Hesarissa tositarina vihreästä AV-mammasta
Heidi Pirinen - nuori koluttamaton työtön
Hesarissa juttu suuresta määrästä nuoria joilla ei ole mitään peruskoulun jälkeitä koulutusta. Esimerkkinä Heidi Pirinen, 23v. Peruskoulua kävi kahdeksannen kahteen kertaan ja yhdeksännen jälkeen vielä lisäopetusvuosi(??). Sitten kansalaisopistoa ja leipuri-kondiittori opintoja, mutta jäivät kesken kun ei jaksanut nousta aamulla ylös ja lähteä kouluun.
Ei jaksa nousta ylös... Teissäkö on Suomen tulevaisuus?
Kommentit (45)
kun siinä työssä joutuu töihin liian aikaisin aamulla.
Ihan ymmärrettävä syy keskeyttää opinnot.
Luuli, että pitää vai kuinka? Eihän tuo luuseri ole kyenyt mihinkään. Enää ei puutu kuin joku lukutaidoton muhamettilainen mieheksi ja kunnon WT-kelaperhe on valmis. Mistä noita oikein tulee kun tuntuu, että koko itä-helsinki on noita täynnä.
Viherpöpit sekos taas täysin Eihän heidän loisimistaan ja idiotismiaan saa tuoda esiin :) Osui ilmeisesti Hesarin juttu ikävästi.
ja jättää vastaamatta kysymykseen: miten puoluekanta tuli jutussa esille?
En ole lukenut juttua enkä otaa kantaa muuhun Mutta tämä sun jankkaaminen on aivan yhtä rasittavaa. Lienet nro 8.
Jännästi otat kantaa jutun sisältöön ja siihen, miten se kuvaa AV-mammoja, muttet ole kuitenkaan juttua lukenut. Selvä.
Mentäs mielummin leipäkauppaan klo 16-22. Eikös ongelma sillä ratkeaisi? Ei ole modernia, että leipurin pitää elää yöllä. Miksi muuten on näin?
Viherpöpit sekos taas täysin Eihän heidän loisimistaan ja idiotismiaan saa tuoda esiin :) Osui ilmeisesti Hesarin juttu ikävästi.
En ole lukenut juttua enkä otaa kantaa muuhun Mutta tämä sun jankkaaminen on aivan yhtä rasittavaa. Lienet nro 8.
Jännästi otat kantaa jutun sisältöön ja siihen, miten se kuvaa AV-mammoja, muttet ole kuitenkaan juttua lukenut. Selvä.
En ole tuo jota siiteerasit, en tajunnut sitä kirjoittaa äsken. Otin kantaa ainoastaan tuohon että syyttä muita jankkaamisesta ja itse syyllistyt tismalleen samaan.
En ole tuo jota siiteerasit, en tajunnut sitä kirjoittaa äsken. Otin kantaa ainoastaan tuohon että syyttä muita jankkaamisesta ja itse syyllistyt tismalleen samaan.
Vastaustahan tähän kysymykseen ei tule, koska sitä ei ole.
Järkevä ihminen olisi heti todennut sen kuten sä vasta äsken eikä inttäisi ketään näyttämään itselleen kohtaa jossa toisin sanotaan.
Järkevä ihminen olisi heti todennut sen kuten sä vasta äsken eikä inttäisi ketään näyttämään itselleen kohtaa jossa toisin sanotaan.
olisi hyvä, että ketjun avaaja myöntäisi edes itselleen vääristelevänsä totuutta.
olisi hyvä, että ketjun avaaja myöntäisi edes itselleen vääristelevänsä totuutta.
Siinä tapauksessa luulen, että saat odottaa ja tivata maailman tappiin.
Teissäkö on Suomen tulevaisuus?
Olisi ihan jees jos tajuaisit, että kautta aikojen on joka ikäluokassa ollut kymmenkunta luuseria, joista nykyaikana pari päätyy otsikoihin eikä pelkästään kylän virkkuumammojen kokoukseen. Silti maapallo rullaa radallaan, koska 99 prosenttia väestöstä on edes etäisesti ahkeria ja fiksuja.
mitä pitäisi tehdä, jotta Heidi Pirisen kaltaiset pudokkaat saataisiin aidosti mukaan koulutukseen ja työelämään?
