Miehen sähköposti jäi auki... :´´(
En malttanut mieltäni vaan rupesin lukemaan lähetettyjä viestejä. Hän oli viesteillyt ihastuneesti työkaverinsa kanssa vuosi sitten. Mieheni oli se kiinnostuneempi, nainen oli asiallinen, eikä lähtenyt mukaan.
Aluksi tärisin ja sain paniikkioireita. Sitten laitoin miehelle meiliä noista jutuista. Perään tekstarin. Viestit oli ehkä enemmän kaveripohjalta, mutta mukana oli mainintoja isoista haleista ja silmäniskuista ja kaikkea tuommoista ikävän puhumista ym.
En olisi koskaan uskonut omasta miehestäni. Hän on täydellinen perheenisä. Rakastunut minuun. Paska olo!
Kommentit (93)
ahdasmielinen olen kyllä tuollaisissa asioissa. Mutta luulin että meillä on "säännöt" selvät. Minusta tuollainen käytös ja roikkuminen jossain toisessa naisessa ei ole hyvien tapojen mukaista! Itselle tuli täysin petetty olo ja itkin lähes koko bussimatkan töihin. Tuntu että vielä eilen elämäni oli täydellistä, mutta tänään se ropmuttui. Nyt jo kyllä rauhallisempi olo, eikä meille nyt mitään eroa vielä ole tulemassa. Mutta teen selväksi että tuollainen roikkuminen ja hehkuttaminen loppuu tähän paikkaan!
On se nyt kumma kun vuodentakaisia meilejä pitää mennä selailemaan. No onneksi olkoon, olet rikkonut lakia ja todennäköisesti perheesikin...
Tietty toisen postin lukeminen luvatta on syy suuttua, mutta ei se ole syy esim. avioeroon. Sen sijaan ap:n kuvailema flirtti on ehdottomasti potentiaalinen avioeron aiheuttaja. Toivottavasti ei kuitenkaan ap:n tapauksessa.
Yksityisyyden loukkaaminenko ei ole syy avioeroon, eikö edes luottamuspula. Ap kuvailema kaverillinen viaton flirtti tekee miehestä sian, mutta naisen tekemä teko on ihan vaan pikku suuttumisen arvoista.
Tarkoitit tuon sarkasmilla, mutta mielestäni se on juuri noin. Pettäminen tai sen suunnittelu on noin tuhat kertaa vakavampaa kuin sähköpostin luku luvatta.
Olin ihan varma, että on pienen vauvan kanssa äitiyslomalla ja hormonihuurut lyövät pahasti päälle...
jos mieheni flirttailisi toisen naisen kanssa ja kävisi säännöllistä meilien vaihtoa. Siksi ymmärrän hyvin ap:n reaktion. On tylsää, kun luottamus menee, selvää on, ettei se koskaan enää palaa samanlaisena. Eri asia on, kannattaako mitään isoja eroratkaisuja tehdä. Eroaminen on kuitenkin aina iso juttu ja siihen ei todellakaan pidä rynnätä.
Jos itse olisin ap niin kehottaisin miestä häipymään jonnekin hornantuuttiin viestailemaan vieraiden naisten kanssa ja tulemaan takaisin vasta sitten kun tietää voivansa kunnioittaa parisuhdettaan niin kuin sitä pitää kunnioittaa.
Tsemppi ap:lle. Ja tuollainen diipadaapa toisen sähköpostin urkkimisesta, että haloo helsinki ja muu suomi, parisuhteessa pitää voida lukea toisen meilit ja tekstarit ja piste.
parisuhteessa pitää voida lukea toisen meilit ja tekstarit ja piste.
Ettekö te itse ole koskaan flirttailleet kenenkään kanssa, lähettäneet leikkisiä sähköposteja tai tunteneet vetoa kehenkään muuhun mieheen kuin omaan mieheenne? Ilmeisesti ette, kun suhtaudutte noin ahdasmielisesti ja mustavalkoisesti tilanteeseen. Sähköpostikirjeenvaihto, edes flirttaileva, ei ole pettämistä. En nyt sano, että itsekään riemusta kiljuisin, jos mieheni sähköpostista jotain vastaavaa löytäisin, mutta antaisin kuitenkin varmaan asian painua unholaan ilman sen kummempia raivokohtauksia.
