*******TORSTAITA ELOKUISET!!*******
Kommentit (11)
Meille on nyt sitten muuttanut viime yön aikana tuommoinen vajaa kuusi kiloinen kiukku pakkaus:)
Ei halua ola sylissä, lattialla, sitterissä, vaunuissa, sängyssä mutta jossakin sitä pitäsi silti olla... Huudetaan kokoajan suussa pitää olla omat peukalot, etusormet ja tuttikin vielä, kuolaa tulee " litra tolkulla" .. Että tämmöinen aamu meillä.
Onneksi yöt menee vieläkin hyvin ja viime yönä tai aamusta heräs kerran tissille puoli kuuden aikaan ja nukkumaan meni heti yhdeksän jälkeen.
Piikistä ei ole tuullu tkuumetta tms. ei edes rokotus jälkeä näy enään. Muistan kunisommilla lapsilla jalka turposi aina ihan kamalasti piikin jälkeen, no onhantämä eri rokete kuin heillä.
Taidanpa siirtyä siivous puuhiin kun saintuossa vietyä jo kaikki petivaatteet ja matot tuonna pakkaseen päiväksi:=)
Marraspallo ja kiukku-paketti
Enpä olekkaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne sitten leijonamme synnyttyä. Leijonatyttö kasvaa mukavasti ja näköjään nukkuu hyvin. Nukkuu välillä kl.21.30-5.00 ilman syöttöjä, tosin nyt muutamana yönä on saannut syöttää kl.3-4. Alkuun meillä oli illat ja yöt ihan tuskaa... ensin omat tissit teki lakon (rintatulehdus, joten luovutin helpolla kun tuo tuttipullo tuntui helpommalta) ja sitten todettiin lehmänmaitoallergia. Erikoismaidon avulla illat ja yöt korjaantui. Välillä harrastaa öisin tuttirallia (sylkäsee tutin ja inisee kunnes saa huomion, ottaa tutin ja sylkäsee hetken päästä taas - kesto noin tunti).
Nyt leijonatyttömme on iloinen ja nauravainen... kova jokeltelemaan (ehkä esikko motivoi)... ja kääntyy mahalta selälle, joten ei voi jättää enää korkeelle ilman valvontaa. Ihanaa ollut huomata ettei esikko ole kohdistanut mustasukkaisuuttaan pikku siskoon, vaan purkaa sen muussa muodossa. Ylpeänä esittelee siskoaan ihmisille.
Nyt sitten jatkamaan päivää kahden pienen kanssa. Ja toivottavasti se talvi vielä sieltä tulee.
Hilla03
vaikka kovasti taas illalla jännitti, että kuinkahan käy, kun edellinen meni ihan päin prinkkalaa. Onneksi nyt meni paremmin, unta riitti 22.30-9 yhdellä syötöllä! JEE! Sainpas itsekin ruhtinaallise yöunet kun ei ollut ukkokaan vieressä kuorsaamassa ;-) ... Oikeasti on kyllä ikävä, mutta pian se sieltä työmatkalta palaa. Ja jotta aika kuluisi paremmin, lähdemme neidon kanssa kunnon kyläilykierrokselle tänään, 4 paikassa käydään ja kotiin tullaan vasta huomenna. Toivottavasti yö kyläpaikassa ja oudossa pedissä menee siedettävästi.
Baby, kyllä teillä on vielä toivoa! Näitä takapakkeja täyyy ilmeisesti tulla, jotta voi taas ottaa askeleen teenpäin! Ainakin meillä menee aina niin, että kaksi askelta eteen, yksi taakse, sahaamalla arki muovautuu.
Mukavata loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille,
Elohaikara ja tuhiseva neito
Meillä myös syödään nyt tavallista tiuhempaan...eilen neiti tankkasi ensin koko illan ja imutteli vielä yli tunnin toisesta rinnasta nukkumaan mennessä8 norm n. 10 min)... yritin tarjota tuttia mutta ei kelvannut, vaihdoin toiselle rinnalle ja sitten neiti nukahti...yöllä syötiin kolmisen kertaa, mikä on meillä paljon kun yhdellä yösyötöllä ollaan menty pääasiassa...
Onko muilla ongelmia ton tutin suussapysymisen kanssa? Meidän neiti ei yksinkertaisesti osaa imeä tuttia...kauhee röhinä ja lörtsytys kuuluu kun sitä yrittää imeä...kyllä tutti kelpaa jos siitä pitää koko ajan kiinni ettei se putoa, mutta itsestään se ei suussa pysy vaan vauvan imemisestä huolimatta putoaa...en tajuu...voiskohan neidin suu olla sen mallinen että ilmaa menee aina jostain välistä suuhun??? Ollaan siis kokeiltu perustuttia ja niitä ainun ulti mam tutteja...
