Kauan lasta yrittäneet auttakaa
Miten olette jaksaneet jatkuvat pettymykset ja pystyneet luottamaan siihen, että lapsi tulee ajallaan? Ja kun eihän sitä edes voi tietää tuleeko sitä. Esikoista yritimme 2,5v ja nyt kakkosta on yritetty 1,5v ja ei vieläkään ole tärpännyt. Esikoisen pitkä yrittäminen oli tosi raskasta ja yritin uskoa, että toinen saattaisi tulla sitten helpommin, mutta ei. Tämä sama toivon ja epätoivon pyöritys tuli eteen tälläkin kerralla.Esikoinen tuli kuitenkin luomuna ja joitakin keskenmenoraskauksia on myös ollut, joten joitain mahdollisuuksia onnistumiseen kai pitäisi olla, mutta tämä on niin raastavaa. Tiedän, ettei tähän kai paljon voi mitään sanoa, mutta olisin tosi kiitollinen vertaistuesta ja joistakin ideoista, mitkä auttaisivat tämän jaksamisessa.
Kommentit (55)
miten julmia te olette! Todella kauhistuttavaa, että monet teistä ovat äitejä.
Itsehän kuulun näin lääkärissä juokseviin, mutta siitähän ei AP kysynyt.
t 7. tuhatta
ja ymmärsin myös että toiset ovat jaksaneet uskoa että lapsia tulee ja rohkeasti hakenut apua ja tässä keskustelussa kertovat että ovatkin hakeneet apua joka varmaan antaa semmoisen tunteen että on askeleen lähempänä. Ei kai se tarkoita että kaikki vaan odottaa ja jaksaa tekemättä mitään jos on pienikin mahdollisuus helpottaa asia jotenkin.
mut tarkoitin että nämä ovat jaksaneet lapsettomuutta paremmin käänytmäällä hoitoihin=vastaus siihen jaksamis kysymykseen. Nämäkin ovat mielestäni vastauksia sillätavalla. Eihän missään sanottu aloituksessa että pitää olla tietynlaisia vastauksia.
negatiivista hoidoista. Miksi siis teidän piti tentata, miksei sinne mene? Varmasti ap on ihan tarpeeksi perehtynyt aiheeseen ja tietää itsekin hoitovaihtoehdot. Pitääkö teiltä kysyä lupa, saako olla TÄSSÄ VAIHEESSA menemättä hoitoihin?
miten vilkasta teidän seksielämä on ja mitä asentoja harrastatte? Jos niissä ois vaikka parantamisen varaa.
mitä kommentteja....
Itse niin päättelit rivien välistä. Kukaan näistä hoidoista puhuneista ei kertonut yhtään kokemusta jaksamisesta tai muusta henkisestä puolesta. Epäilen jopa että osa vastanneista ei edes ole oikeasti käynnyt missään lapsettomuushoidoissa, sen verran kovaa tylytystä sieltä tuli.
Ja ainahan sitä voi aloittaa lauseen "Meillä tilanne helpottui heti kun päästiin aloittaan IVF-hoito. Jotenkin ihmeellisti se tuoresiirron 35% mahdollisuus lisäsi meidän hyvää oloa..."
Sen sijaan monet vastaukset oli mikä-on-kun-ei-lääketiede-kelpaa-onko-päässä-vikaa.
Mutta kukin taitojensa mukaan ;)
t 7. tuhatta
mut tarkoitin että nämä ovat jaksaneet lapsettomuutta paremmin käänytmäällä hoitoihin=vastaus siihen jaksamis kysymykseen. Nämäkin ovat mielestäni vastauksia sillätavalla. Eihän missään sanottu aloituksessa että pitää olla tietynlaisia vastauksia.
negatiivista hoidoista. Miksi siis teidän piti tentata, miksei sinne mene? Varmasti ap on ihan tarpeeksi perehtynyt aiheeseen ja tietää itsekin hoitovaihtoehdot. Pitääkö teiltä kysyä lupa, saako olla TÄSSÄ VAIHEESSA menemättä hoitoihin?
ihmiset ketoi mikä on niille auttanut. Epäilivät myös lääkärin ammattitaitoa=ap.n parasta ajatellen (ettei menisi turhaa aikaa) jos olisi vaikkapa ihan jostain pienestä kiinni. Mielestäni on outoa hyökätä kimppuun kun joku yrittää auttaa mutta käy ilmi että vääräälä tavalla, eihän auttajalla ollut pahaa mielessä.
Eikä se riitä?! Toisilla ei ole eikä tule.
Mutta minun kohdallani vastaus kysymykseen miten jaksatte, on: ei mitenkään. Mä en enää meinaa mistään löytää elämäniloa ja syytää ylipäätään elää. Mitään vikaa ei tutkimuksissa todettu, hoitoihin silti ryhdyttiin mutta eivät ne tuottaneet tulosta.
Mun on todella vaikea päästä tästä epäonnistumisen tunteesta eroon. Ja päästä yli siitä tunteesta ettei elämällä ole mitään tarkoitusta tai merkitystä.