Minusta on inhimillistä ottaa välillä laput pois silmiltä ja huomata kaikki muutkin ihmiset kuin vain se oma puoliso ja perhe. Kyllä minä tunnen aina ajoittain vetoa jotain työkaveria tai täysin vierastakin miestä kohtaan ja saatanpa jopa flirttailla tai antautua flirttailevaan sähköpostikirjeenvaihtoon. Sen kummemmaksi tilanne ei kuitenkaan kehity, eikä se muuta sitä tosiasiaa, että oma aviomieheni on elämäni suuri rakkaus. Uskon myös mieheni silloin tällöin noteeraavaan muut naiset, enkä naivisti ajattele, että hän ei ikinä katso ketään muuta kuin minua. En silti vietä päiviäni peläten, että hän pettää minua, ja tiedän, että mahdollisesta flirttailusta huolimatta hän rakastaa minua ja perhettämme yli kaiken, ainakin toistaiseksi.
Tällainen asenne on mielestäni merkki hyvästä itsetunnosta.
Ettekö te itse ole koskaan flirttailleet kenenkään kanssa, lähettäneet leikkisiä sähköposteja tai tunteneet vetoa kehenkään muuhun mieheen kuin omaan mieheenne? Ilmeisesti ette, kun suhtaudutte noin ahdasmielisesti ja mustavalkoisesti tilanteeseen. Sähköpostikirjeenvaihto, edes flirttaileva, ei ole pettämistä. En nyt sano, että itsekään riemusta kiljuisin, jos mieheni sähköpostista jotain vastaavaa löytäisin, mutta antaisin kuitenkin varmaan asian painua unholaan ilman sen kummempia raivokohtauksia.
Minusta on inhimillistä ottaa välillä laput pois silmiltä ja huomata kaikki muutkin ihmiset kuin vain se oma puoliso ja perhe. Kyllä minä tunnen aina ajoittain vetoa jotain työkaveria tai täysin vierastakin miestä kohtaan ja saatanpa jopa flirttailla tai antautua flirttailevaan sähköpostikirjeenvaihtoon. Sen kummemmaksi tilanne ei kuitenkaan kehity, eikä se muuta sitä tosiasiaa, että oma aviomieheni on elämäni suuri rakkaus. Uskon myös mieheni silloin tällöin noteeraavaan muut naiset, enkä naivisti ajattele, että hän ei ikinä katso ketään muuta kuin minua. En silti vietä päiviäni peläten, että hän pettää minua, ja tiedän, että mahdollisesta flirttailusta huolimatta hän rakastaa minua ja perhettämme yli kaiken, ainakin toistaiseksi.
Tsemppi ap:lle. Ja tuollainen diipadaapa toisen sähköpostin urkkimisesta, että haloo helsinki ja muu suomi, parisuhteessa pitää voida lukea toisen meilit ja tekstarit ja piste.
No, ei pidä voida lukea. En minä ainakaan mene lukemaan miehen tekstareita ja maileja ihan jo siksi että siellä on hänen työjuttujaan, jotka eivät minulle kuulu. Hän on lisäksi luottamusmies, ja jotkut työntekijät ottavat häneen yhteyttä s.postitse.
Minun sähköpostissani on taas yhdistyksen, jonka hallituksessa olen, sähköposteja joissa puhutaan sellaisista asioista jotka eivät saa mennä muiden kuin yhdistyksen hallituksen korviin.
Katsos kun jotkut ovat luottamustehtävissä ja silloin ne asiat joita sille ihmiselle sen luottamustehtävän nimissä kerrotaan, eivät kuulu edes sille liian ison nenän omaavalle puolisolle.
