verenpaineet todella korkeat, päälle 250/120, syke tuolloin myös 130-160 väliä vaihdellen. Sitten piikki tulee alemmas, mutta verenpaineet jää muutamaksi päiväksi (?) koholleen, arvoihin 160/110, sykekin nopeahko n.100. Lisäksi jatkuvaa kuvottavaa oloa.
Menin lääkäriin, sain verenpainelääkkeet. Kävin painekontrollissa, paineet edelleen 160/110. Vaihdettiin beetasalpaajaan, joka teki huonon olon. Kävin mittauttamassa paineet, jotka 130/80 ja syke 45. Jätin lääkkeet kokonaan pois, ja tänään verenpaineet kotona mittaillen koko ajan luokkaa 120/80, syke noin 50-60. Edelleen huonoa oloa ja kuvotusta.
Mä en käsitä tätä. Ei mulla voi olla verenpainetautia, eihän siinä paineet seilaa näin ja luulis että ilman lääkkeitä ne nousis takaisin ylös?
Tykytyskohtauksiin liittyy aina myös huomattava verenpaineen nousu. En ole raskaana ja sydänfilmi oli täysin ok.
Kommentit (3)
Itselleni tuli mieleen feokromosytooma, joka on melko harvinainen, mutta kuitenkin mahdollinen selitys oireisiisi. Lue lisää täältä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Onko sinulla kokemusta tuosta feokromosytoomasta vai mistä se tuli sinulle mieleen? Lueskelin tuota linkkiä ja aika hurjalta vaikuttaa :(
Nuo oireet kyllä viittais just tohon feokromosytoomaan.