En muuten sitä tuttia annakkaan paitsi silloin kun sillä voi välttää esim. autossa tai silloin kun nukutan isompia tyttöjä, kovimmat itkut!
Ja sitten omaa napaa, Mies lähti taas viikoksi työmatkalle. Juuri sopivasti kaupungin vesijohtoputki halkesi tiistaina ja meille ei tullut 2 päivään vettä...Siinä sitten soittelemaan tutuille josko voisivat ystävällisesti auttaa pulassa olevaa rouvaa kun ei oo autoa eikä rahaakaan, että itse vois hakea jostain vettä...No nyt sitä vihdoin tulee, onneksi!
Täytyy kyllä sanoa että aika karmeeta ja hankalaa on jos vettä ei tuu pitkään aikaan...Sitä on aivan jumissa...mitään ei voi oikeen tehdä, ruuasta ja hygieniasta puhumattakaan!!
Sopivasti myös äsken hajosi astianpesukoneen lukko,tunnin sain renklata sitä että sain ujutettua sen kiinni että saan edes yhden koneellisen pestyä...Käsitiskille ei olis kauheen kiva ruveta kun tätä porukkaa on niin paljon...
Nyt meen laittaa tämän pikkuneidin päikkäreille ja menen itse piiitkästä aikaa suihkuun! Ihanaa! =D
MUkavaa päivänjatkoa!
milloinkahan sitä on tullut viimeksi kirjoitettua? joskus kauan sitten.. en ole edes nyt käynyt lukemassa teidän kuulumisia vaikka aikaisemmin sen tein päivän joka päivä vaikka en itse kuulumisia kirjoitellutkaan..
koko syksy on menny niin vauhdilla että! meillekin on tullut vähän takapakkia. Ronja on nimittäin useamman viikon ajan pulautellut ihan kauhiasti iltaisin (siis vain iltaisin..?) ja käytiinki tiistaina neuvolassa kattomassa neidin paino. onneks painoa oli tullu pulautteleuista huolimatta 750g alle kuukaudessa eli kyllä sitä ruokaa on perille menny jonkin verrran! pulautteluiden lisäksi neidistä on tullut varsinainen känkkä ränkkä :( välillä on päiviä et mikään ei kelpaa: ei syli, ei sitteri, ei sänky, ei tissi eikä pullo.. että ihanata. öisinki ollaan vääntyilty ja ähisty ku viimeistä päivää. onneks vaunuissa nukutaan ulkona yhäki hyvin eli Ronja nukkuu yleensä päivällä yhden noin 4 tunnin pätkän plus muutamia lyhyempiä pätkiä. tosin sisällä jos nukuttaa niin sitte jä unet lyhyemmiks. Onneks Ronja jaksaa olla ihan hyväntuulinenki välillä ja oppii jatkuvasti jotai uutta :)
miulle iski eilen kauhia ahdistus päälle. En tiiä mikä oikein vaivaa. ihan yhtäkkiä illalla tuli vaan sellainen olo et ei jaksa kuunnella tuon pikku neidin itkua vaan tulee itseltäki itku ku niin pahalta tuntuu. ja jotenki tuntuu et seinän kaatuu päälle. aamulla oli vähän aikaa ihan hyvä olo ku pääsi ruokakaupassa käymään:) eli niin pieni asia sai hyvälle tuulelle :) huono omatunto ku koko aika haaveilee et mihin sitä lähtis vähäks aikaa ilman vauvaa.. tosin laskin tuossa eilen illalla et oon ollu alle 10 tuntia poissa vauvan luota sen jälkeen ku neiti synty et ei kai se kovin paljoa ole? Mites työ muut ootte piristäny itseänne ja pitäny ihtenne järissään? Vai oonko ainut jolla on tämmöisiä tuntemuksia? harmittaa ku en oo päässy edes kampaajalla tai hierojalla käymään ku aina ajattelee et ei semmoiseen oo varaa.. no hammaslääkärissä sain ihan yksikseni käydä mut valitettavasti se ei ollu mikää rentouttava kokemus ku poistettiin yks viisaudenhammas ;)
ihana muuten mitä tuo lapsi voi saada aikaan. miun mies on ollu vuosia aika pahasti ylipainoinen ku se on vaan istunu tietokoneella eikä oo liikkunu ku ei tykkää liikkua täällä kaupungissa. mie oon yrittäny vaikka kuinka tsempata sitä vuosien varrella liikkumaan ja vähän pudottamaan painoa ku miehen suvussa on sydänsairauksia ja ykski setä kuoli just vähä aikaa sitte sydänkohtaukseen viisikymppisenä. mies ei kuitenkaan oo innostunut eikä oo saanu ihteesä niskasta kiinni. nyt kuitenki isänpäivänä yhtäkkiä sano et hän aikoo ruveta tiputtamaan painoa enkä saa kuulemma " antaa" hänelle ennen ku paino on alle 100kg (pitähän sit joku kannustin olla..). mie sitte ihmettelin et mistäs nyt yhtäkkiä tämmöinen päätös niin kuulemma oli niin pahalta tuntunu joku päivä ku oli meinannu kunto loppua vauvan kans leikkiessä. ja nyt mies tosissaan aloitti dieetin ja on ruvennu lenkkeilemään joka päivä. tosin eihän isänpäivästä oo ku muutama päivä mut mie kyllä uskon et mies on tosissaan :) että semmoinen ihmeidentekijä tuo vauva on!