Ettekö te itse ole koskaan flirttailleet kenenkään kanssa, lähettäneet leikkisiä sähköposteja tai tunteneet vetoa kehenkään muuhun mieheen kuin omaan mieheenne? Ilmeisesti ette, kun suhtaudutte noin ahdasmielisesti ja mustavalkoisesti tilanteeseen. Sähköpostikirjeenvaihto, edes flirttaileva, ei ole pettämistä. En nyt sano, että itsekään riemusta kiljuisin, jos mieheni sähköpostista jotain vastaavaa löytäisin, mutta antaisin kuitenkin varmaan asian painua unholaan ilman sen kummempia raivokohtauksia. Minusta on inhimillistä ottaa välillä laput pois silmiltä ja huomata kaikki muutkin ihmiset kuin vain se oma puoliso ja perhe. Kyllä minä tunnen aina ajoittain vetoa jotain työkaveria tai täysin vierastakin miestä kohtaan ja saatanpa jopa flirttailla tai antautua flirttailevaan sähköpostikirjeenvaihtoon. Sen kummemmaksi tilanne ei kuitenkaan kehity, eikä se muuta sitä tosiasiaa, että oma aviomieheni on elämäni suuri rakkaus. Uskon myös mieheni silloin tällöin noteeraavaan muut naiset, enkä naivisti ajattele, että hän ei ikinä katso ketään muuta kuin minua. En silti vietä päiviäni peläten, että hän pettää minua, ja tiedän, että mahdollisesta flirttailusta huolimatta hän rakastaa minua ja perhettämme yli kaiken, ainakin toistaiseksi.
Kiitos tästä kirjoituksesta. Ap kuulostaa tosiaan hormonihuuruiselta kotiäidiltä, vaikea uskoa että hänellä on muutakin elämää...
muutan mielipiteeni sitten, kun uutuudenviehätys miehestä karisee, mutta en mäkään tykkäisi sähköpostiflirttailukirjeenvaihdosta, lievä flirttailu satunnaisesti on ok. Mutta ehkäpä tuo on sitten ihan normaalia käytöstä pitemmissä parisuhteissa, koska omat tunteetkin puolisoa kohtaan on haalistuneet niin sen tekemiset ei haittaa.
muutan mielipiteeni sitten, kun uutuudenviehätys miehestä karisee, mutta en mäkään tykkäisi sähköpostiflirttailukirjeenvaihdosta, lievä flirttailu satunnaisesti on ok. Mutta ehkäpä tuo on sitten ihan normaalia käytöstä pitemmissä parisuhteissa, koska omat tunteetkin puolisoa kohtaan on haalistuneet niin sen tekemiset ei haittaa.
Mutta minakaan en tykkaisi. Eihan tuo nyt mitaan pettamista ole, mutta noyryyttavaa kumppania kohtaan. Ja jos olisin ap, en todellakaan pystyisi tutustumaan tahan naiseen; katsella siina sitten vieresta naista jonka mieheni olisi oikeasti halunnut.
syventyneet ja alun epävarman uutuudenviehätyksen tilalle on tullut varmuus siitä, että tämän miehen kanssa haluan elämäni jakaa ja tämä mies haluaa jakaa oman elämänsä minun kanssani. Sitä varmuutta eivät satunnaiset flirttailut heilauta suuntaan eikä toiseen. Enkä tällä varmuudella tarkoita mitään toisen itsestäänselvänä pitämistä, mikä usein johtaakin TODELLISEEN pettämiseen, vaan sellaista hyvää perustaa, jolle voi rakentaa onnellisen ja rikkaan elämän.
Impulssien hallinta vissiin vähän hakusessa? Menit ja teit sen ensimmäisen primitiivireaktion eli kerroit kaiken ukollesi?
Toi oli MOKA
Ensinnäkin juttu on aika viaton.
Toisekseen se voi olla vakavaa mutta sitä olisi pitänyt älytä vähän aikaa tarkkailla, eikä mennä heti raivoamaan.
Mitä jos miehesi on suht. viaton?
Sä et IKINÄ saa anteeksi sitä nöyryytystä, että olet nähnyt ukkosi viestit, vähän kuin olisi nähnyt ihmisen tekemässä jotain äärimmäisen intiimiä tai noloa sillai ettei sillä ole aavistustakaan, että sitä tarkkaillaan. Ei hyvä. Erittäin nöyryyttävää.
Teidän väliinne saattoi jäädä tää ikuisiksi ajoiksi.
Jos salaa urkkii, pitäisi älytä edes olla paljastamatta sitä. Sait paljon enemmän pahaa tällä aikaan. Ei kannata polttaa siltoja takana, ja sä teit sen.
Tuomio: Huonosti pelattu.
katsoina miehen avoimen yksityismeilin ja lukaisin ensimmäisen kerran viestit siitä. Näyttää siltä että selän takana on muhinoitu jo vuosia, seksiä tihkuvia viestejä eri naisille, tapaamisehdotuksia (mies paljon "työmatkoilla"), kuvia, videoita, tapaamisehdotuksia, alastonsuomi jäsenyys (erittäin vilkas!!) sinkkumiehenä jne. Suhdetta en usko että on kuin korkeintaan sp tasolla, mutta panoja on useampia.