Itse niin päättelit rivien välistä. Kukaan näistä hoidoista puhuneista ei kertonut yhtään kokemusta jaksamisesta tai muusta henkisestä puolesta. Epäilen jopa että osa vastanneista ei edes ole oikeasti käynnyt missään lapsettomuushoidoissa, sen verran kovaa tylytystä sieltä tuli.
Ja ainahan sitä voi aloittaa lauseen "Meillä tilanne helpottui heti kun päästiin aloittaan IVF-hoito. Jotenkin ihmeellisti se tuoresiirron 35% mahdollisuus lisäsi meidän hyvää oloa..."
Sen sijaan monet vastaukset oli mikä-on-kun-ei-lääketiede-kelpaa-onko-päässä-vikaa.
Mutta kukin taitojensa mukaan ;)
t 7. tuhatta
jos on jotain tekstiä jota voi tulkita vastaukseksi niin miksi ei voi tulkita sitten vastaukseksi? Vaan pitää vittuiluna ottaa?
itsehän jo sanoin ETTÄ TULKITSEN NÄMÄ VASTAUKSEKSI siihen jaksamis kysymykseen (koska itse ajattelen näin)
itse sanot viestissä että
." Sen sijaan monet vastaukset oli mikä-on-kun-ei-lääketiede-kelpaa-onko-päässä-vikaa.
ja tämä on SINUN tulkintasi. Eihän vissiin niin sanota monissakaan viestissä.
Ja onko tästä sitten jotain apua?
Tulkinta kysymyksiähän tämä ovat pitkälti, mutta se kuinka suuria olettamuksia ja päätelmiä näistä teksteistä tekee niin se on jokaisen oma asia. Hyvät käytöstavat tietysti kannattaa pitää mielessä, kuten myös toisen kunnioitus.
Mä en nyt jaksa käydä enempää jankkaamaan tästä.
t 7. tuhatta
jos on jotain tekstiä jota voi tulkita vastaukseksi niin miksi ei voi tulkita sitten vastaukseksi? Vaan pitää vittuiluna ottaa?
itsehän jo sanoin ETTÄ TULKITSEN NÄMÄ VASTAUKSEKSI siihen jaksamis kysymykseen (koska itse ajattelen näin)
itse sanot viestissä että
." Sen sijaan monet vastaukset oli mikä-on-kun-ei-lääketiede-kelpaa-onko-päässä-vikaa.
ja tämä on SINUN tulkintasi. Eihän vissiin niin sanota monissakaan viestissä.
Joko yksi häiriintynyt trollaa tai sitten useampi lukutaidoton on eksynyt palstalle. AP halusi vain vertaistukea, mutta vastaukset onkin sitten mitä sattuu. Mutta AP älä välitä.
Me yritettiin ensimmäistä lasta yli kaksi vuotta. Toisen lapsen yrittäminen on pian ajankohtaista ja vähän jo mietityttää, miten se tulee onnistumaan. Olen yrittänyt asennoitua, että toinen lapsi tulee jos on tullakseen. Olen kyllä aina halunnut enemmän lapsia, mutta jos ei onnistu, niin olen sitten onnellinen tuosta yhdestä lapsesta.
Mikä viesti teitä erityisesti järkyttää? Jos jollain on tapana ilmaista asiat vähän suorempaan, se ei ole järkyttävää kiusaamista. Osoittakaa viesti, joka on hirveä?
Ette taida lasta niin kauheasti halutakaan.
Vähättelevä ja halventava viesti.
t. 7 tuhatta
Mikä viesti teitä erityisesti järkyttää? Jos jollain on tapana ilmaista asiat vähän suorempaan, se ei ole järkyttävää kiusaamista. Osoittakaa viesti, joka on hirveä?
Noh, mä oon tästä kirjottanut täällä jo monessa paikassa, mutta koita homeopatiaa ja/tai vyöhyketerapiaa. Syö myös koko ajan foolihappoa, siis aloita jo tänään.
Mulla tuli esikoinen ekalla yrittämällä. Myöhemmin kun alettiin yrittämään toista, niin tulin aika nopeasti taas raskaaksi, mutta tuli keskenmeno.
Kun aloitettiin uudelleen, niin siinä meni melkeen 1,5 vuotta ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi.
Raskaus alkoi itse asiassa heti sillon, kun luovutettiin. Päätettiin että nyt loppui yritykset. Olin kyllä alkanut syömään vähän sitä ennen foolihappoa, ja taisin syödä niitä silloin tällöin. Meillä on nyt 5kk tyttö.
Jos vielä yritetään lasta, eikä sitä kuulu, juoksen saman tien homeopaatille ja otan muutaman kerran vyöhyketerapiaa.
Raskauden yritys oli aika raastavaa aikaa. Ystäville syntyi lapsia, eikä meille vaan kuulunut. Joka kerta kun menkat alkoi, oli se iso pettymys meille molemmille.
Itsehän kuulun näin lääkärissä juokseviin, mutta siitähän ei AP kysynyt.
t 7. tuhatta