jospa tuota juttua nyt tuli riittävästi.. taidan lähteä ruokaa laittamaan itselleni ku pariin päivään en oo lämmintä ruokaa syöny.. mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Ihan pakko hehkuttaa kun yö meni meillä niin hyvin. Saatiin tipu nukkumaan siinä 21.30-22 aikoihin ja tyttö heräsi vasta 05.50 syömään, sen jälkeen uni maistui melkein puoli kymmeneen!
Toivottavasti tää jatkuis, olis mukavaa saada se jo noihin aikoihin unille, ei menis se oma nukkumaan meno niin myöhäiseksi.
Kiinteet on maistunut tytölle paremmin kuin hyvin, itseasiassa olen melkein huolissani että syökö vauva niitä liikaa? Toisaalta vaivoja ei ole ollut, kakka kuitenkin vähän kovalla välillä. Toi vauva söisi siis oikeesti vaikka desin kerralla jos antaisin... Vellit on kans in, ei se mielellään enää maitoa söiskään kun on kerran mössöjen makuun päässyt. Täytyy kuitenkin pitää maltti, vaikka huutohan siitä tietysti tulee, kun mieli tekisi enemmän kuin äiti uskaltaa antaa. Mitäs te olette mieltä noista määristä?
Nyt on opittu uusia taitojakin, mahalta selälteen jo toisinaan käännytään, ja aina pitää olla joku lelu kädessä, nyt kun se kerran kädessä pysyy:)
Ei nyt täytyy kyllä lähteä muihin askareisiin, viivi pitkästyy tässä sylissä. Kirpakkaa päivää!
Mielenkiinnolla minäkin lueskelen kuulumisia, lähes päivittäin...mutta oma " kirjoitusaika/halu" tuntuu olevan kortilla.Kerrankin sain molemmat lapsoset nukkumaan päikkäreitä yhtäaikaa:))) Tuntuu vähän siltä, että isompi uhkaa jättää päikkärit kokonaan pois:/...Ikää siis isosiskolla on 2,5 vuotta.
Mutta siis pienemmän neidin kuulumisia.Ikäähän Iinalla on nyt 3kk 10 päivää, taisi muuten olla jollakulla toisellakin Iina niminen tytteli.Imetys meillä loppui jo kuukausi takaperin, toisaalta harmi, esikoista imetin kuitenkin 8kk.Mutta tällä kertaa päätin etten stressaa imetyksestä, kun esikon kohdalla elämä oli yhtä tissirumbaa öin ja päivin.Iinalle nyt sitten maistui pullomaito paremmin ja ensin loppui maidon tulo toisesta rinnasta ja sitten kk takaperin toisesta.
Hienosti kuitenkin täällä kasvetaan; 3kk neuvolassa oli isosiskoaan 300g ja 2 cm edellä: )
Soseita maistellaan vähitellen, vielä tuntuu yököttävän pikkuneitiä.Velliä juo myös iltaisin....parhaimmillaan koko pullollisen.
No entäs yöt...alusta asti Iina on ollut hyvä nukkuja.Talviaikaan siirtymiseen asti meni nukkumaan 23 ja söi ekan kerran n. klo5 ja aamuun herättiin klo9.Nyt sitten kun kelloja siirrettiin neiti nukahtaa 20-21....syö ekan kerran klo3 ja tankkaa vielä klo5 tai 6 ja herätään samoihin aikoihin.
Eilen oppi pitkän ähisemisen ja punnertamisen jälkeen kääntymään selältä vatsalleen ja sitä taitoa harjoiteltiin viime yönä unissaankin: )
Lelut ja omat vaatteet löytävät tiensä suuhun, mutta omat sormet maistuvat kaikista parhaimmilta...
Jahas pienemmän neidin kutsuhuuto kaikuu...
-Happy ja Iina
Pikaista vastausta teille:=)
happy; Meiltä löytyy myös Iina:) Mitkäs ovat teidän neitin muut nimet tai nimi??? Meillä koko nimi on Iina Hanna Katariina.