Tällä hetkellä olo kuin koomassa, töitä yritän tehdä.... yritän vielä päästä lukemaan viimeisimmät viestit ja perjantaina sitten paukahtaa! Jos vain jotenkin kestäisi nämä muutamat päivät, huoh!
Juu, ja minullakin täydellinen mies -antaa vaikka kuun taivaalta jos tahdon, tekee kotityöt yms yms. ihana ja aktiivinen sängyssä, hyvä isä....
Naisilla tuntuu nykyisin olevan sen verran huono itseluottamus, että miehen tekstiviestittelyihin ja muihin vastaaviin suhtaudutaan hysteerisesti.
syventyneet ja alun epävarman uutuudenviehätyksen tilalle on tullut varmuus siitä, että tämän miehen kanssa haluan elämäni jakaa ja tämä mies haluaa jakaa oman elämänsä minun kanssani. Sitä varmuutta eivät satunnaiset flirttailut heilauta suuntaan eikä toiseen. Enkä tällä varmuudella tarkoita mitään toisen itsestäänselvänä pitämistä, mikä usein johtaakin TODELLISEEN pettämiseen, vaan sellaista hyvää perustaa, jolle voi rakentaa onnellisen ja rikkaan elämän.
mieheni on ratsannut mun koneen ja puhelimen silloin tällöin vaikken koskaan ole antanut aihetta siihen. On aina vaahdonnut siitä kuinka kaikki mitä tehdään pitää kestää päivänvaloa ja olla näytettävissä puolisolle. Siksi käytin nyt oman oikeuteni ja katsoin puolestani miehen viestit ekan kerran 16 vuoteen.
Meillä koneet ja puhelimet on auki työpöydillä eikä aiemmin ole tullut edes mieleen ratsata.
ovat koko ajan auki tässä koneella toisilla välilehdillä (useampi eri sähköpostitili) eikä tulisi mieleenkään lukea niitä. Joskus näen vilaukselta, mutta silloinkin yritän kääntää katseeni muualle. Eivät ne kuulu minulle. Jos haluan tietää, mitä siellä tapahtuu, kysyn.
Ihmetyttää, miksi yleensä olet hänen kanssaan, jos et luota sen vertaa, että antaisit sähköpostien olla.
ja haukkua hänet miehesi iskemisestä (tämä toinen nainenhan on ilmiselvästi pääsyyllinen, koska on mitäilmeisemmin flirttaillut miehesi kanssa). Lisäksi otat yhteyttä naisen puolisoon ja kerrot hänelle näistä viesteistä. Sen jälkeen kiellät miestäsi olemasta missään yhteydessä tähän naiseen, edes työasioissa. Mies ei saa myöskkän ajatella naista tai yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan (edes siinä tilanteessa, että ap:lle ja miehelle tulisikin ero). Raivoat miehelle, pidät mykkäkoulua ja laitat hänet pois kodistanne vähintään pariksi viikoksi (miettiköön sillä aikaa tekojaan). Jos mies on tarpeeksi katuvainen, voit ottaa hänet takaisin kotiin, mutta sinä tietenkin määräät tästä eteenpäin, mitä mies saa tehdä ja keneen olla yhteydessä. Lisäksi miehen tulee lepytellä sinua mitä moninaisimmilla tavoilla (lahjoja, matkoja yms.) kuukausien jopa vuosien ajan, koska on kehdannut toimia niin sikamaisella tavalla. Tämän jälkeen voitte elää elämänne onnellisena loppuun asti yhdessä täydellisessä parisuhteessanne.
missä menee huonon itseluottamuksen ja pettämisen raja? Mikä ei enää ole huonoa itseluottamusta vaan kusetetuksi tulemista?
Eikö olisi kiinnostavaa päästä selvittämään, minkälaista naista miehesi pitää niin hyvänä ystävänä? Kun tutustuisit naiseen, olisi hänellä todennäköisesti suurempi kynnys edes miettiä mitään "suhdetta" miehesi kanssa. Lisäksi voisit tarkkailla, minkälainen suhde miehelläsi on naisen kanssa, kun joisitte yhdessä kahvia teidän kotona.