Ensin ne pitäis saada tajuamaan, että kaikki ei ole muiden vastuulla ja itse sitä jokaisen pitää itseään niskasta kiinni ottaa. Joskus joku todella on omaa vikaa eikä aina muiden.
Ensin ne pitäis saada tajuamaan, että kaikki ei ole muiden vastuulla ja itse sitä jokaisen pitää itseään niskasta kiinni ottaa. Joskus joku todella on omaa vikaa eikä aina muiden.
Mut näinhän se on, että elämästään kyllä pitää itekin kantaa vastuuta. Ymmärtäisin joltain 16-vuotiaalta tekosyyn ettei jaksa herätä, mutta 23-vuotiaan pitäisi olla käytännössä aikuinen. Kai teini-ikä on sitten venynyt kolmeenkymppiin?
Omassakin lähipiirissä on itseään hakevia yli 25v, jotka on lopettaneet koulut kesken ja työkokemus rajoittuu muutaman kuukauden osa-aikatöihin (ja sitten saattoi tulla burn out..) eli ei ole mitään käsitystä siitä mitä oikeasti on tehdä töitä 100%:sti vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen, mutta mielipiteitä on kyllä paljon.
Ihmisen pitää tehdä töitä tai opiskella. Se on minusta peruslähtökohta.
Mistä noita oikein tulee kun tuntuu, että koko itä-helsinki on noita täynnä.
tyttö oli tullut artikkelin mukaan. Varmaan ihan mukavalta omakotitaloalueelta, eikös ne sellaisi asiellä ole. Joten itä-helsinki on tähän turha vetää mukaan.
Joten, kyllä minusta on järkevää ennemmin lopettaa opinnot kuin jatkaa loppuun jos jo opiskeluvaiheessa huomaa, että tuli valittua väärin.
Sinänsä opiskelusta on aina hyötyä mutta ei se silti sitä tarkoita, että pitäisi opiskella ammatti, johon ei haluakaan. Erehtyminen ja väärät valinnat ovat inhimillisiä. Kaikkille niitä sattuu.
23 vuotias ehtii vielä opiskelemaan oikean ammatin moneen kertaan.
mitä pitäisi tehdä, jotta Heidi Pirisen kaltaiset pudokkaat saataisiin aidosti mukaan koulutukseen ja työelämään?
Otetaan Heidin tilalle Muhammed ja koitetaan josko se jaksaisi opetella lukemista ja mennä töihin. Huonolta on tosin näyttänyt näidenkin kohdalla tuo motivaatio kun tädit melkein perseen pyyhkii isoilta ukoilta kun ne ei katsos itse pysty. Terkkuja vaan Treen paskahyyssi RY:n porukalle! Vihreät ja kommarit pääasiassa haluaa maahan uusia vielä surkeampia ihmisiä kuin mitä itse ovat, tuntevat olonsa sitten jotenkin paremmaksi tms, kokoomus taas haluaa halpatyövoimaa ja tappaa ammattiliitot sillä.
johtavat vuosien päähän. Oppimisvaikeudet, huonot kotiolot, ei tukea koulunkäyntiin, ongelmat kasaantuvat jne.
Suomessa oppilaanohjaus on todella huonoa ja opintoja keskeytetään paljon kun ei ollutkaan sopiva ala.
ei kukaan ota mitään kolmekymppistä vastavalmistunutta ilman työkokemusta töihin, turha yrittääkään.
Itsepä pilasi elämänsä, ei tuosta muulla tavalla pääse pois kuin löytämällä rikkaan miehen tai perustamalla itse yrityksen.
ei kukaan ota mitään kolmekymppistä vastavalmistunutta ilman työkokemusta töihin, turha yrittääkään.
Itsepä pilasi elämänsä, ei tuosta muulla tavalla pääse pois kuin löytämällä rikkaan miehen tai perustamalla itse yrityksen.
entäs nelikymppiset vasta valmistuneet? Tai viiskymppiset vasta valmistuneet?
Nykyään on hyvin yleistä, että aikuisena opiskellaan toinenkin ammatti ja vaihdetaan alaa.
vaan niin järkyttävän kallista elättää loppuikä tällaisia nuoria... Siksi heitä pitäisi tuuppia työelämään vaikka väkisin. Mutta miten?
Mutta tämä sun jankkaaminen on aivan yhtä rasittavaa. Lienet nro 8.