Tary; omasta olosta.... Minä tunnustin muutama viikko sitten että poden synnytyksen jälkeistä masennusta.vaikka iina on helppo lapsi, nukkuu hyvin yöt jja itse on levännyt, mutta.... Oma olo oli ihan kamala, seinät kaatuu päälle, olen vankina omassa kodissani, ajatukset jotka pyörivät päässä olivat ihan kamalia:( tajusin tilanteen itsekkin ja soitin neuuvolaan aikaa heti, apua on saatava.... Olenkin käynyt pari kertaa juttelee siellä olostani ja mieheni kanssa myös olen puhunut avoimesti kuin myös ystävien. olisin saanut jotain " elämää parantavia 2 pillereitä mutta ei kiitos, kun kuitenkin itse tajusin tianteen niin en tarvitse pillerilääkitystä.
olen ottanut nyt sitten kunnolla omaa aikaa, vaikka järjestelyä vaatii kun imetyksellä mennään täysin eteenpäin ruokailujen suhteen. Hieronta kerran viikossa, jumppa myös, isompien lasten kanssa kirjastossa käynti tai uimassa... Ja mies on ollut sitten vauvan kanssa kotona. No nyt ajattelin vielä koettaa ehtiä käydä solariumissa pari kertaa ennen lomaa, jotta ei palas heti eka päivänä, mutta tuo kestää sen 20min. joten kaveri katsoo lapsia sen aikaa läheisessä puistossa.
ei muuta kuin rohkeesti puhumaan neuvolaan jos on masennuksen oireita, #voimahali¤
marraspallo ja iina
meidän neidin toinen nimi on Elisabet= molempien, siis mieheni ja minun mummoni toinen nimi: ) eli siis Iina Elisabet
-Happy
Oon just isompien lasten harrastusreissulla. Tulin tänne kirjastoon kuluttamaan aikaa kun ei viitsi edestakaisin ajella. Mies hoitaa kotona Enniä ja kolme tuntia olen poissa, hui =)
Tekee varmaan ihan hyvää mulle ja pitäähän miehenkin kokeilla. Imetin lähtiessä ja kohtahan onkin velliaika.
Aamulla oltiin miehen kanssa eppuluokkalaisen opettajanja muutaman muun ihmisen kanssa palaverissa. On niin vilkas poika, että epäilyä ADHD:sta on ilmassa. Voi kökkö! Vaikka kuinka järki sanoo, ettei ole minun syy, niin pakostakin tulee ajatuksia mieleen, että enkö ole osannut kasvattaa tarpeeksi hyvin... No, päivä kerrallaan eteenpäin. Ei pidä heti myydä...=)
No, poistun lukemaan lehtiä. Mukavaa illan jatkoa kaikille!
Kukka ja Enni
Meillä mennään totaalista takapakkia öissä...herätykset oli jopa 20 minuutin välein ja pisin unipätkä 3h. Illalla tankattiin 3 kertaa tissin päälle kunnon Tuttelit pullosta ettei senkään luulisi vaikuttavan. Toisaalta tämä oli nyt ensimmäinen yö pitkään aikaan että jouduttiin jopa puoli tuntia nukutteleen pariinkin kertaan. Ja minä kun olen iloinnut että jätkä nukahtaa aina tissille. Mutta kyllä pelkään että nälkä vaivasi...nimittäin yöllä jätkän imiessä tissiä maitoa ei vain alkanut herua ollenkaan!!! VOI RAUKKAA, en kuitenkaan antanut pulloa kun haluaisin pitää nämä yöt pelkällä imetyksellä.
MITÄ LUULETTE ONKO VIELÄ TOIVOA???
Aamulla onneksi tuli hiukan maitoakin. Kävimme eilen lääkärillä tämän pienipainoisuuden vuoksi omasta halustani, oli sitä mieltä että poika kasvaa koko ajan omalla käyrällään eli rintamaitokin ois saattanut riittää eikä tarvitse tuputtaa enempää lisäruokia. Mutta koska neuvola on halunnut pojalle ihanteellisemmat käyrät niin nyt ollaan jo siinä kierteessä että poika tarvii noin 3dl päivässä korviketta. Kyllä ottaa päähän! Tuo tissi-pullorumba on aika rankkaa ja nyt tosiaan pelkään että niin käy öisinkin. Siis apua!
Toivottavasti nämä huonot unet ovat vaan jotain väliaikaista... 3 yötä nyt peräkkäin menty jatkuvilla heräilyillä. Mä olisin kyllä tosi onnellinen jostain kahdesta syötöstä yössä, eilen taisi joku kirjoittaa että yöt ovat risaisia kun syödään 2 kertaa... Just joo, meillä herätään ainakin 5 kertaa taas.
Mutta nyt täytyy itse syödä kun poika jatkaa unia.
Onneksi viikonloppu lähenee!
Baby ja poika 3,5kk