Kosovon albaanien uskonto? AV tietää kaiken vai mitä?
AV on tunnettu viisaista ihmisistään.
Kertokaapas tänään, että mihin uskontoon Kosovon albaanit kuuluvat yleensä? Kiitos.
Kommentit (6)
Minun naapuriin muutti uusi perhe ja näin tämän äidin tänään pihalla ja hän kertoi, että ovat Kosovon albaaneja. En tiedä heistä mitään. Jos ovat muslimeja oikeasti niin aika vautsi, olen itsekin muslimi ja kenties saisin hänestä kaverin :)
ap
90% kuuluvat islamin uskoon ja muut sitten ortodokseja, katolilaisia tai ateisteja. Voin kyllä sanoa että siellä ihmiset ovat lämpimiä ja hyvin ystävällisiä. :)
90% kuuluvat islamin uskoon ja muut sitten ortodokseja, katolilaisia tai ateisteja. Voin kyllä sanoa että siellä ihmiset ovat lämpimiä ja hyvin ystävällisiä. :)
Kyllä ovat muslimeja. Meidän perheessä eletään kahta uskontoa, koska pakottamalla omaan uskontoon, ei tule Allahilta lisäpisteä. Saan opetella uskontoa, kun siltä tunttu ja oppiihan sitä joka päivä. Mutta meillä mennään sulassa sovussa. Minulla on onnea, kun on todella ihana mies. Näin ei aina ehkä ole, mutta eipä niin ole valtaväestölläkään. Muuten kaikki hyvin,paitsi emme saa lapsia pitää, koska ovat syntyneet muualla. Tulin juuri kentältä viemästä yhden rakkaan pois. Suomessa ei meihin uskota.
Muslimeja suurin osa (katolisia pieni vähemmistö), mutta suurin osa muslimeista on hyvinkin maallistuneita, varsinkin kaupungeissa kasvaneet. Kosovon albaaneilla näkyisi olevan paljon suvaitsevaisempi suhtautuminen muihin uskontoihin kuin esimerkiksi saudeilla tai pohjois-afrikkalaisilla muslimikansoilla. Balkanin kiistat ovat olleet enemmän etnisiä kuin uskonnollisia.
Siihen ei edes erityistä älykkyyttä tarvita jos vain muistaa albaanien kansanmurhan ja kristityt vs. muslimit-tilanteen.